اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نخستین روزهای آغاز به کار شوراهای اسلامی صورت گرفت

توصیه‌های دبیر ائتلاف پیروان ولایت ورامین به شورای شهر جدید

دبیر ائتلاف پیروان ولایت ورامین ضمن انتقاد از عدم توجه به طرح جامع شهری بیان داشت: طرح جامع شهری یک طرح نمایشی نیست.

توصیه‌های دبیر ائتلاف پیروان ولایت ورامین به شورای شهر جدید

محمد مهماندوست در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در جنوب استان تهران با اشاره به شروع فعالیت دوره چهارم شورای شهر ورامین بیان داشت: اعضای دوره چهارم شورای شهر ورامین از افراد جوان و افراد قبلی شورای شهر تشکیل شده است و تفکرات قدیم در شورا در کنار تفکرات جدید، ترکیب شورای شهر چهارم ورامین را شکل داده است.

* رئیس شورای شهر باید از حیف و میل بیت‌المال جلوگیری کند

دبیر ائتلاف پیروان ولایت شهرستان ورامین که سابقه مدیریت در شهرداری تهران را هم دارد با اشاره به ویژگی‌های انتخاب رئیس آتی شورای شهر ورامین افزود: به اعتقاد من باید مسئول جدید شورا، فردی با تجربه و ولایی باشد و تمام اعضا درباره وی اتفاق نظر داشته باشند.

وی ادامه داد: رئیس شورا باید ذهنیت خدمت به شهرستان را داشته و فرد معتقدی باشد و تصمیماتی را اتخاذ کند که ضمن خدمت‌رسانی به مردم منطقه، مسائل اعتقادی و مذهبی هم در آن لحاظ شود.

مهماندوست خاطرنشان کرد: رئیس شورای شهر باید توانایی گرفتن بودجه از مرکز را داشته و در زمینه شهرسازی و فعالیت‌های شورا دارای اطلاعات کافی باشد و با مدیریت صحیح و قاطع از حیف و میل بیت‌المال جلوگیری کند.

* در احداث پارکینگ طبقاتی ورامین به نظرات کارشناسی توجه نشد

این کارشناس مسایل شهری با انتقاد از مکان‌یابی پارکینگ طبقاتی ورامین تصریح کرد: بنده شخصاً به افرادی که مکان فعلی را برای ایجاد پارکینگ طبقاتی در نظر گرفتند، گفتم که خیابان شهید محمودی با توجه به عرض کم آن و ترافیک سنگینش، چطور می‌تواند جوابگوی انبوه جدیدی از ماشین‌ها باشد و اصولاً پارکینگ طبقاتی ورامین دارای اشکال جدی است، اما توجه نشد.

وی افزود: پارکینگ طبقاتی باید در جایی احداث شود که موانع ترافیکی وجود نداشته و به عبور و مرور مردم اضافه نکند و باید طوری مکان‌یابی صورت گیرد که حیف و میل بیت‌المال صورت نگیرد.

مهماندوست اضافه کرد: به نظر بنده باید مکان دیگری را برای احداث پارکینگ طبقاتی در نظر بگیرند، جایی که ورود و خروج داشته باشد که از داخل پارکینگ، ترافیک به بیرون کشیدن نشود که اکنون مکان‌هایی برای احداث پارکینگ در شهر وجود دارد.

* هنوز عده‌ای به دنبال جداسازی خیرآباد هستند

دبیر حزب موتلفه اسلامی ورامین با اشاره به رویکردهای سیاسی شورای شهر بیان داشت: برخی اعضای شورای شهر، تصمیم داشتند تا شهر خیرآباد را به عنوان بخشداری پیش ببرند و شهر قدیمی ورامین با این قدمت و تاریخ و پیشینه اعتقادی و انقلابی که از سال 42 تاکنون ادامه داشته است را کوچک کنند اما با درایت اکثر اعضای شورای شهر این کار صورت نگرفت.

وی ادامه داد: هنوز هم عده‌ای به دنبال جداسازی خیرآباد هستند و حتی برخی مسئولان عالی رتبه شهرستان هم این امر را دنبال می‌کنند که ان‌شاءالله موفق نخواهند شد.

مهماندوست اضافه کرد: اگر اعضای شورای شهر بیدار نباشند و از نظر سیاسی از اقتدار کافی برخوردار نباشند، آینده شهر به خطر می‌افتد.

دبیر ائتلاف پیروان ولایت شهرستان ورامین تصریح کرد: شهرستان ورامین سال‌هاست استحقاق استان شدن را دارد که اعضای شورای شهر می‌توانند زمینه آن را فراهم کنند و این طرح بار دیگر تا حصول نتیجه، پیگیری شود.

وی ادامه داد: مسئله مترو از مسایلی است که مبهم مانده است و اعضای جدید شورای شهر باید کوشش کنند تا در دولت آینده مسئله مترو حل و اجرایی شود.

* کارهای زیربنایی در شهر ورامین انجام نشده است

وی در ادامه با اشاره به معضلات جدی شهر ورامین بیان داشت: کارهای اساسی و زیربنایی در شهر ورامین انجام نشده است، خیابان‌ها و پیاده‌روهای تنگ و باریک، گره‌های ترافیکی در شهر ایجاد کرده و مشکلات متعددی را برای شهروندان به‌وجود آورده است.

این مدیر سابق شهرداری تهران افزود: باید اصلاح معابر بر اساس نقشه جامع شهری و نقشه شهرسازی انجام شود، همه باید اعتقاد داشته باشند که طرح جامع شهری یک طرح نمایشی نیست.

مهماندوست تأکید کرد: باید طرح اصلاح سیستم آب و فاضلاب شهری در دستور کار شهرداری و شورای شهر قرار بگیرد زیرا سیستم‌های موجود برای بارندگی شدید جوابگو نخواهد بود و باید امکاناتی را فراهم کرد که از طریق سیل بندها، خطرات سیلاب‌های احتمالی را کاهش دهیم که در این زمینه باید فکر و عزم جدی صورت گیرد.

دبیر ائتلاف پیروان ولایت ادامه داد: امروز میزان فضای سبز در شهر ورامین کافی نیست، برای رفع آلودگی هوا که از کارکرد اتومبیل ایجاد می‌شود باید به توسعه فضای سبز توجه جدی داشت که متأسفانه آن توجه کافی و علمی به این موضوع وجود ندارد.

* شهردار باید یک فرد مبتکر و اهل فن باشد

دبیر حزب موتلفه اسلامی ورامین تصریح کرد: شهردار باید ضمن توجه به مصوبات شورای شهر، فردی مبتکر و اهل فن باشد که تجربیات شهری، شهرسازی و عمرانی داشته و از اقتدار لازم در حل معضلات شهری برخوردار باشد.

مهماندوست افزود: یک شهردار خوب، باید دارای یک معاونت فنی خوب باشد، امروز ما شاهد ساخت ساختمان‌های طبقاتی در ورامین هستیم که دارای استحکام در برابر زلزله وبادهای تند نیستند و این ساخت و سازها و عدم اصلاح برخی ساختمان‌ها که مبنای محاسباتی در آن رعایت نشده است، نشان از ضعف معاونت فنی است.

وی خاطرنشان کرد: یک معاون فنی خوب باید توانایی کافی را برای نظارت بر ساخت ساختمان‌های جدید داشته باشد و با توجه به طرح جامع شهری اجازه ساخت و ساز را صادر کند.

مهماندوست در پایان با اشاره به اهمیت مشورت در کارهای شهری بیان داشت: از آنجایی که عده‌ای از اعضای شورای شهر جوان هستند و آن تجربه لازم را ندارند باید از افراد باتجربه و متخصص مشورت گیرند و با همفکری مسائل شهری را پیش ببرند.

انتهای پیام/2462/ک40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول