اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله دری نجف‌آبادی:

ایران در حمایت از مقاومت هرگونه جنایت در سوریه را محکوم می‌کند

امام جمعه اراک گفت: جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مقاومت و فرهنگ و تمدن اسلام هرگونه جنایت در سوریه را محکوم می‌کند.

ایران در حمایت از مقاومت هرگونه جنایت در سوریه را محکوم می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز اراک اظهار داشت: ایران اسلامی در حمایت از مقاومت، قدس شریف، ملت مظلوم فلسطین، فرهنگ و تمدن اسلام و در حمایت از خاورمیانه بزرگ اسلامی هرگونه جنایت در سوریه را محکوم می‌کند و جنگ علیه این کشور مسلمان را عملی از پیش شکست خورده می‌داند.

وی تصریح کرد: امروز می‌بینیم جریان استکبار در حمایت از رژیم غاصب و جعلی صهیونیست و برای تضعیف جبهه مقاومت و همچنین در راستای حمایت از جریان سازش با اسرائیل غاصب نقشه پلید حمله به سوریه را طراحی کرده است که کشورهای اسلامی باید در برابر این توطئه هوشیار بوده و ساکت ننشینند.

امام جمعه اراک افزود: متاسفانه برخی از کشورهای عربی و کشورهای مسلمان دیگر به جای حمایت از کشور سوریه دست به خیانت بزرگ زده و سرافرازانه اعلام می‌کنند که هزینه جنگ را می‌پردازند که این جای تاسف دارد و یک روز نیز این آتش دامن خودشان را نیز خواهد سوزاند.

دری نجف‌آبادی با بیان اینکه نظام استکبار در جریان حمله به سوریه به دنبال منافع خود و رژیم دست‌ساز اسرائیل غاصب بوده و نگران مردم سوریه نیست، بیان کرد: بازی‌های جدیدی که امروز آمریکای جنایتکار به عنوان مدعی‌العموم دروغین بشر در کشورهایی همچون مصر، سوریه، لبنان، عراق، بحرین و... دنبال می‌کند تنها در راستای خواسته‌های خود، اسرائیل غاصب، صهیونیست جهانی و آل صعودها است و امت اسلام باید در برابر این زورگویی‌ها مقاومت کند.

وی ابراز داشت: جای بسی تاسف است که مدعیان دروغین دموکراسی و حقوق بشر چگونه بدون هیچ قانونی می‌خواهند دست به حمله علیه کشور مسلمان سوریه بزنند، بدون شک اقدام آمریکا به صورت خودسرانه فقط و فقط به منظور حمایت از اسرائیل غاصب است.

امام جمعه اراک با اشاره به اینکه استفاده از سلاح‌های شیمیایی توطئه و بهانه‌جویی آمریکا، برخی کشورهای غربی و عربی برای حمله به این کشور می‌باشد، ادامه داد: کشورهای غربی به خصوص آمریکا با ایجاد جو روانی و جنجال که سابقه این توطئه را برای جنگ افروزی علیه عراق و افغانستان هم در کارنامه خود دارند به دنبال حضور طولانی مدت خود در منطقه و غارت منابع کشورهای مسلمان هستند.  

دری نجف‌آبادی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی اهداف و آرمان‌های بلند و والایی دارد که رسیدن به این اهداف نیازمند تعامل مناسب است، گفت: دولت یازدهم در زمینه پیشرفت‌های اقتصادی و رفع مشکلات معیشتی مردم باید از تمامی ظرفیت‌ها و نیروی انسانی استفاده کند و با همدلی و تعامل مسیرهای رسیدن کشور به پیشرفت و توسعه را هموار کند.

وی با بیان اینکه موفقیت در تحقق حماسه اقتصادی و گذر از تحریم‌ها و تهدیدهای دشمنان کار بزرگی است که نیازمند تلاش، همکاری و تعامل مناسب است، افزود: تحقق حماسه اقتصادی مطالبه به حق ملت و رهبر معظم انقلاب است که دولت باید با برنامه‌ریزی دقیق و استفاده صحیح از ظرفیت‌ها و منابع موجود در کشور همچنین استفاده از نظرات و دیدگاه‌های نخبگان و فرهیختگان، برنامه‌ریزی، آینده ‌نگری، مدیریت کارآمد و استفاده از تجارب کشورهای موفق زمینه تحقق این حماسه را فراهم سازد.

امام جمعه اراک با اشاره به دیدار اعضای مجلس خبرگان با رهبر معظم انقلاب بر تاکید ایشان مبنی بر تقویت زیرساخت‌های درونی نظام مقدس جمهوری اسلامی و توسعه همه جانبه، ایجاد بسترهای لازم برای افزایش تولید، بالابردن کیفیت کالاهای تولید داخلی و بهره گیری از یافته‌های علمی و عملی گفت: تحقق این برنامه راهبردی نیازمند تلاش همگان در عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و تولید داخلی است که کشور را در مسیر حماسه اقتصادی قرار خواهد داد.

دری نجف‌آبادی افزود: مقام معظم رهبری در این دیدار همچنین همه مسئولان و تصمیم‌گیران و تصمیم سازان در سطوح مختلف نظام اسلامی را به نگاه کلان و جامع در قبال مسائل کشور، منطقه و جهان و موضع گیری همراه با بصیرت و بینش و به دور از انفعال، توصیه کردند و بیان داشتند: همه مسئولان باید در تصمیم گیری‌ها و موضع گیری‌های خود، به سه مؤلفه، آرمان‌ها و اهداف، راهبردهای عمومی و کلی و واقعیات توجه داشته و با رویکرد عاقلانه و خردمندانه و امیدوار به آینده، به منظور تقویت ساخت درونی نظام و حل مشکلات و ایستادگی بر اصول حرکت کنند.

امام جمعه اراک با اشاره به فرا رسیدن فصل بازگشایی مدارس خاطرنشان ساخت: معلمان، اولیا و تمامی خدمتگزاران امر تعلیم و تربیت باید بکوشند فضای علمی، معنوی، اخلاقی و تربیتی جامعه را ارتقا بخشند، چرا که علم بدون اخلاق و تقوا ارزشی ندارد.

دری نجف‌آبادی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته حج، طواف به دور خانه خدا را بزرگترین تمرین توحید و یگانه پرستی دانست و اظهار داشت: حج یکی از زیباترین و بهترین اعمال توحیدی و ابراز عبودیت و بندگی برای تقرب به خدا است.

وی ادامه داد: حجاج در این سفر معنوی و پر خیر و برکت به توبه و طلب آمرزش فکر کنند و بعد از بازگشت مسیر الهی را فراموش نکنند.

انتهای پیام/87001/ر40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول