اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 5 ماه امسال انجام شد

صادرات 5.8 میلیارد دلار کالا از گمرک پارس جنوبی

مدیر گمرک منطقه ویژه پارس از صادرات 5.8 میلیارد دلار کالا از گمرک پارس جنوبی طی پنج ماه نخست امسال خبر داد.

صادرات 5.8 میلیارد دلار کالا از گمرک پارس جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از عسلویه، احمد پورحیدر عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پارس جنوبی از مناطق مهم و حساس در کشور است و در چند سال اخیر شاهد رشد و پیشرفت قابل قبولی در این منطقه هستیم.

وی افزود: گمرک منطقه ویژه در امر صادرات و واردات فعالیت بسیار خوبی دارد و شاهد افزایش میزان صادرات از این گمرک هستیم.

مدیر گمرک منطقه ویژه پارس از افزایش صادرات میعانات گازی در گمرک پارس جنوبی خبر داد و خاطرنشان کرد: در پنج ماه نخست امسال چهار میلیون و 10 هزار تن میعانات گازی به ارزش سه میلیارد و 552 میلیون دلار از طریق این گمرک صادر شده است.

پورحیدر تصریح کرد: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال پیش از نظر وزن 19 درصد و از لحاظ ارزش 35 درصد افزایش داشته است.

وی از صادرات 5.8 میلیارد دلار کالا از گمرک پارس جنوبی خبر داد و اضافه کرد: در این مدت در مجموع هفت میلیون و 263 هزار تن کالا شامل پلی‌اتیلن سبک و سنگین، میعانات گازی، پروپان، بوتان، بنزن و پارازایلین به ارزش پنچ میلیارد و 863 میلیون دلار صادر شده است.

پورحیدر بیان کرد: صادرات انجام شده از این گمرک نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن رشد 9 درصدی و از نظر ارزش رشد دو درصدی را نشان می‌دهد.

وی ابراز داشت: کالاهای صادر شده به مقصد کشورهای چین، ژاپن، امارات متحده عربی، هند، اندونزی، هلند، بلژیک، اسپانیا، ترکیه، رومانی، تایوان، تایلند، مالزی، افغانستان و ویتنام انجام شده است.

انتهای پیام/2451/ذ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول