اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای:

وزارت ورزش در تعیین تکلیف فدراسیون کشتی اهمال کرد

سرپرست فدراسیون کشتی پهلوانی و زورخانه‌ای کشور با اشاره به مشکلات پیش آمده در ورزش اول ایران معتقد است، وزارت ورزش در تعیین تکلیف فدراسیون کشتی اهمال کرد.

وزارت ورزش در تعیین تکلیف فدراسیون کشتی اهمال کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، کشتی به عنوان ورزش مورد علاقه مردم ایران طی سال‌های گذشته همواره با حاشیه‌های مختلفی دست و پنجه نرم کرده است که گاه تاثیر مخرب این اتفاقات در ناکامی تیم‌های ملی در رقابت‌های جهانی و قاره‌ای نمود یافته است.

محمدرضا طالقانی از پیشکسوتان و استخوان خرد کرده‌های ورزش است که اگرچه اکنون سرپرستی فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای را بر عهده دارد اما به قول خودش همیشه نگران کشتی است.

با وی که سابقه چندین سال ریاست فدراسیون کشتی را داراست پیرامون موضوعات روز کشتی ایران به گفت‌و‌گو نشستیم، از وضعیت امروز کشتی تا انتقادات عبدالله چمن‌گلی از محمد بنا و البته حاشیه‌های سفر کشتی‌گیران نوجوان به رقابت‌های آسیایی مغولستان.

ماجرایی که بنا به ادعای اعضای تیم ایران به دلیل نداشتن پول کشتی‌گیران را از اتاق‌های هتل بیرون انداخته و به ناچار در لابی هتل مستقر شدند و به جز بیسکویت و تنقلات چیزی برای خوردن نداشتند.

طالقانی با تاکید بر این‌که نباید در آستانه مسابقات جهانی کشتی بزرگسالان این موضوعات بزرگنمایی شود اذعان می‌کند، علت بروز این اتفاقات اهمال وزارت ورزش و جوانان در تعیین تکلیف فدراسیون کشتی بود.

فارس:شما در سفر چند ماه قبل به کردستان از وضعیت کشتی کشور ابراز نگرانی کردید، وضعیت امروز کشتی نسبت به آن زمان چگونه است؟

طالقانی:من همیشه نگران کشتی هستم، کشتی عشق مردم است و حضور من در فدراسیون کشتی پهلوانی در واقع به علت کمک به کشتی بود اما فکر می‌کنم در آستانه مسابقات جهانی بهتر این است مراقب باشیم به کشتی‌گیران آسیبی نرسد تا بتوانیم در مسابقات جهانی مدال بگیریم و موجبات خوشحالی مردم را فراهم کنیم.

فارس:روند آماده‌سازی تیم‌ ملی را مثبت ارزیابی می‌کنید؟

طالقانی:تا امروز که من در جریان قضایا هستم بچه‌ها تمرینات خوبی را پشت سر گذاشته‌اند اما چون هنوز نمی‌دانم چه کسانی دوبنده تیم ملی را می‌پوشند نمی‌توانم در خصوص نفرات اظهار نظر کنم و باید تا زمان آغاز رقابت‌ها صبر کرد.

فارس:سفر اخیر تیم ملی کشتی نوجوانان به رقابت‌های آسیایی مغولستان با حواشی همراه بود، علت این مسئله را چه می‌دانید؟

طالقانی:من در این زمینه حرف برای گفتن دارم، چون تنها رئیس فدراسیونی هستم که در زمان من در تمامی رده‌های سنی از جمله نوجوانان و هر 2 رشته آزاد و فرنگی قهرمان جهان شدیم. با توجه به این موضوع الان از این‌که تیم‌های ما دوم و سوم می‌شوند ناراحتم و حواشی پیش آمده مرا بیشتر متاسف می‌کند، چون هر اندازه سرمایه داریم باید برای نوجوانان و نونهالان بگذاریم. این‌ها هر قدر خوب کار کنند بزرگسالان هم پیشرفت خواهند کرد. من از این قضایا ناراحت هستم و باید فدراسیون چاره‌اندیشی کند تا در آینده این اتفاقات رقم نخورد.

فارس:فکر می‌کنید فدراسیون کشتی در مجموع موفق عمل کرده است؟

طالقانی:اگر بخواهیم بگوییم فدراسیون خوب عمل نکرده بی‌انصافی است، نمی‌شود گفت فقط قبلی‌ها کار کردند چون اگر مدیریت وجود نداشت تیم ما قهرمان المپیک و جام جهانی نمی‌شد. اما به نظر من وزارت ورزش باید زودتر تکلیف فدراسیون کشتی را مشخص می‌کرد که دیر شد و اهمال کرد.

فارس:اخیراً چمن گلی سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی انتقاداتی به کار محمد بنا در المپیک داشته است و گفته کشتی‌گیران ما با هل دادن حریفان مدال طلا گرفتند، با این ادعا تا چه حد موافق هستید؟

طالقانی:اجازه بدهید به عقب برگردیم، چرا قبلاً با همین هل دادن قهرمان المپیک نشدیم. در گذشته هم می‌شد حریفان را هل داد، پس چرا در آن زمان این کار را نکردیم و قهرمان المپیک نشدیم؟ من این صحبت‌ها را نمی‌پسندم و باید همه با یکدیگر تعامل داشته باشیم تا موفق شویم. اگر بخواهیم با یکدیگر کلنجار برویم دود این قضیه در چشم کشتی می‌رود. به دوستان خودم از جمله بنا و چمن‌ گلی می‌گویم الان فرصت این نیست که با همدیگر اختلاف داشته باشید بلکه باید با حمایت از هم در راستای کسب موفقیت در قهرمانی جهان بکوشیم. تیم‌های ما طی سال‌های گذشته در کشتی فرنگی موفق بودند اگر امسال مدال نگیریم باید دید کجای کار ما ایراد داشته است و اگر واقعاً با هل دادن در المپیک مدال گرفتیم امسال هم باید با هل دادن مدال بگیریم.

فارس:به عنوان سئوال آخر چه نتیجه‌ای را برای تیم ملی بزرگسالان در رقابت‌های جهانی پیش‌رو پیش‌بینی می‌کنید؟

طالقانی:چون هنوز نمی‌دانم نفرات انتخاب شده چه کسانی هستند نمی‌توانم اظهارنظر شفافی داشته باشم اما دلم می‌خواهد کشتی ما روی سکو برود چون لیاقت و شایستگی این مسئله را داریم.

==============

گفت‌وگو از کیوان قاسمی

==============

انتهای پیام/79012/م40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول