اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

سرمایه‌گذاری در بازارچه‌های مرزی منشا توسعه ریگان

احداث بازارچه‌های مرزی در شهرستان ریگان تحولی عظیم برای پیشرفت و توسعه این شهرستان است و سرمایه‌گذاری در این زمینه ضروری محسوب می‌شود.

سرمایه‌گذاری در بازارچه‌های مرزی منشا توسعه ریگان

به گزارش خبرگزاری فارس از ریگان، ریگان تا قرن هشتم هجری بزرگترین مرکز تجاری جنوب شرق کشور محسوب می‌شده و‌ وجود جاده ابریشم در این شهرستان نمایانگر این موضوع است.

با توجه به قرار گرفتن‌ ریگان ‌در ‌جاده ترانزیتی چابهار رونق کسب و کار و تجارت را در این شهرستان‌ شاهد هستیم که البته با توجه به ظرفیت موجود در این منطقه لازم است به این بخش توجه خاصی شود.

اقداماتی برای پیشرفت این بخش توسط اداره صنعت، معدن و تجارت صورت گرفته که می‌توان مستقل شدن اصناف‌، بالا بردن سطح آگاهی اصناف را نام برد. 

فعالیت 10 اتحادیه و مجمع امور صنفی در ریگان

پرویز جلالی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ریگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: قبل از اینکه ریگان به شهرستان تبدیل شود کمتر از 50 واحد صنفی موفق به دریافت پروانه کسب شده بودند و به دلیل طی کردن مسافت 100 کیلومتری تا بم و مشکلات خاصی که وجود داشت، رغبت کمتری نسبت به قانون‌مداری و کسب مجوز‌ توسط قشر زحمتکش این حوزه بود.

وی بیان داشت:‌ ‌با پیگیری‌های انجام شده طی 2.5 سال گذشته‌ اصناف به عنوان بازویی تاثیرگذار برای شهرستان در قالب 10 اتحادیه و مجمع امور صنفی و به صورت مستقل فعالیت می‌کنند و در مسائل فرهنگی‌، اجتماعی و ... حضوری فعال دارند.

2400 واحد صنفی در ریگان فعال هستند

جلالی افزود: بیش از 2 هزار و 400 واحد صنفی در ریگان فعال هستند که 400 مورد آن در مسیر جاده ترانزیتی چابهار قرار دارند که البته اقدامات قابل توجهی برای ساماندهی و قانونمند شدن این واحدها صورت پذیرفته و از مهم‌ترین آنها می‌توان به دریافت مجوز بیش از یک هزار  واحد اشاره کرد.

وی گفت: با توجه به جایگاه بی‌نظیر‌ ریگان می‌توان بازارچه‌های مرزی در این شهرستان احداث شود و پیگیری‌هایی لازم صورت گرفته ‌و با کمک مسئولان و سرمایه‌گذاران این مهم انجام‌ و در پیشرفت این منطقه تحولی عظیم صو‌رت می‌گیرد.‌

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت ریگان عنوان کرد: بازار ریگان ظرفیت سرمایه‌گذاری به ویژه در برخی اصناف را دارد و در این حوزه باید اطلاع‌رسانی دقیق و همایش‌هایی ترتیب داده شود تا سرمایه‌گذاران از این موقعیت تجاری بیشتر باخبر شوند.

جلالی بیان داشت: در مورد ایجاد مجتمع‌های تجاری و صنفی، راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی، بازارچه‌های عرضه مستقیم کالا، احداث بازار روز‌، فعال کردن جمعه بازار، ایجاد شهرک‌های صنفی‌، راه‌اندازی میدان میوه و تره بار و ... ‌پیگیری‌ها و اقداماتی انجام شده است که با کمک شهرداری‌ و مجمع امور صنفی و جذب سرمایه‌گذار ‌شاهد تحولات‌ شگرفی در این منطقه مستعد هستیم.

وی افزود: از ظرفیت صادراتی نیز به عنوان یکی از ظرفیت‌های بسیار مهم و مناسب برای رشد و توسعه اقتصاد شهرستان می‌توان نام برد و تعدادی کارت بازرگانی برای متقاضیان صادر شده و امیدواریم با این روند و‌ اطلاع‌رسانی افراد بیشتری ورود و سرمایه‌گذاری کنند و رشد اقتصاد‌ این شهرستان بیش از پیش نمایان شود.

ایجاد شهرک‌‌ صنعتی‌49 هکتاری در ریگان

جلالی گفت: با توجه به اینکه مکانی که برای شهرک‌های صنعتی‌ ریگان در نظر گرفته شده در 49 هکتار در مسیر ‌جاده بین‌المللی قرار گرفته، مطمئنا رونق دوچندان اقتصاد این شهرستان را‌ در سال‌های بعد در پی دارد.

وی اذعان داشت: همچنین ایجاد بازارچه‌هایی برای عرضه محصولات تولیدی شهرستان از جمله خرما و پرتقال در مسیر جاده ترانزیتی چابهار علاوه بر معرفی محصولات این منطقه رونق خاصی را به وجود می‌آورد.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ریگان ابراز داشت: ثبات و آرامش نسبی که در بازار ریگان وجود دارد، دلیلی دیگر از رونق این بازار است که البته نظارت مستمر، تامین کالاهای ‌اساسی به نرخ دولتی، دخیل شدن خود بازاریان در تصمیم‌گیری، نظارت و ... در این آرامش مؤثر بوده است.

وی افزود: اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان ریگان آمادگی خود را برای مشاوره و همکاری با سرمایه‌گذارانی که در این بخش قصد ورود دارند اعلام می‌دارد و به امید اینکه در آینده‌ای نه چندان دور با توجه به ظرفیت‌های تجاری، صنعتی و معدنی این منطقه پررونق به قطب تجاریی در سطح کشور تبدیل شود.

ساماندهی بازار بزرگ ریگان

سرپرست شهرداری ریگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از ساماندهی بازار بزرگ ریگان خبر داد و‌ اظهار داشت: به زودی بیش از 25 هزار متر مربع از این بازار فرش موزاییک می‌شود.

حسن دهگان ابراز داشت: با توجه به اینکه این بازار در جاده ترانزیتی ریگان - چابهار قرار دارد به زودی به صورت طاق‌های سنتی راه‌اندازی می‌شود تا مسافران به راحتی در این بازار خریدهای خود را انجام دهند‌.

وی عنوان کرد: امیدواریم با همکاری اصناف بازاری را در این منطقه ساماندهی کنیم که در کشور نمونه و الگو باشد.

..................................

گزارش از موسی ملائیان

..................................

انتهای پیام/80014/ع40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول