اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان:

تروج فرهنگ رضوی سبک زندگی را متحول می‌کند

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی گیلان گفت: ترویج و نهادینه کردن فرهنگ رضوی موجب تحویل و تغییر در سبک زندگی می‌شود.

تروج فرهنگ رضوی سبک زندگی را متحول می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام سید حسین گل‌میرزاده پیش از ظهر امروز در ستاد خبری ششمین جشن‎های مردمی زیرسایه خورشید با اشاره به حضور کاروان زیر سایه خورشید متشکل از خدام حرم امام رضا (ع) در استان گیلان، اظهار کرد: حضور خادمان حرم امام رضا (ع) در استان‌ها پیام های معنوی بسیاری را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه پیام‌های معنوی حضور خدام حرم امام رضا (ع) باید به درستی ابلاغ شود، افزود: دستورالعمل‌های درست زندگی به واسطه گفتار و رفتار امام رضا در احادیث به‌جا مانده از آن حضرت برای مردم بازگو شود.

معاون فرهنگی‌پژوهشی و آموزشی تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ رضوی تحول در تمام ابعاد را به دنبال دارد، تصریح کرد: اصول امام رضا (ع) به عنوان سبک زندگی رضوی مقتضای زمانی ندارد و در هر زمان و دوره‌ای کاربرد خاص خودش را دارا است.

وی با اشاره به اینکه پیام‌های معنوی خدام حرم امام رضا تنها به پخش نذورات و تبرکات محدود نشود، گفت: حضور خدام نباید جنبه تشریفاتی داشته باشد، بلکه الگوهای درست زندگی و رفتاری ایشان برای دیگران بازگو و تبیین شود.

گل‌میرزاده، شناساندن سبک زندگی رضوی به طور کامل به جوانان را مورد تأکید قرار داد و یادآور شد: هدایت و راهبری معنوی جوانان به طرف معنویات و الگوهای دینی باید مورد توجه قرار گیرد بنابراین مباحث معرفتی و دینی به صورت علمی و کاملاً ریشه‌ای با ابزارهای نوین و کارآمد برای جوانان تبیین شود.

وی دهه کرامت را فرصت مغتنمی برای اشاعه فرهنگ رضوی دانست و یادآور شد: در ایام پربرکت دهه کرامت که از ولادت حضرت معصومه (س) آغاز و با ولادت امام رضا (ع) پایان می‌یابد به راحتی می‌توان حال و هوای معنوی و عطر دل‌انگیز امام رضا (ع) را استشمام کرد.

این مسئول امام هشتم را الگوی بارز در ظلم‌ستیزی سیاسی خواند و ادامه داد: فرهنگ ارزشمند رضوی دارای مؤلفه‌های پربار مختلفی است که باید از ظرفیت‏های مردمی در ترویج این فرهنگ ارزشمند به طور کامل بهره گرفته شود.

وی با بیان اینکه مفاهیم سازنده دهه کرامت یادآور بسیاری از مطالب عالی و ارزشمند است، خاطرنشان کرد: ترویج و تعمیق معارف اهل بیت (ع) به ویژه معارف و سیره رضوی در برنامه‌های مختلف دهه کرامت مورد توجه قرار گیرد.

گل‌میرزاده، راه و روش زندگی ائمه معصومین (ع) را راه سعادت و نجات بشریت دانست و یادآور شد: آموزه‌های دینی و ارزش‌های اسلامی باید به عنوان الگوی مردم به ویژه نسل جوان قرار گیرد.

انتهای پیام/2300/ی30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول