به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهمن دستاری عصر امروز در گردهمایی روابط عمومیهای منطقه پنج کشور در اردبیل اظهار داشت: برای توسعه مشارکتهای مردمی و همچنین ساماندهی جمعآوری و هزینهکرد نذورات، احسان و صدقات خیرین، کمیته امداد باید به دنبال روابط عمومی علمی باشد تا خدمات ارائه شده به نیازمندان با اطلاعرسانی دقیق و شفاف به گروههای هدف انتقال یابد.
وی تصریح کرد: ارتباط تنها وسیله انتقال اطلاعات به دیگران و دریافت اطلاعات از سوی دیگران است، بنابراین رشد و بالندگی یک اجتماع منوط به حیات ارتباطات فردی است.
دستاری با بیان اینکه ارتباطات فردی مؤثر روابط عمومی علمی را به همراه خواهد داشت، خاطرنشان کرد: مخاطبسنجی یکی از مهمترین مواردی است که باید روابط عمومیها توجه بسیاری به آن داشته باشند.
این مسئول مخاطبان کمیته امداد را روستاییان زکاتدهنده، دانشآموزان، حامیان طرح اکرام، مبلغان و روحانیان، رابطان افتخاری و عامه مردم عنوان کرد و ادامه داد: روابط عمومی با مخاطبسنجی و تعیین گروههای هدف از عملکرد این نهاد جهت دستگیری از نیازمندان مستعد میتواند اطلاعرسانی دقیق و مؤثرتری را ارائه دهد.
وی با اشاره به اینکه راههای ابلاغ پیام توسط روابط عمومی از طرق مختلفی انجام میگیرد، اضافه کرد: روش میدانی و چهره به چهره، بهرهگیری از ظرفیت رسانههای محلی و ملی، نشریات، جراید، فضای مجازی و... از جمله روشهایی هستند که روابط عمومیها از آنها بهرهمند هستند.
معاون توسعه مشارکتهای مردمی کمیته امداد استان بیان کرد: با استفاده از ظرفیت بالای این رسانههای دیداری و شنیداری میتوان برای اعتمادافزایی در بین مخاطبان و همچنین افزایش مساعدتهای مردمی برای دستگیری از فقرا و محرومان گامهای بلندی را برداشت.
دستاری با اعلام اینکه روابط عمومی کمیته امداد باید به دنبال ارتباط دو سویه با مخاطبان خود باشد، یادآور شد: محتوای پیام کمیته امداد به صورتی باید از طریق روابط عمومی به جامعه هدف انتقال یابد که آنان پس از گرفتن پیام، ارتباط خود با این نهاد را حفظ کرده و درصدد برقراری ارتباط بیشتر باشند
انتهای پیام/62006/غ30/پو3002