اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای سال‌جاری صورت گرفت

صادرات 81 میلیارد ریالی از زابل به افغانستان

رئیس اداره استاندارد زابل از صادرات 2 میلیون و 671 کیلوگرم انواع کالا از ابتدای سال‌جاری تاکنون از این شهر به افغانستان خبر داد و گفت: ارزش ریالی کالاهای صادراتی از ابتدای امسال تاکنون 81 میلیارد و 663 میلیون ریال است.

صادرات 81 میلیارد ریالی از زابل به افغانستان

مهدی سرگزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زابل اظهار داشت: ارزش ریالی کالاهای صادراتی از ابتدای امسال تاکنون 81 میلیارد و 663 میلیون ریال است.

وی عنوان کرد: این مقدار کالا و مواد غذایی پس از نمونه‌برداری، آزمون و تطبیق با استانداردهای ملی در قالب 112 فقره گواهینامه استاندارد به کشورهای افغانستان صادر شده است.

رئیس اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی شهرستان زابل تصریح کرد: از ابتدای سال‎جاری تاکنون بیش از 2 میلیون و 671 کیلوگرم انواع کالا و مواد غذایی با مجوز و تایید اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی شهرستان زابل به کشور افغانستان صادر شده است.

سرگزی عمده این کالاها و مواد غذایی را شامل فرش و خرما اعلام کرد و افزود: این کالاها و مواد غذایی از نظر وزنی پنج درصد و از نظر ارزش ریالی 130 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است.

وی تصریح کرد: در پنج ماه ابتدایی امسال، بیش از 100 مورد بازدید از واحدهای تولیدی، خدماتی و مراکز عرضه توزیع کالا و مواد غذایی شهرستان زابل انجام شده است.

انتهای پیام/75004/م20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول