اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار تبریز مطرح کرد

بحران مدیریت؛ پاشنه آشیل مدیریت بحران

شهردار تبریز گفت: متأسفانه نظام مدیریت بحران در کشور گرفتار بحران مدیریت است و تا زمانی که این مشکل حل نشود مدیریت بحران همچنان با چالش‌های بسیاری همراه خواهد بود.

بحران مدیریت؛ پاشنه آشیل مدیریت بحران

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، علیرضا نوین که در آیین بهره‌برداری از فاز دوم شهرک امن تبریز سخن می‌گفت با تأکید بر لزوم بازنگری اساسی در روش‌های مدیریت بحران در کشور خواستار همکاری و هماهنگی‌ هرچه بیشتر دستگاه‌ها و سازمان‌های متعدد دخیل در این حوزه به منظور امدادرسانی موثر و به موقع در مواقع بحران شد.

وی افزود: تا زمانی که دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط با موضوع بلایای طبیعی و مدیریت بحران به هماهنگی لازم و هم‌سو با هم دست پیدا نکنند نمی‌توان انتظار خدمات‌رسانی و امدادرسانی موثر و نیز کاهش آسیب‌های ناشی از بلایای طبیعی داشت و باید نسبت به این امر توجه کرد.

نوین با مقدم دانستن اصل پیشگیری بر مدیریت بحران و امدادرسانی، این امر را زمینه‌ساز کاهش آسیب‌ها و مشکلات دانست و تصریح کرد: متأسفانه ما همیشه منتظر وقوع حادثه و بحران هستیم تا پس از حادثه به فکر امداد و کمک‌رسانی باشیم در حالی که در صورت توجه به اصل پیشگیری علاوه بر جلوگیری از آثار و تبعات زیان‌بار بلایای طبیعی و نجات جان عده کثیری از مردم‌، می‌توان از صرف هزینه‌های هنگفت و کلان بازسازی نیز جلوگیری کرد.

شهردار تبریز در ادامه با اعلام اینکه مدیریت شهری تبریز طی سال‌های اخیر اقدامات ماندگاری در حوزه مدیریت بحران انجام داده است افزود: این اقدامات در حالی از سوی شهرداری تبریز انجام گرفته که شهرداری هیچ مسئولیت مستقیمی در این حوزه نداشته و تنها بر اساس احساس مسئولیت در قبال شهروندان عمل کرده است.

وی در عین حال با اشاره به اهم این اقدامات افزود: احداث شهرک امن با ظرفیت نهایی اسکان 10 هزار نفر در مواقع بحران، ساخت و تجهیز 30 سالن سرپوشیده چندمنظوره، افزایش چهار برابری ایستگاه‌های آتش‌نشانی، برپایی کلاس‌های آموزشی در سطح شهر، مدارس، دانشگاه‌ها و ادارات و سازمان‌های دولتی و برگزاری مانورهای متعدد فصلی و سالانه از جمله اقدامات موثر شهرداری تبریز در حوزه مدیریت بحران به شمار می‌رود.

شهردار تبریز خواستار همکاری و مشارکت بیش از پیش دیگر دستگاه‌ها در امر مدیریت بحران و پیشگیری از آن شد.

انتهای پیام/60001/ش/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول