اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزینه مطرح شهرداری آبادان عنوان کرد

تقویت فرهنگ شهرنشینی برای برخورداری از شهری آرمانی

گزینه مطرح شهرداری آبادان، تقویت فرهنگ شهرنشینی برای برخورداری از شهری آرمانی‌ را مهم و موثر عنوان کرد.

تقویت فرهنگ شهرنشینی برای برخورداری از شهری آرمانی

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، شهرام شاهین‌زاده شب گذشته در جلسه علنی شورای شهر اسلامی چهارم آبادان که با حضور گزینه‌های مطرح شهرداری و به‌منظور بررسی دیدگاه‌ها، برنامه‌ها و انتظارات به همراهی اصحاب رسانه در محل شورای شهر برگزار شد، اظهار داشت: برای شهرداری آبادان احترام خاصی قائل بوده و چشم‌اندازی را برای آن متصور هستم که امید می‌رود با همکاری و تعامل شورای اسلامی شهر بتوان آن را محقق کرد.

وی افزود: در نظر دارم آبادان را به شهری پاک، امن، تجاری، صنعتی و توریستی با خدمات و رفاه اجتماعی بسیار بالا مبدل کرده و آن را زبانزد شهرهای جنوب کشور کنم.

این گزینه مطرح شهرداری آبادان تصریح کرد: اهداف کلانی که برای این منظور در نظر گرفته شده توسعه و ارتقای خدمات شهری، ارتقای محیط زیست شهری، ایجاد تعادل و توازن بین مناطق مختلف، بهبود عبور و مرور حمل و نقل عمومی، توجه ویژه به بافت فرسوده، همسان‌سازی شهر، تقویت فرهنگ شهرنشینی و مشارکت مضاعف مردم در این زمینه، توسعه فناوری اطلاعات و شناسایی و ترویج شاخص‌های موجود در منطقه است.

وی عنوان کرد: تهیه و تدوین سند چشم‌انداز، توسعه احداث بلوارها به‌ویژه ضلع شمالی بلوار بهمنشیر که تقریباً به حال خود رها شده است، تعریض معابر شهری، 2 بانده کردن معابر، وارد کردن ثروت و رونق در شهر، تکمیل و بازنگری طرح ترافیک شهری با ورود کردن به گره ترافیکی هر 2 شهر آبادان و خرمشهر، تقویت و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی و توسعه ایستگاه‌های خنک کننده اتوبوس از دیگر اقدامات در دستور کار است.

شاهین‌زاده ادامه داد: اعضای شورای اسلامی شهر چکیده مردم هستند و برنامه‌های آنان نیز خواسته‌ها و مطالبات مردمی است که باید با همکاری و تعامل بتوان این انتظارات را به سرمنزل مقصود رساند.

وی همچنین عنوان کرد: سازمان اتوبوسرانی آبادان در کشور قدیمی‌ترین است اما امروزه وضعیت آن چندان رضایت بخش نیست باید در این زمینه کارهای بیشتری صورت گیرد.

این گزینه مطرح شهرداری آبادان تصریح کرد: توسعه پایانه‌های حمل و نقل، هوشمندسازی تقاطع‌ها، مطالعه و احداث پل‌های عابر پیاده، احداث تقاطع‌های غیرهمسطح بر اساس طرح جامع شهری، تجهیز ناوگان تاکسیرانی و شناسنامه‌دار کردن فضای سبز برای حفظ و نگهداری بهتر از آن نیز از دیگر اقدامات در دستور کار هستند.

وی ادامه داد: یکی از مشکلاتی که عمده شهرداری‌ها با آن مواجه هستند نگه‌داری از فضای سبز است که باید به آن توجهی ویژه داشت.

شاهین‌زاده ادامه داد: تهیه و به‌روزرسانی طرح جامع فضای سبز، احداث پارک‌های محله‌ای و منطقه‌ای، توسعه پارک‌های ساحلی، احداث پارک‌های آموزشی نظیر  پارک فناوری و ترافیک، توسعه مکانیزه خدمات شهری، ساماندهی سیستم پسماند، ساماندهی مشاغل مزاحم، ساماندهی نخاله‌های شهری، شناسایی و شناسانامه‌دار کردن زمین‌های شهری، احداث بازارچه‌های محله‌ای، تخفیف در اخذ عوارض و اصلاح ساختارهای اداری و اصلاح گردش کار صدور پروانه نیز از دیگر برنامه‌ها است.

وی در پایان گفت: برای پیشرفت و ارتقای وضعیت شهری باید فرهنگ شهرنشینی را تقویت کرد و شهروندان را نسبت به تجهیزات و تکنولوژی که در شهر به‌کار گرفته می‌شود آشنا و به‌روز کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، شهرام شاهین‌زاده 20 سال سابقه در کارهای اجرایی را در کارنامه داشته و به مدت 2 سال نیز معاون فنی شهرداری آبادان بوده است.

انتهای پیام/72001/م30/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول