اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اتاق تعاون خراسان جنوبی:

10 درصد اقتصاد خراسان جنوبی مربوط به تعاون است

دبیر اتاق تعاون خراسان جنوبی با بیان اینکه بخش تعاون خراسان جنوبی زیر 10 درصد از اقتصاد ملی را داراست، گفت: در صورت عملی شدن سند توسعه بخش تعاون، جایگاه بخش تعاون از 25 درصد اقتصاد ملی هم فراتر می‎رود.

10 درصد اقتصاد خراسان جنوبی مربوط به تعاون است

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، غلامحسین جهانی پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: به دنبال تاکید برنامه پنجم توسعه برای رشد و شکوفایی بخش تعاون، اتاق تعاون از چند سال پیش به دنبال تصویب سند توسعه بخش تعاون بوده تا در این سند راهکارهای افزایش سهم بخش تعاون و رشد بخش تعاون به تصویب برسد.

وی ادامه داد: پس از پیگیری‌های فراوان بالاخره در پایان سال 91 سند توسعه بخش تعاون به تصویب هیئت دولت رسید و در اردیبهشت‌ماه سال جاری برای اجرا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ شده است.

دبیر اتاق تعاون خراسان جنوبی با اشاره به قوانین سند توسعه بخش تعاون، گفت: تعیین حداقل سهم سالانه بخش تعاون از تسهیلات بانکی، افزایش دوره باز پرداخت تسهیلات بانکی 20 ساله برای سرمایه‌گذاری ثابت و 10 ساله برای سرمایه در گردش و همچنین سه ساله برای دوره تنفس و تخفیف حق بیمه سهم کارفرما برای شاغلان در بخش تعاون از جمله قوانین سند توسعه بخش تعاون است.

جهانی ادامه داد: همچنین اعمال معافیت‌ها و تخفیف‌های مالیاتی برای تعاونی‌ها، واگذاری 50 درصد از ارضی وزارت راه و شهرسازی به تعاونی‌ها در راستای تولید مسکن، اختصاص سالانه یارانه سود کارمزد تسهیلات به میزان 50 درصد از سود کارمزد و اختصاص 20 درصد از تسهیلات قرض‌الحسنه بانک‌ به اعضای تعاونی‌ها از جمله قوانین دیگر مندرج در این سند است.

وی تصریح کرد: نزدیک به چهار ماه از ابلاغ این سند به دستگاه‌های اجرایی می‌گذرد، اما تاکنون این سند در خراسان جنوبی اجرا نشده است.

دبیر اتاق تعاون خراسان جنوبی با بیان اینکه شش مورد از قوانین مندرج در این سند در خراسان جنوبی در کوتاه مدت قابلیت اجرایی شدن دارد، افزود: دستگاه‌های اجرایی برای اجرایی شدن هر چه سریعتر این قوانین در خراسان جنوبی اهتمام ورزند.

جهانی یادآور شد: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده در برنامه پنجم توسعه، باید تا پایان برنامه پنجم توسعه جایگاه بخش تعاون به 25 درصد اقتصاد ملی برسد.

وی با بیان اینکه بخش تعاون خراسان جنوبی زیر 10 درصد از اقتصاد ملی را داراست، خاطر نشان کرد: در صورت عملی شدن سند توسعه بخش تعاون، جایگاه بخش تعاون از 25 درصد اقتصاد ملی هم فراتر خواهد رفت.

انتهای پیام/69019/ش30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول