اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان در گفت‌وگو با فارس تشریح کرد

آخرین وضعیت مدارس مناطق زلزله‌زده بشاگرد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان پیرامون آخرین وضعیت مدارس مناطق زمین‌لرزه زده بشاگرد و همچنین حجم تجهیزات و امکانات واگذار شده به مسئولان آموزش و پرورش این شهرستان نکاتی جامع و شفاف ارائه داد.

آخرین وضعیت مدارس مناطق زلزله‌زده بشاگرد

رضا مدرس امروز در گفت‌وگو با خبرنگار در بندرعباس، با بیان اینکه اداره کل نوسازی مدارس هرمزگان در نخستین ساعات پس از وقوع زمین‌لرزه اردیبهشت ماه بشاگرد، کارشناسان خود را به این منطقه اعزام کرده است، اظهار داشت: روستاهایی همانند ایرر، کرمستان و رنین پایین که مدارس موجود در آنها خسارات جدی دیده بودند، طبق نامه فرمانداری بشاگرد به نوسازی مدارس در خصوص اعلام آمادگی این سه روستاها در راستای تجمیع در سردشت، از این رو نوسازی  مدارس نیز اقدام به ساخت مدارس مورد نیاز جمیعت روستاهای مذکور در سردشت کرده است که پیش بینی می‌شود طی روزهای آینده این مدارس به بهره‌برداری برسد.

بازدید مسئولان نوسازی هرمزگان و کشور از مدارس بشاگرد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انتشار گزارشی توسط خبرگزاری فارس طی روزهای گذشته پیرامون وضعیت مدارس شهرستان بشاگرد، اضافه کرد: نوسازی مدارس، براساس رسالت خود صرفا در خصوص تأمین تجهیزات مدارسی که تازه احداث کرده است تعهد دارد و پس از واگذاری مدارس ساخته و یا بهسازی شده با تجهیزات کامل، تعهدی پیرامون تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای آن مدارس در سال‌های بعد ندارد، چون اعتبار تعمیر و تجهیز مدارس دایر به حساب آموزش و پرورش واریز می‌شود.

مدرس، مجدد با بیان اینکه تأمین تجهیزات مدارس دایر به عهده آموزش و پرورش است، گفت: طی سال‌های 91 و 90 و حتی سال‌های قبل از آن در این شهرستان در قبال هر چند واحد آموزشی که ساخته و به آموزش و پرورش تحویل داده شده است، طی چندین مرحله به میزان مورد نیاز و بعضا بیشتر نیز امکانات و تجهیزات به واحدهای تحویلی، واگذار شده است.

مدرس در همین راستا افزود: از سال 88 تاکنون در بشاگرد تعداد 38 واحد آموزشی برخوردار از 61 کلاس درس با زیربنای شش هزار و 763 متر مربع ساخته و به آموزش و پرورش تحویل داده شده است.

وی ادامه داد: این در حالی است که در این سال‌‌ها به عنوان نمونه در سال‌های 89، 90، 91 و 92 به ترتیب تنها در ردیف کولرگازی در هر سال، 26، 32، 45 و در سال 92 تعداد 148 کولر گازی به مدارس این شهرستان تحویل شده است.

مدرس گفت: این در حالی است که علاوه بر کولر گازی اقلام مختلفی همانند میز و نیمکت، آبسردکن، یخچال، تلویزیون و وسایل کمک آموزشی و سایر اقلام مورد نیاز مدارس نیز در مراحل مختلف به مدارس شهرستان بشاگرد اختصاص و تحویل داده شده است.

این مسئول با بیان اینکه، توجه نوسازی مدارس به شهرستان بشاگرد همواره ویژه بوده است، یادآور شد: با نگاهی به لیست اقلام تحویلی به این شهرستان در باب تجهیز، متوجه خواهیم شد که میزان واگذاری‌ها حتی بیشتر از نیاز نیز بوده است.

مدرس گفت: از مسئولان آموزش و پرورش این شهرستان انتظار می‌رود در باب نگهداری از فضاهای آموزشی و تجهیزات و امکانات تحویلی که تماما با کیفیت مدارس مرکز استان و دیگر شهرها برابری می‌کند، دقت و تمرکز بیشتری داشته باشند.

مدیرکل نوسازی مدارس هرمزگان همچنین تاکید کرد: لیست اقلام تحویلی این اداره کل به آموزش و پرورش بشاگرد تماما به امضای مقامات مربوطه رسیده است.

یکی از مدارس در بشاگرد

وی اضافه کرد: همچنین پیرامون مباحثی که در باب وضعیت برخی از 70 مدرسه مربوط به طرح کپرزدایی نیز مطرح شده است، باید گفت که در زمانی که این مدارس تحویل شد، در روستاهای محل احداث این واحدها، بعضا شبکه برق‌رسانی و آب‌رسانی وجود نداشت.

مدرس تاکید کرد: از این تعداد واحد آموزشی هیچ کدام در لیست مدارس تخریبی قرار ندارد، و تنها در زمین‌لرزه اردی‌بهشت ماه بعضا نازک‌کاری برخی از این واحدها آسیب دیده است.

این مسئول با بیان اینکه، نوسازی مدارس در تمام نقاط استان پروژه در دست ساخت دارد و بشاگرد هم از این امر مستثنی نیست، یادآور شد: در بشاگرد از سردشت و گوهران تا روستاهای گاکش، شمسون، آخرین نقطه آخران، وی، تیدر و درنگمدو و دیگر روستاهای این شهرستان پروژه در دست ساخت داریم و یا بعضا به بهره‌برداری رسیده است.

مدرس گفت: همچنین واحد آموزشی در روستای «وی» نیز که گفته شده بود مغفول مانده، طی هفته دولت به بهره‌برداری و با امکانات و تجهیزات کامل به آموزش و پرورش تحویل داده شده است.

مدرس ادامه داد: در پروژه‌هایی همانند خوابگاه درنگمدو نیز که متولی ساخت آن خیران اصفهانی هستند، به دلیل برخی از مشکلات فنی در سازه، نوسازی مدارس هرمزگان این پروژه را کماکان تایید نکرده و دلیل توقف این پروژه توسط خیران نیز این امر است.

مدرس در خصوص هوشمندسازی مدارس روستایی پایه ششم مستقل در بشاگرد افزود: براساس مکاتبات انجام شده با آموزش و پرورش بشاگرد مبنی بر هوشمند سازی پایه ششم مستقل که بر اساس لیست ارسالی توسط آموزش و پرورش بشاگرد تنها، 9 کلاس درس پایه ششم مستقل وجود داشت که توسط نوسازی مدارس هوشمند شد.

یادآور می‌شود خبرگزاری فارس طی روزهای گذشته در گزارشی به وضعیت مدارس در این شهرستان پرداخته بود، که برخی از اطلاعات آورده شده در آن گزارش بعضا مبهم خوانده و برآورد شده است که این خبرگزاری بنا بر رسالت خود با انتشار توضیحات شفاف و مستند مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس هرمزگان که در این مصاحبه با فارس مطرح کرده است، در این راستا حرکت و شفاف‌سازی کرده است.

انتهای پیام/88001/خ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول