اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دادگاه خانواده کرمان:

دخالت‌ خانواده‌ها موجب تشدید اختلافات زوج‌ها‌‌ می‌شود

رئیس شعبه هفتم دادگاه خانواده کرمان گفت: دخالت‌ خانواده‌ها در زندگی زوج‌ها موجب تشدید اختلافات و در نهایت طلاق آنها می‌شود.

دخالت‌ خانواده‌ها موجب تشدید اختلافات زوج‌ها‌‌ می‌شود

حجت‌الاسلام ‌محمد شفیعی‌ امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: بررسی پرونده‌های موجود در دادگاه خانواده بیانگر وجود بیشترین تاثیر منفی دخالت خانواده‌ها در زندگی زوج‌های جوان است.

وی با بیان اینکه معضل طلاق در جامعه دلایل و انگیزه‌های زیادی دارد، افزود: دخالت خانواده‌ها در زندگی زوج‌ها‌ زمان بروز اختلاف میان آنها را بیشتر می‌کند و خانواده‌ها به جای پا در میانی‌ و رفع مشکلات زوج‌ها با دخالت‌های خود موجب تشدید اختلافات زوج‌‌ و در نهایت طلاق آنها می‌شود.

شفیعی ابراز داشت: اعتیاد نیز بخش زیادی از پرونده‌های دعاوی خانواده و طلاق را به خود اختصاص داده است.

وی مسائل اقتصادی را از دیگر عوامل مؤثر در تشکیل پرونده‌های طلاق دانست و عنوان کرد: توقعات زیاد زنان از مردان، مقایسه زندگی خود با دیگران و چشم و هم چشمی‌های نابه‌جا موجب اختلاف در زندگی مشترک زوج‌ها می‌شود که در این رابطه زوج‌ها باید با تلاش، هم‌فکری و صبر در راستای دستیابی به یک زندگی مناسب مادی و معنوی اقدام کنند.

شفیعی فساد اخلاقی یکی از زوج‌ها و عدم رعایت حدود و ضوابط شرعی را نیز زمینه‌ساز از هم پاشیدگی کانون گرم خانواده‌ها ذکر و تصریح کرد: افزایش فساد اخلاقی ناشی از فرهنگ مبتذل غرب و ترویج آن از طریق رسانه‌های استعماری به ویژه ماهواره‌ها است.

وی خاطر نشان کرد: هم‌اکنون بیشترین پرونده‌های وارده به شعبه‌های خانواده مربوط به طلاق اعم از طلاق به درخواست زوجه یا زوج و طلاق توافقی است.

انتهای پیام/2446/ع20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول