اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای شهر سنندج در گفت‌وگو با فارس:

شورای شهر سنندج حاشیه‌ساز نخواهد بود/ منافع مردم اولویت شورا است

رئیس شورای اسلامی شهر سنندج گفت: دوری از پرداختن به حواشی یکی از ویژگی‌های دوره چهارم شورای اسلامی شهر سنندج خواهد بود چرا که اعتقاد دارم آن‌ها دیدگاه‌های بزرگتری دارند.

شورای شهر سنندج حاشیه‌ساز نخواهد بود/ منافع مردم اولویت شورا است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، شوراهای اسلامی شهر به عنوان مجالس محلی، وظیفه رسیدگی به امورات شهری و شهروندان را بر عهده دارند و در این راستا با همراهی شهرداری‌ها در تلاش برای انجام این کار به بهترین شکل هستند.

اکنون و پس از گذشت 3 دوره از عمر این مجالس محلی به نظر می‌رسد شوراهای دوره چهارم باید به پختگی لازم در ایفای مسئولیت‌های خود دست یافته باشند که این موضوع با توجه به انتظار بالای مردم پررنگ‌تر نیز به نظر می‌رسد.

در همین راستا با رئیس جدید شورای شهر سنندج به گفت‌وگو نشستیم تا در خصوص انتخاب شهردار به عنوان یکی از کلیدی‌ترین وظایف شورا، همچنین انتخابات هیئت رئیسه شورا و برخی سؤالات پیرامون آن دیدگاه وی را جویا شویم.

سید انور رشیدی در انتخابات هیئت رئیسه با کسب 7 رأی موفق شد جلال شریعتی رئیس پیشین شورا با 6 رأی را پشت سر بگذارد تا برای مدت یکسال عهده‌دار این سمت باشد.

فارس: شورای شهر سنندج با چه رویکردی تصمیم به تغییر شهردار و انتخاب شهردار جدید گرفت؟

رشیدی: انتخاب شهردار یکی از بحث‌های مهم برای شوراها به شمار می‌آید، چرا که بر اساس قانون یکی از وظایف شورا همین مسئله است و باید این انتخاب با حساسیت و دقت خاصی صورت گیرد.

با توجه به اینکه اعضای شورا وامدار مردم هستند و رأی خود را به شکل مستقیم از مردم دریافت می‌کنند پس ضروری است در راستای منافع مردم نیز گام بردارند.

اعضای دوره چهارم شورای اسلامی سنندج با دو رویکرد اجرای قانون و مقررات شورا و همچنین توجه به بعد فرهنگی و توسعه مسائل عمرانی در سطح شهر وارد گود شده‌اند.

اولویت‌بندی‌هایی در حوزه عمرانی داریم که با مسائل مختلف تعریف می‌شود و امیدواریم بتوانیم در این دو حوزه شهرداری توانمند زمام امور را به دست گرفته باشد، ضمن آنکه جا دارد از تلاش‌های شهردار سابق، مهدی حسام شریعتی تشکر کرد که با اعتباراتی که در اختیار داشت و در بحث استانی به مجموعه تزریق شد توانست تغییراتی در حوزه مدیریت عمرانی به وجود آورد.

امیدواریم در آینده هم با اعتبارات داخلی  و هم با اعتبارات استانی خروجی عمرکردهای ما خدمت رسانی بهتر به مردم را به دنبال داشته باشد.

فارس: در دوره‌های گذشته چه کمبودهایی وجود داشت که در دروه جدید نیاز به برطرف کردن آن‌ها وجود دارد؟

همواره گفته‌ایم یکی از ضروریات کار اعضای شورا آشنایی و تسلط آن‌ها به قوانین و مقررات است، البته نقص‌هایی در قوانین وجود دارند که امیدواریم با بازتاب آن‌ها در مجلس آینده در خصوص رفع کاستی‌ها و حتی تقویت قوانین پارلمان محلی شوراها گام برداریم.

تأکید می‌کنم تسلط اعضای شورا بر قورانین و مقررات موجود و همچنین تقویت و عملیاتی کردن آن‌ها در سطح شهر یک نیاز اساسی است. فرصت آزمون و خطا در 3 دوره گذشته شورا تمام شده است و امیدواریم در کنار تسلط بر قوانین تجربیاتی که به دست می آوریم خروجی مناسبی برای مردم داشته باشد.

فارس: انتخابات برگزار شده هیئت رئیسه را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

هر چند که قانون مصوبات شورا را در محل حضور و فعالیت شورا به رسمیت می‌شناسد، اما انتخابات بر اساس همین قانون در محل فرمانداری با تشکیل هیئت رئیسه سنی و در اوج شفافیت و سلامت کامل برگزار شد و فکر می‌کنم فرماندار و معاونان وی نیز نص صریح قانون را در خصوص شوراها به خوبی پیاده کردند.

اما اگر منظور شما آرای کسب شده توسط هیئت رئیسه است باید گفت در سطح دنیا رایزنی و لابی در بحث مدیریت‌ها به عنوان عرف قلمداد می‌شود و به عنوان مثال در شهر تهران دیدیم انتخابات به شکل 16 رأی در برابر 15 رأی انجام شد.

اگر برآیند انتخاب‌ها در نهایت مثبت و در مسیر حرکت شورا رو به جلو باشد ضرری ندارد و می‌توان آن را مانند قطاری تجسم کرد که بر روی ریل حرکت می‌کند و واگن‌های خود را از کانال درست و صحیح هدایت می‌کند که به طور قطع مثبت خواهد بود.

نکته دیگر اتحاد و همدلی و دوری از پرداختن به حواشی و نزدیک کردن دلها به یکدیگر است که اعتقاد دارم شورای چهارم از این نظر قابلیت مناسبی دارد و برای اعضا انتخابات هیئت رئیسه و نتایج آن مسئله کوچکی است، چرا که آن‌ها دیدگاه‌های بزرگتری دارند.

حقیقت این است که این انتخابات چندان مهم نیست چرا که کار هیئت رئیسه تنها هماهنگی جلسات و اداره کردن آن‌ها است و بحث‌های بزرگتر و مهمتری نیز وجود دارد که جزو برنامه‌های شورای شهر است و باید آن‌ها را اجرایی کرد.

فارس: نزدیکی آرا مشکلی در تصمیم‌گیری‌های کلان و اساسی برای شهر ایجاد نمی‌کند؟

انتخابات هیئت رئیسه عرفی بود که در سنندج به تبیعیت از ایران و کل جهان برگزار شد و مطمئن باشید تلاش ما به عنوان منتخبین دوره چهارم شورای شهر خدمت به مردم و حرکت در راستای منافع آن‌ها است و طرح‌های کلان با اکثریت قاطع آرا مصوب می‌شود.

===============

مصاحبه از کیوان قاسمی

===============

انتهای پیام/79012/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول