اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ساری:

دودانگه ساری قابلیت کشت زعفران و گل محمدی را دارد

فرماندار ساری، رودخانه تجن را منطقه گردشگری بسیار مناسب برای مرکز مازندران دانست و گفت: اراضی کشاورزی بخش دودانگه در شهرستان ساری قابلیت کشت زعفران و گل محمدی را دارند.

دودانگه ساری قابلیت کشت زعفران و گل محمدی را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، جواد واحدی امشب در آیین تجلیل از خبرنگاران ساری اظهار داشت: با توجه به کمبود اعتبار در هفته دولت 32 پروژه معادل 66 میلیارد ریال در مرکز استان به بهره‌برداری رسید.

وی به اجرایی شدن بخشی از پروژه‌های سفر دولت نهم و دهم در مرکز مازندران اشاره کرد و ادامه داد: 48 تا 50 درصد مصوبات سفر دولت احمدی‌نژاد در مرکز مازندران اجرایی شد.

واحدی با اشاره به مصوبات سفر سوم و چهارم خاطرنشان کرد: بخش مهمی از مصوبات سفر دوم به بعد در شهرستان ساری اجرایی نشد.

وی به اجرای برنامه‌های شهرستانی در روزهای اخیر اشاره کرد و اذعان داشت: با شروع کار شورای چهارم در شهر و روستا هیئت رئیسه مشخص و در مرکز استان نیز با رأی اعضای شورای شهر، شهردار قبلی ابقا شد.

نماینده عالی دولت در شهرستان ساری با تأکید بر اینکه برای توسعه شهری اعضای شورای شهر باید متحد باشند، عنوان کرد: بنا به تخصصی که اعضای شورای شهر مرکز استان دارند باید برای توسعه و کاهش نارسایی‌های شهرستان ساری فعالیت کنند.

وی، زیرساخت‌های مرکز مازندران را برای ارائه خدمات ملی ضعیف دانست و یادآور شد: سازمان برنامه‌ریزی کشور از سرجمع اعتبارات استانی یک تا 1.5 درصد را به سرانه خدمات مرکز استان اختصاص دهد.

واحدی با بیان اینکه 114 پروژه نیمه‌تمام در مرکز مازندران وجود دارد، متذکر شد: برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام شهرستان ساری 144 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی با اشاره به اینکه شورای شهر ساری برای برون‌رفت از مشکلات باید سه محور را مورد توجه قرار دهد، بیان داشت: حل معضل ترافیک با همکاری نیروی انتظامی، رفع مشکل زباله و جلوگیری از انتقال آن به منطقه چهاردانگه و توجه جدی به بحث گردشگری است.

واحدی تأکید کرد: در حال حاضر زیرساخت گردشگری در شهرستان ساری فراهم نشد.

این مسئول با بیان اینکه از سوی استانداری کمک 500 میلیون تومانی برای ایجاد زیرساخت گردشگر‌پذیر شدن چشمه سورت در منطقه چهاردانگه اختصاص داده شد، ابراز داشت: مردم منطقه باید اجازه بدهند تا سرمایه‌گذار در این منطقه ورود یابد تا اهالی از این موقعیت به نفع خود استفاده کنند.

وی، رودخانه تجن را منطقه گردشگری بسیار مناسب برای مرکز مازندران دانست و ادامه داد: اراضی کشاورزی بخش دودانگه در شهرستان ساری قابلیت کشت زعفران و گل محمدی را دارند.

فرماندار ساری از احداث مجتمع گردشگری اساتید کشور در منطقه رودپی شمالی خبر داد و گفت: اگر اراضی لازم برای ساخت مجتمع گردشگری در شهرستان ساری فراهم شود از سوی دانشگاه آزاد احداث می‌شود.

این خبر تکمیل می‌شود.

انتهای پیام/86006/ذ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول