اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با 11 سالگی جشنواره رضوی در کشور محقق می‌شود

جشن 6 سالگی کهگیلویه و بویراحمد در برگزاری جشنواره رضوی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: این استان با برگزاری جشنواره رضوی در سال جاری، 6 سالگی خود در این جشنواره را جشن می‌گیرد.

جشن 6 سالگی کهگیلویه و بویراحمد در برگزاری جشنواره رضوی

امین کمالوندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: یکی از اقدامات بزرگ فرهنگی در طول بیش از یک دهه در کشور برگزاری جشنواره رضوی است.

وی، برگزاری جشنواره رضوی را افتخاری بزرگ برای عرصه فرهنگ و هنر ایران اسلامی دانست که می‌تواند این‌گونه برای جوانان خود و سایر مسلمانان جهان الگوساز باشد.

برگزاری دومین جشنواره ملی آیین‌های مذهبی از آن دسته برنامه‌هایی است که قرار است بنا به گفته کمالوندی، امسال در استان کهگیلویه و بویراحمد باشکوه‌تر از هر سال برگزار شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کهگیلویه و بویراحمد، امسال را یازدهمین سال برگزاری جشنواره فرهنگ رضوی در کشور دانست و گفت: استان ما تقریباً پنج سال از کشور در این خصوص سن و سال کمتری دارد که سعی خواهیم کرد این وقفه را با کارهای خوب و در خور شأن مردم و هنرمندان به نوعی جبران کنیم.

کمالوندی به بیان برنامه‌های دهه کرامت در این استان و نوع و زمان آن‌ها پرداخت و گفت: 9 جشنواره استانی و یک جشنواره ملی در این دهه برگزار خواهیم کرد.

وی بیان داشت: از مجموع 9 جشنواره استانی تعداد پنج جشنواره ما برای سومین سال پیاپی و اولین جشنواره شعر محلی در بهمئی، سومین جشنواره استانی شعر فارسی به میزبانی شهرستان دنا، سومین جشنواره استانی خوشنویسی با عنوان سلسة‌الذهب در دهدشت و سومین جشنواره هنرهای تجسمی را در گچساران خواهیم داشت.

این مسئول ارشد فرهنگی در کهگیلویه و بویراحمد به دو جشنواره که دومین سال خود را سپری می‌کنند در این قالب اشاره و اظهار کرد: دومین جشنواره داستان‌های کوتاه 55 کلمه‌ای و دومین جشنواره استانی پیامک‌های رضوی با مدیریت روابط عمومی اداره‌کل ارشاد اسلامی استان و یک برنامه ابتکاری که تنها در این استان برگزار می‌شود را خواهیم داشت.

دومین جشن شیرخوارگان رضوی به عنوان برنامه خاص استان در این جشنواره است که کمالوندی به آن اشاره کرد و متذکر شد: بنا به روال سال گذشته کودکانی از سه روزه تا یک ماهه که نام رضای بدون پسوند و پیشوند را داشته باشند به هر کدام 150 هزار تومان تعلق می‌گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کهگیلویه و بویراحمد از همکاری تعدادی از بانک‌های استان در این برنامه از جمله بانک‌های ملی، قوامین و ثامن‌الحجج و بانک اقتصاد مهر خبر داد و تأکید کرد: به هر یک از این کودکان یک وام یک میلیون تومانی قرض‌الحسنه هم پرداخت می‌شود.

انتهای پیام/2571/ذ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول