اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 14 تا 17 مهرماه امسال انجام می‎شود؛

اعزام نزدیک به 2000 زائر گلستانی به حج تمتع

مدیر سازمان حج و زیارت استان گلستان از اعزام یک‎هزار و 985 زائر گلستانی در قالب 14 کاروان و هفت پرواز به سفر معنوی حج تمتع خبر داد.

اعزام نزدیک به 2000 زائر گلستانی به حج تمتع

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، مهدی شیخی عصر امروز در همایش متمرکز زائران حج تمتع استان گلستان که در مصلی وحدت شهرستان گرگان برگزار شد، اظهار داشت: زائران استان گلستان از 14 تا 17 مهرماه سال‌جاری از طریق پرواز سعودی، فرودگاه گرگان را به مقصد جده ترک خواهند کرد.

وی یکی از اهداف برگزاری همایش متمرکز زائران را تمرینی برای اعمال نمادین مناسک حج عنوان کرد و افزود: این کلاس‎ها به زائران این امکان را می‎دهد که با روش اعمال حج آشنا شده و آن را به طور صحیح در سرزمین وحی به جای آورند.

کاهش 20 درصدی زائران به خانه خدا

مدیر سازمان حج و زیارت گلستان با بیان اینکه شیعه و سنی شاخ‌وبرگ نظام اسلامی و نماد وحدت و یکپارچگی هستند، تصریح کرد: مسلمانان در مسیر یک آرمان و قبله مشترک، خدای واحد، معاد و توحید اعتقادات مشترکی دارند، لذا اختلافات مذهبی نباید باعث تنگ‎نظری و خونریزی در بین مسلمانان شود.

شیخی رعایت و احترام به قوانین و مقررات کشور میزبان را یک ضرورت مهم خواند و تاکید کرد: هیچ کسی وظیفه ندارد در عربستان به جز ماموریت خودش به کار دیگری مشغول شود.

وی با بیان اینکه امسال دشواری زیادی از نظر موقعیت ساخت و ساز وجود دارد، افزود: با توجه به توسعه مسجدالحرام زائران نمی‎توانند در طبقه اول و دوم طواف داشته باشند، چنان‌که 3.5 میلیون زائر در طبقه پایین عمل طواف را به جای می‎آورند و عربستان نیز اعلام کرده باید 20 درصد زائران به خانه خدا کاهش پیدا کند.

92 درصد پول دریافتی از زائران در عربستان خرج می‎شود

مدیر سازمان حج و زیارت گلستان مدت زمان سفر زائران را به سفر معنوی حج 31 الی 32 روزه اعلام کرد و گفت: بر اساس برنامه پیشنهادی برگشت زائران از هشتم آبان آغاز و تا 18 آبان ادامه خواهد داشت.

شیخی خطاب به زائران حج تمتع تاکید کرد: برای دادن ولیمه نباید پرخرجی کرد لذا اگر به جای مراسم آنچنانی، زائران خانه حق به سر یتیمی دست نوازش بکشند مورد الطاف و عنایت خدواند قرار می‎گیرند.

وی با بیان اینکه 92 درصد پول دریافتی از زائران در عربستان خرج می‎شود، خاطرنشان کرد: آنالیز خرج‎کردها موجود است و مدیران کاروان‎ها موظف به پاسخگویی سوالات زائران هستند.

آبرو و حیثیت مومن مهمتر از اعمال حج است/ اعلام آخرین وضعیت دهکده حج در بندر ترکمن

مدیر سازمان حج و زیارت گلستان با بیان اینکه آبرو و حیثیت مومن مهمتر از اعمال حج است، اظهار داشت: افرادی که اعتیاد به مواد مخدر دارند نباید به این سفر معنوی مشرف شوند.

شیخی در خصوص وضعیت دهکده حج در بندر ترکمن گفت: رای دادگاه برای احداث دهکده 12 هکتاری در بندرترکمن به نفع حج و زیارت گلستان صادر شده است.

انتهای پیام/83001/غ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول