اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه قروه:

شورای شهر شهرداری با تجربه و کارآمد انتخاب کند

امام جمعه قروه گفت: شورای شهر باید شهرداری با تجربه، متخصص و کارآمد انتخاب کند تا در همه زمینه‌ها نیازهای شهر مرتفع شود.

شورای شهر شهرداری با تجربه و کارآمد انتخاب کند

به گزارش خبرگزاری فارس از قروه، حجت‌الاسلام صفرعلی احیا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با تقدیر از عملکرد شورای دور سوم، آغاز فعالیت شورای اسلامی دور چهارم را تبریک گفت و اظهار داشت: انتخاب شهرداری با صلاحیت‌های همه شهرداران قبلی بدون نقاط ضعف آنان، رمز موفقیت شورای اسلامی در ارائه خدمات مطلوب به شهروندان است.

وی با تاکید بر این‌که شوراهای اسلامی باید انتقادات، مشاوره و راهنمایی‌های شهروندان را با رویی گشاده پذیرا باشند، افزود: شهر قروه نیازهای بسیاری را در ابعاد عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و خدمات شهری دارد که تنها در سایه تعامل و همدلی رفع خواهد شد.

آراستگی به حجاب رمز شکست تهاجم فرهنگی

حجت‌الاسلام احیا در ادامه با بزرگداشت دهه کرامت و روز دختر، تصریح کرد: آراستگی دختران مسلمان به زیور حجاب، سدی محکم در برابر تهاجم فرهنگی دشمنان است.

خطیب جمعه قروه از دختران به منزله نعمت‌های الهی نام برد و افزود: این نعمت‌های الهی که برکت خانواده و جامعه هستند باید با حساسیت ویژه به آموزه‌های دینی، ارزش و اهمیت جایگاه دختر مسلمان را درک و به دیگران نیز انتقال دهند.

وی به توجه ویژه مکتب اسلام به زنان و دختران اشاره کرد و افزود: در طول تاریخ حیثیت و شرف زن و دختر به بهانه‌های مختلف از سوی مستکبران ظالم نادیده انگاشته می‌شد که با ظهور اسلام نقش زن در قالب‌های مختلف همسری، خواهری و مادری انسان تبیین شد.

به گفته حجت‌الاسلام احیا، در عصر جاهلیت مدرن نیز به اسم آزادی، شخصیت زن لگدکوب شده است.

وی خاطرنشان کرد: امروز در قالب تهاجم فرهنگی دشمن، بخشی از به اصطلاح آزادی زنان و دختران به جامعه ما نیز رخنه پیدا کرده است که نمونه شوم آن بی‌حجابی و بدحجابی است.

حجت‌الاسلام احیا خطاب به دختران ایرانی گفت: نخستین کسانی که از این بدحجابی آسیب می‌بینند خود شما هستید چراکه با رواج یک ضد ارزش، ناامنی اولین رهاوردی است که نصیب ساکنان آن جامعه می‌شود و در این راستا زنان و دختران، بیشترین صدمه را از ناامنی‌ها خواهند دید.

وی انقلاب اسلامی ایران را مهم‌ترین پدیده‌ای دانست که توانسته است جایگاه آزادی و شخصیت انسانی را روشن کند و افزود: نگرشی به وضعیت زنان و دختران مسلمان در قبل و بعد از انقلاب اسلامی، بیانگر رشد قابل توجه فعالیت‌های اجتماعی زنان است.

امام جمعه قروه از دختران مسلمان خواست با تاسی به حضرت فاطمه معصومه (ع) به عنوان الگوی کرامت دختر مسلمان، ادامه دهنده راه ایشان باشند.

مردم و دولت در قبال یکدیگر مسئول هستند

خطیب جمعه قروه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دیدار اخیر خبرگان با رهبر معظم انقلاب گفت: در این دیدار، خبرگان با اعلام آمادگی برای تعامل با دولت یازدهم، مطالبات مردم از دولت را به خوبی منعکس کردند.

حجت‌الاسلام احیا با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری افزود: وظیفه متقابل مردم و دولت در قبال یکدیگر است که می‌تواند راهگشای مطمئنی برای حل و فصل مشکلات جامعه باشد.

وی افزود: مردم وظیفه دارند با حمایت از دولت و انتقادهای مشفقانه و سازنده، دولت‌مردان را برای پیشبرد امور یاری دهند.

امام جمعه قروه دولت یازدهم را دولتی پرکار و تازه نفس دانست و اظهار داشت: این دولت تاکنون ثابت کرده است که تعامل‌های خوبی را با سایر بخش‌های حاکمیت از جمله مجلس شورای اسلامی دارد که امید است گام‌های اساسی را برای رفع مشکلات مردم به‌ویژه در زمینه گرانی‌ها و تورم بردارد اما مردم نیز نباید انتظار معجزه داشته باشند و باید با صبوری دولت را همراهی کنند.

ظرف ظلم آمریکا پر شده است

خطیب جمعه قروه در ادامه سخنان خود با اشاره به تحولات منطقه و سوریه گفت: امروز وضعیت آمریکا در عرصه جهانی به مرحله خاصی رسیده است و ظرف جنایات، تجاوزگری و ظلم آن پر شده است و باید بداند که حکومت ظلمش دوامی نخواهد داشت.

حجت‌الاسلام احیا همه جنایات، بی‌عدالتی‌ها و ددمنشی‌هایی که در نقاط مختلف دنیا روی می‌دهد را به واسطه دخالت مستقیم و یا غیرمستقیم آمریکا عنوان کرد و گفت: همه دنیا مسئولان آمریکا را به عنوان دروغگوهای بزرگ می‌شناسند که سعی دارند با دروغ‌های خود، سر دنیا را کلاه بگذارند.

وی خاطرنشان کرد: نتیجه همه جنایات آمریکا واقعیتی به نام بیداری اسلامی است که دولت‌مردان متوحش آمریکایی را به دروغ‌پردازی واداشته است.

حجت‌الاسلام احیا همچنین جنگ‌افروزی آمریکا علیه سوریه را زمینه‌ساز نابودی و محو کامل غده سرطانی اسرائیل عنوان کرد و افزود: سوریه عراق نیست که مردم آن در برابر حمله آمریکا ساکت بنشینند چراکه مردم عراق حاکمیت خود را قبول نداشتند اما مردم سوریه با تمام توان پشتیبان حکومت خود هستند.

امام جمعه قروه افزود: مسئله سوریه، آزمایشی بود تا پرده نفاق و دورویی از چهره برخی کشورهای عربی که خود را تامین کننده مالی حمله به سوریه عنوان کردند، برداشته شود.

حجت‌الاسلام احیا افزود: برای مسلمانان ننگ است که حکام آنان پول نفتشان را به آمریکا و تروریست‌های تکفیری بدهند تا علیه مسلمانان جنگی به پا شود.

امام جمعه قروه در ادامه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای 17 شهریور، حرکت‌های این چنینی از مقاطعی از انقلاب را، زمینه‌ساز تقویت انقلاب عنوان کرد.

حجت‌الاسلام احیا در پایان از همت خیرین این شهرستان، برای احداث سه طرح بهداشتی درمانی تقدیر کرد و گفت: شهرستان قروه در بخش‌های مختلف نیازمند حضور ارزشمند خیرین است.

انتهای پیام/79009/م40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول