اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سمیرم:

هفته کرامت بهترین فرصت برای تبیین فرهنگ ناب اسلام است

امام جمعه سمیرم گفت: هفته کرامت بهترین فرصت برای تبیین فرهنگ ناب اسلام و نیز ایجاد پیوندی مستحکم و استوار میان جوانان و قرآن و ائمه معصومین(ع) است.

هفته کرامت بهترین فرصت برای تبیین فرهنگ ناب اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس از سمیرم، حجت‌الاسلام سید حبیب‌الله موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه سمیرم قرآن را قانون زندگی انسان دانست و اظهار داشت: قرآن قانونی کامل برای سعادت دنیا و آخرت است که سرچشمه از مبدأ فیاض است.

وی با بیان اینکه قرآن مدیریت را بر عهده مرد قرار داده افزود: مرد باید قابلیت مدیریت را داشته باشد و اسلام اصل تعیین مسئولیت را بر وظیفه و لیاقت قرار داده است.

امام جمعه سمیرم تصریح کرد: دین، اخلاق، عدالت، دلسوزی و تحرک از ویژگی‌هایی است که یک مرد باید برای مسئولیت داشته باشد.

این مسئول همچنین به وظایف زن مقابل مرد اشاره کرد و گفت: اولین صفتی که خداوند در مسئله آداب و اخلاقیات برای زن سفارش ویژه نموده است تواضع و تسلیم امر شوهر بودن است.

موسوی خوش اخلاقی، حفاظت و نگهداری مال شوهر را از ویژگی‌های دیگر یک زن عنوان کرد و یادآور شد: مصرف در اموال شوهر بدون اجازه مرد حرام است.

وی در بخش دیگر خطبه‌ها اصل و پایه ایمان را بر اساس تقوا دانست و با تاکید بر رعایت حجاب افزود: حجاب حفظ کرامت زن است و زنان با پوشش مناسب شخصیت خود را ارتقا می‌دهند.

خطیب جمعه سمیرم با تبریک سالروز ولادت حضرت معصومه(س)، ایشان را بهترین الگو برای دختران مسلمان دانست و ادامه داد: از حضرت امام رضا(ع) روایت شده هر کس حضرت معصومه(س) را در قم با معرفت و فهم فضائل اخلاقی زیارت کند، بهشت بر او واجب می‌شود.

این مسئول ادامه داد: بعد از حضرت فاطمه زهرا (س) حضرت معصومه(س) از مقدس‌ترین بانوان گران‌قدر و والا مقام  جهان اسلام است و مقام و منزلت این حضرت در حدی است که به برکت شفاعت ایشان افراد می‌توانند اهل بهشت شوند.

موسوی با تاکید بر گرامیداشت هفته کرامت اذعان داشت: هفته کرامت بهترین فرصت برای تبیین فرهنگ ناب اسلام و نیز ایجاد پیوندی مستحکم و استوار برای جوانان با قرآن و ائمه معصومین(ع) است.

وی با اشاره به مشکلات عمده این شهرستان گفت: مسئولان شهرستان به ویژه نماینده مردم در مجلس باید صدای مردم را به گوش مسئولان کشوری برسانند.

امام جمعه سمیرم با همچنین با اشاره به برگزاری مراسم تحلیف منتخبین چهارمین دوره شورای اسلامی شهرستان سمیرم متذکر شد: از شورا‌های شهر و روستا انتظار داریم در راستای توسعه و آبادانی شهر‌ها و روستا‌ها از هیچ تلاشی دریغ نکنند و باید بیش از هر چیز خدمت به مردم را اصل بدانند.

این مسئول در پایان خاطرنشان کرد: انجام امور دینی جزو وظایف شوراها است که نسبت به انجام آن باید اهتمام کنند.

انتهای پیام/2301/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول