اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل حج و زیارت خوزستان در گفتگو با فارس خبر داد

اعزام 2900 زائر خوزستانی به حج تمتع از 26 شهریور/اعزام در قالب 25 کاروان

مدیر کل حج و زیارت خوزستان از اعزام 2 هزار و 900 زائر خوزستانی در قالب 25 کاروان به حج تمتع از 26 شهریور ماه خبر داد.

اعزام 2900 زائر خوزستانی به حج تمتع از 26 شهریور/اعزام در قالب 25 کاروان

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، ناصر حویزاوی در دیدار با سرپرست خبرگزاری فارس در استان خوزستان که در محل این سازمان برگزار شد، اظهار کرد: در سال جاری حدود 2 هزار و 900 نفر از خوزستان در مناسک حج شرکت می کنند.

وی با بیان اینکه بر اساس اعلام سازمان حج و زیارت کشور امسال 64 هزار زائر ایرانی به حج تمتع اعزام می‌شوند افزود: این افراد کسانی هستند که تا قبل از دهم دی ماه سال 1384 برای تشرف به خانه خدا در عربستان ثبت نام کرده‌اند.

این مقام مسئول با بیان اینکه مابقی افرادی که ثبت‌نام کرده‌اند در سال‌های بعد به حج اعزام می‌شوند، خاطرنشان کرد: تمهیدات لازم برای اعزام و اسکان زائران خانه خدا پیش بینی شده است.

وی در ادامه به سهمیه حج در استان خوزستان اشاره کرد و گفت: حدود 2 هزار و 900 نفر از خوزستان برای زیارت خانه خدا و حضور در مناسک حج سال جاری به عربستان اعزام می‌شوند.

مدیر حج و زیارت خوزستان با اشاره به این مطلب که تمام حجاج خوزستانی در مدینه قبل اعزام می‌شوند اضافه کرد: کار اعزام حاجی‌های خوزستان در قالب 25 کاروان انجام خواهد شد.

حویزاوی تصریح کرد: تمام زائران خوزستان از فرودگاه بین المللی اهواز عازم مدینه منوره می‌شوند تا در مناسک حج ابراهیمی امسال حضور یابند.

وی بیان کرد: در صورتی که زائران خانه خدا در برخی شهر‌ها به حد نصاب برسد حج و زیارت خوزستان این آمادگی را دارد که از شهرهای آبادان و دزفول نیز پروازهایی انجام شود و از این 2 شهر نیز حجاج به عربستان اعزام شوند.

مدیر حج و زیارت خوزستان یادآور شد: با توجه به انجام کارهای توسعه خانه کعبه در مکه مکرمه امسال 20 درصد از سهمیه حجاج تمام کشور‌ها کم شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سهمیه کل کشور‌ها برای اعزام به حج تمتع کاهش یافته اما با این حال از ایران 3 هزار نفر بیشتر از سال گذشته به زیارت خانه خدا می‌روند.

به گفته حویزاوی، کار آموزش حجاج خوزستانی از 17 فروردین ماه آغاز شده و حجاج آموزش‌های لازم را برای تشرف به این سفر معنوی دیده‌اند.

انتهای پیام/72010/ت30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول