اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره‌کل روابط عمومی استانداری مرکزی:

شالوده روابط عمومی اخلاق است

سرپرست اداره‌کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری مرکزی شالوده روابط عمومی‌ها را اخلاق دانست و بر رعایت آموزه‌های دینی و اخلاقی در تدوین برنامه‌ها و اهداف روابط عمومی‌ها تاکید کرد.

شالوده روابط عمومی اخلاق است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک داریوش مردانی ظهر امروز در نشست مشترک مسئولان روابط عمومی فرمانداری‌ها و رابطان خبری دفاتر تابعه استانداری گفت: مدیران روابط عمومی‌ها باید همواره ارزش‌های دینی، مکتبی و اخلاقی را به عنوان یک چار‌چوب اساسی کاری در روابط عمومی مورد توجه قرار دهند.

وی با بیان اینکه کارشناسان روابط عمومی با متانت، خوش اخلاقی و علاقه‌مندی در حل مشکلات و ارتباطات داخل و خارج از سازمان نقش مهمی دارند، خاطر نشان کرد: کار روابط عمومی در چارچوب فعالیت‌های سمعی و بصری خلاصه نمی‌شود و روابط عمومی نقش اساسی در هر سازمان دارد.

سرپرست اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری مرکزی با بیان اینکه روابط عمومی‌ها در سازمان‌ها نقش راهبری و راهبردی دارند ابراز داشت: زمانی یک روابط عمومی می‌تواند پویا باشد و نقش‌ راهبردی‌ خود را در سازمان‌ ایفا کند که‌ در تشکیلات‌ سازمان ‌جایگاه‌ مناسبی‌ داشته‌ باشد.

مردانی آموزش عوامل روابط عمومی، تعامل بین مسئول و کارکنان از طریق مدیر روابط عمومی، ارسال گزارشات به مسئولان و تعامل با رسانه‌ها را در مدیریت روابط عمومی لازم دانست و گفت: روابط عمومی‌ها به عنوان منابع اصلی خبرها و رویدادهای جامعه باید با افکار سنجی عمومی و اطلاع رسانی از عملکرد دستگاه نیاز مخاطبان سازمان خود را به نحو مطلوب برطرف کنند و برای مردم اطمینان و اعتماد ایجاد کنند.

دبیر شورای اطلاع رسانی استان مرکزی بر لزوم رعایت شاخص‌های ده‌‌گانه اعم از ارتباط با رسانه‌های مکتوب، تعامل با صدا و سیما، پژوهش، آموزش، اطلاع رسانی، برگزاری مناسبت‌ها و... در روابط عمومی‌ها تاکید کرد و افزود: رسانه‌ها نقش آفرینان عرصه اطلاع رسانی و نمایندگان افکار عمومی هستند که باید مدیران روابط عمومی با رسانه‌ها تعامل قوی داشته باشند.

وی گفت: مطبوعات در پیشبرد اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی و ایجاد روحیه نشاط و امید در جامعه نقش مهمی دارند.

سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری استان مرکزی اظهار داشت: رسانه‌ها می‌توانند با انتقاد سازنده و قلمی رسا و با صداقت نقاط قوت سازمان‌ها را تقویت کرده و دستگاه‌های اجرایی را در خدمت هرچه بیشتر به مردم یاری کنند.

مردانی با بیان اینکه هفته گذشته ارزیابی عملکرد مدیران دستگاه‌های اجرایی استان مرکزی انجام شد که از بین 26 دستگاه 13 دستگاه در شاخص‌های اعلام شده رتبه برتر را کسب کردند اظهار داشت: از هفته آینده تیم‌های کارشناسی به منظور ارزیابی، آموزش، بررسی نقاط ضعف روابط عمومی‌ها به شهرستان‌ها اعزام خواهند شد.

وی از ایجاد لینک خبری به نام ادارات تابعه استانداری در سایت استانداری مرکزی خبر داد و افزود: رابطان خبری دفاتر تابعه استانداری می‌توانند با بهره گیری از فضای مجازی ایجاد شده اخبار و رویدادها را از طریق این لینک اطلاع رسانی کنند.

سرپرست اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری مرکزی در تشریح برنامه‌های آتی شورای اطلاع رسانی استان گفت: برگزاری همایش روابط عمومی در شهرستان‌ها و مراکز صنعتی و نشست صمیمی با اصحاب رسانه در دستور کار قرارگرفته است.

کارشناس روابط عمومی فرمانداری شهرستان فراهان نیز در این نشست پیشنهاد تشکیل کارگروه تخصصی روابط عمومی در استانداری را مطرح کرد و خاطر نشان کرد: با تشکیل این کارگروه می‌توان در دو بخش با بهره گیری از ظرفیت و توان اساتید روابط عمومی داخل و خارج استان مرکزی در حوزه آموزش به کارکنان و همچنین به کارگیری دانشجویان رشته روابط عمومی در مدت کارورزی کمک شایانی به روابط عمومی سازمان‌ها کرد.

فاطمه عراقی‌فراهانی افزود: روابط عمومی آیینه تمام نمای سازمان است و فعالیت در چهار حوزه پژوهش، ارتباطات، انتشارات و تبلیغات از وظایف روابط عمومی‌ها است.

وی با گلایه از اینکه در استان مرکزی علیرغم صنعتی بودن توجه‌ای به مبحث روابط عمومی صنعتی نشده است افزود: با توجه ویژه به روابط عمومی صنعتی و استفاده از ظرفیت‌های موجود در استان و بهره‌گیری از افراد برجسته جهت آموزش و تخصصی کردن روابط عمومی‌ها می‌توان گام‌های موثری در ارتقای جایگاه روابط عمومی‌ها برداشت.

این مسئول خاطر نشان ساخت: استان مرکزی از ظرفیت خوبی از نظر صنعتی و فرهنگی برای معرفی برخوردار است که به دلیل عدم تخصص و آموزش در این حیطه ضعیف عمل شده است و تنها از صنعت آلودگی و بیماری نصیب مردم شده است.

در این جلسه مسئولان روابط عمومی فرمانداری‌ها مشکلاتی اعم از نبود خطوط پرسرعت اینترنت، کمبود نیرو و امکانات در واحدهای روابط عمومی وعدم برخورداری از آموزش‌های لازم جهت خبرنویسی را از جمله مشکلات روابط عمومی‌ها عنوان کردند.

انتهای پیام/87002/ق40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول