اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت دهدشت:

اگر شرایط نماز را مراعات کنیم، رنگ خدایی می‌گیریم

امام جمعه جمعه موقت دهدشت گفت: اگر انسان شرایط نماز را مراعات کند، یعنی هم از نظر جسمی پاک شود و هم از نظر روحی حلال باشد، از شیطان دور و رنگ خدایی می‌گیرد.

اگر شرایط نماز را مراعات کنیم، رنگ خدایی می‌گیریم

 به گزارش خبرگزاری فارس از کهگیلویه حجت‌الاسلام والمسلمین سید عبدالمطلب تقوی ظهر امروز در خطبه‌ اول نماز جمعه دهدشت نماز را باعث دور شدن انسان از منکرات و گناهان دانست و در تبیین اهمیت نماز اظهار داشت: خداوند متعال خطاب به پیامبر(ص) فرمود "آنچه به تو وحی می‌شود، بخوان و تلاوت کن و نماز را به پای دارد که نماز ذکر اکبر است".

امام جمعه موقت دهدشت با بیان اینکه اساس گمراهی انسان به واسطه غفلت است، تصریح کرد: نماز غفلت‌زا و باعث جاری شدن یاد خدا در دل‌هاست.

تقوی با استناد به آیه‌ای از قرآن، آنهایی که غفلت دارند را پایین‌تر از حیوانات و بی‌ارزش خواند و افزود: کسی که همواره به یاد خداست و نماز را به پای می‌دارد، گناهانش مانند برگ درختان در پاییز می‌ریزند.

خطیب موقت جمعه دهدشت ادامه داد: اگر انسان شرایط نماز را مراعات کند، یعنی هم از نظر جسمی پاک شود و هم از نظر روحی حلال باشد، از شیطان دور و رنگ خدایی می‌گیرد.

وی قرار گرفتن در صف نماز جماعت را به معنای حضور در اجتماع دانست و با بیان اینکه قرائت سوره حمد باور به توحید، معاد و نبوت را می‌رساند ابراز داشت: بنا به فرموده حضرت علی(ع) وقتی انسان سر به سجده می‌گذارد، اگر بداند در حال سجود چطور در زیر لوای رحمت الهی قرار گرفته است، سرش را از سجده بلند نمی‌کند.

تقوی در خطبه دوم نماز جمعه با تبریک فرارسیدن ولادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) و آغاز دهه کرامت نامگذاری این روز به نام "دختر" را نشانه ارج نهادن به وجود دختران خواند و گفت: اسلام برای دختر ارزش و اهمیت فوق‌العاده قایل شده است.

تقوی وجود دختر را رحمت دانست و در تبیین جایگاه دختر در اسلام افزود: عبادت شبانه‌روزی پدری که دو تا دختر تربیت کند، برابر یک سال است.

معاون اداره تبلیغات اسلامی کهگیلویه سالروز وفات آیت‌الله طالقانی را یادآور شد و گفت: آیت‌الله طالقانی مجاهدی نستوه نه تنها در دوران امام و انقلاب، بلکه در دوران آیت‌الله کاشانی در جریان ملی شدن نهضت نفت هم حضور فعال داشته است.

تقوی از این عالم وارسته به عنوان همرزم و همراه امام و حامی فلسطین یاد کرد و یاد و خاطره آن بزرگوار را گرامی داشت.

خطیب موقت جمعه دهدشت در بخش دیگری از یادآوری مناسبت‌های هفته اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری و سخنان مقام معظم رهبری را متذکر شد و تصریح کرد: رهبر انقلاب دفاع از ارزش‌ها و دستاوردهای انقلاب و نظام را یک وظیفه می‌دانند.

تقوی با اشاره به حضور دوندگان جاده ولایت در دهدشت ضمن خیرمقدم به پیام‌آوران ولایت‌مداری از مردم جهت استقبال با شکوه از آنها دعوت به عمل آورد.

امام جمعه موقت دهدشت آتش‌سوزی‌های مداوم در جنگل‌های استان را متذکر شد و با تأکید بر لزوم حفظ منابع ملی افزود: هر روز مشاهده می‌کنیم در قسمتی از این استان بخشی از مراتع طعمه حریق می‌شود.

تقوی ادامه داد: جنگل‌ها منابع ملی هستند و باید نسبت به حفظ آنها حساسیت داشته باشیم.

انتهای پیام/82016/ب30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول