به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، نگارش کتاب دائرةالمعارف روابط عمومی ایران همزمان با برگزاری کنفرانس بینالمللی روابط عمومیهای جهان اسلام در زمستان 91 در تهران، توسط حمید صبری آغاز شده است.
به گفته مولف کتاب، ویژگی این دائرةالمعارف عام گستره و جنبه تخصص آن در روابط عمومی، بهرهگیری از همه تواناییهای علمی موجود در منابع و شخصیتها، اجتناب از نگرشهای محدود و سطحی نگری، اهمیت دادن به نگرشهای عمیق فکری و علمی، استفاده از همه تواناییها با هر نگرش و سلیقه سیاسی و مراعات اخلاق نویسندگی است.
حمید صبری از جمله شخصیتهای علمی ناظر بر این دائرةالمعارف را حسامالدین بیان، یحیی کمالیپور، محمد حمدان عدنان، حسن بشیر، علیاکبر فرهنگی، مهدی باقریان، جواد قاسمی، علیاکبر جلالی، میرسعید قاضی و سید شهابالدین سید محسنی برشمرده و ابراز داشت: این دائرةالمعارف از نظر محتوایی مرجع و منبعی بینظیر در گستره روابط عمومی خواهد بود و علاقمندان، دانشجویان و کارشناسان این رشته به راحتی میتوانند اطلاعات خود را از این کتاب تامین کنند.
به گفته وی این دائرةالمعارف بیش از 100 سرفصل داشته که از مهمترین آنها میتوان به تاریخچه روابط عمومی در ایران، واژه شناسی روابط عمومی، برند سازی در روابط عمومی، مخاطب شناسی، مستند سازی در روابط عمومی، اصطلاح شناسی، فرهنگ و مقوله فرهنگ، فنون روابط عمومی، افکار سنجی، مدیریت روابط عمومی، خبرنویسی روابط عمومی و تولید محتوا در روابط عمومی اشاره کرد.
دائرةالمعارف روابط عمومی ایران با مدیریت حمید صبری متخصص علوم ارتباطات در حال نگارش است.
وی در حوزه روابط عمومی چندین کتاب منتشر کرده است که میتوان به روابط عمومی مدرن، روابط عمومی در کهکشان نور، روابط عمومی در هزاره سوم، مبانی روابط عمومی، مدیریت روابط عمومی و ارتباطات و روابط عمومی اشاره کرد.
انتهای پیام/60001/ع30/چ3000