اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان خبر داد

برگزاری جشنواره موضوعی یک تصویر از یک حدیث رضوی

مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان از برگزاری جشنواره موضوعی یک تصویر از یک حدیث رضوی در این استان خبر داد و گفت: این جشنواره 16 شهریور ماه جاری برگزار می‌شود.

برگزاری جشنواره موضوعی یک تصویر از یک حدیث رضوی

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، سهیلا شیخی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی کردستان اظهار کرد: در راستای برگزاری این جشنواره سراسری چهار هزار و 868 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه جشنواره راه یافت که از این تعداد 742 اثر مربوط به کودکان و نوجوانان کردستانی است.

وی با بیان اینکه کردستان بیشترین آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره را داشت، بیان کرد: خوزستان با ارسال 389 اثر رتبه دوم و آذربایجان غربی با ارسال 283 اثر رتبه سوم آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره یاد شده در استان کردستان را داشتند.

وی خاطرنشان کرد: این جشنواره در سه گروه سنی 9 - 7 سال، 12 - 10 سال و 17 - 13 سال برگزار شد.

وی یادآور شد: برای برگزاری این جشنواره 24 حدیث امام رضا(ع) با موضوعات مختلف از جمله صدقه دادن، خواندن قرآن کریم، پاکیزه نگه‌داشتن دهان و دندان، خواندن نماز، فوائد افطار کردن، فوائد اذان و ... انتخاب و برای مراکز کانون پرورش فکری استان‌های مختلف کشور ارسال شد.

مدیرکانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان یادآور شد: کودکان و نوجوانان شرکت کننده در این جشنواره نیز آثار خود را در قالب نقاشی به دبیرخانه ارسال کردند.

شیخی به اهداف برگزاری این جشنواره اشاره کرد و گفت: پرورش حس دینی و خداباوری نوجوانان، تاثیرگذاری حدیق و سخنان امام رضا(ع) بر روی نوجوانان و کودکان و تقویت همبستگی و وحدت اسلامی و همچنین هم‌افزایی بصیرت فرهنگی و هنری بین کودکان از جمله این اهداف است.

وی اضافه کرد: داوران این جشنواره نیز از سه استان گلستان، قزوین و کردستان انتخاب شدند که در هر گروه سنی سه اثر به عنوان آثار برگزیده توسط داوران معرفی شد.

وی عنوان کرد: در گروه سنی  9 - 7 سال آثار شرکت کنندگان استان‌های اصفهان، اردبیل و تهران به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم، در گروه سنی 12 - 10 سال نیز استان‌های گلستان، کردستان و کرمان رتبه‌های اول تا سوم و در گروه سنی 17 - 13 سال نیز استان‌های خراسان رضوی، البرز و تهران موفق به کسب رتبه‌های اول تا سوم شدند.

وی در ادامه به موفقیت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اشاره کرد و گفت: در زمینه جشنواره نمایشنامه کشوری کردستان رتبه برتر و همچنین در بخش اعضای ارشد کانون، بیجار رتبه دوم و در بخش اعضای کودک، شهرستان مریوان رتبه برتر را به خود اختصاص دادند.

انتهای پیام/79007/ر40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول