اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:

جشنواره حدیث رضوی 21 شهریور ماه برگزار می‌شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم از برگزاری جشنواره حدیث رضوی هم‌زمان با ایام دهه کرامت خبر داد و گفت: این جشنواره 21 شهریور ماه در تالار آوینی اداره کل ارشاد قم برگزار می‌شود.

جشنواره حدیث رضوی 21 شهریور ماه برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مرتضی اسماعیلی‌طبا ظهر امروز در نشست خبری برگزاری جشن‌های دهه کرامت و برگزاری جشنواره حدیث رضوی با رویکرد سبک زندگی اسلامی با اشاره به اینکه امسال شاهد برگزاری یازدهمین دوره جشنواره امام رضا(ع) هستیم تصریح کرد: هر سال در قالب برگزاری این جشنواره به وجوه بیشتری از زندگی حضرت پرداخته می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید فرهنگ رضوی را در سطح داخلی و بین‌المللی گسترش دهیم خاطرنشان کرد: امسال در 72 کشور برنامه‌های این جشنواره اجرا خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با تاکید بر اینکه استان قم نیز هر سال در این جشنواره حضوری فعال داشته و میزبان بخش‌های مختلفی از جشنواره است یادآور شد: در طول سه سال گذشته نسبت به برگزاری همایش آموزه‌های مهدوی در فرهنگ رضوی اقدام کردیم و از امسال به مدت سه سال بر روی موضوع حدیث رضوی تمرکز خواهیم یافت.

وی با اشاره به اینکه جشنواره حدیث رضوی 21 شهریور ماه در تالار آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار می‌شود یادآور شد: جشن‌های دهه کرامت نیز 16 شهریور ماه طی مراسم ویژه‌ای در حرم حضرت معصومه(س) آغاز می‌شود و این جشن‌ها 26 شهریور در مشهد مقدس پایان می‌یابد.

اسماعیلی‌طبا بیان کرد: در این مراسم علاوه بر سخنرانی تولیت آستان مقدس حضرت معصومه(س)، مراسم ویژه خطبه خوانی و افتتاح جشنواره کریمه اهل بیت نیز برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره کریمه اهل بیت(س) تصریح کرد: 6 سال است که جشنواره کریمه اهل بیت(س) با مشارکت آستان مقدس حضرت معصومه(س) برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه این جشنواره در صحن جواد‌الائمه(ع) حرم مطهر برگزار می‌شود گفت: در مدت زمان برگزاری این جشنواره کتاب‌هایی درباره زندگی امام رضا(ع) رونمایی خواهد شد.

وی از برگزاری هفته فرهنگ رضوی همزمان با دهه کرامت در قم با مشارکت اداره کل اوقاف، کانون‌های مساجد و... برگزار می‌شود ادامه داد: در طول دهه کرامت دومین همایش بزرگداشت امام زادگان استان با هدف گرامیداشت امامزاده علی‌بن جعفر(ع) برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2258/ط30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول