اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد آذربایجان غربی خبر داد

افزایش 20 درصدی آثار ارسالی به جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی از افزایش 20 درصدی تعداد آثار رسیده به هشتمین جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری خبر داد.

افزایش 20 درصدی آثار ارسالی به جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی

حجت‌الاسلام محمدباقر کریمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: ظرفیت ادبی آذربایجان غربی در سال‌های گذشته افزایش چشمگیری داشته است؛ به طوری که اکنون هر جا سخنی از شعر ترکی به میان می‌آید، چشم‌ها متوجه استان ما می‌شود، به طوری که بسیاری از کشورهای خارجی آذربایجان غربی را با شعر ترکی آن می‌شناسند.

وی در این راستا به برگزاری هشتمین جشنواره سراسری شعر رضوی، به زبان ترکی آذری در ارومیه اشاره کرد و افزود: این جشنواره همزمان با 22 و 23 شهریور ماه سال‌جاری، در سالن آمفی تئاتر نهاد کتابخانه‌های عمومی استان برگزار می‌شود.

کریمی انتقال ارزش‌های مذهبی و آئینی به نسل‌های بعدی را از جمله اهداف اصلی برگزاری این جشنواره عنوان کرد و افزود: شناسایی استعدادهای برتر در زمینه ادبیات آئینی و همچنین فراهم شدن مقدمات تشکیل انجمن شعر آئینی استان از اهداف دیگر برگزاری این جشنواره محسوب می‌شوند.

وی همچنین در این راستا به بسترسازی خلق آثار فاخر ادبی در سیره ثامن‌الحجج و ترویج و اشاعه فرهنگ ناب رضوی در استان و کشورهای همجوار اشاره کرد و گفت: افزایش 20 درصدی تعداد آثار رسیده به این دور از جشنواره در مقایسه با دور قبلی آن، به خوبی حاکی از تحقق تدریجی این امر است.

کریمی با اشاره به ارتقای کیفی آثار ارسال شده، استقبال خوب جوانان در این دوره از جشنواره را از برکات تشکیل انجمن‌های ادبی مختلف در سراسر کشور دانست و بر لزوم تشکیل انجمن‌های مشابه در تمام نقاط کشور تأکید کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی تعداد آثار رسیده به دبیرخانه هشتمین جشنواره شعر رضوی به زبان ترکی آذری را 371 اثر تا پایان مهلت ارسال آثار، یعنی پنجم شهریور ماه سال‌جاری عنوان کرد و افزود: البته تعداد کثیری از آثار نیز پس از این موعد به دبیرخانه جشنواره رسیده‌اند که به دلیل پایان مهلت ارسال آثار امکان شرکت در جشنواره را نداشتند.

کریمی تعداد آثار داخلی ارسال شده به این جشنواره را 350 اثر، از 11 استان کشور اعلام کرد و گفت: این آثار از استان‌های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، زنجان، همدان، تهران،البرز، اصفهان، قزوین، کرمانشاه و خراسان رضوی به جشنواره ارسال شده‌اند.

وی از وجود 21 اثر خارجی نیز در این دور از جشنواره خبر داد و تصریح کرد: این آثار نیز از کشورهایی نظیر جمهوری آذربایجان، عراق و ازبکستان در جشنواره شرکت خواهند کرد.

کریمی خاطرنشان کرد: همانند سال‌های گذشته تعدادی از خادمان حرم مطهر رضوی نیز با حضور خود در جشنواره زینت‌بخش آن خواهند بود.

انتهای پیام/61006/ر30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول