اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دماوند:

شوراها نسبت به وظایف و مأموریت‏های خود اطلاع کامل داشته باشند

فرماندار شهرستان دماوند گفت: شوراها نسبت به وظایف و مأموریت‏های خود اطلاع کامل داشته و بدانند هر عملی دور از انتظار، سلب اعتماد عمومی مردم از آنان را به دنبال خواهد داشت.

شوراها نسبت به وظایف و مأموریت‏های خود اطلاع کامل داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، سعید افشارنادری صبح امروز در مراسم تحلیف اعضای شوراهای اسلامی شهرهای دماوند، آبعلی، رودهن، کیلان و آبسرد در فرمانداری این شهرستان با اشاره به خلق حماسه سیاسی مد نظر مقام معظم رهبری در روز 24 خرداد ماه اظهار داشت: انتخابات خوبی را در سه عرصه ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی و میان‏دوره‏ای مجلس در منطقه برگزار کردیم.

وی گفت: در برگزاری این انتخابات و بر مبنای منویات مقام معظم رهبری، سه اصل قانون‏مندی، امانت‏داری و بی‏طرفی را رعایت کرده و انتخابات شایسته و درخور شأن مردم را برگزار کردیم.

افشارنادری با اشاره به استقبال بی‏نظیر از انتخابات شوراهای شهرها و روستاها در شهرستان، افزود: در همه روستاهای شهرستان به جز یکی دو روستا، حد نصاب لازم را داشتیم و انتخابات برگزار شد.

قانون اساسی وظایف و حوزه عملکرد شوراها را مشخص کرده است

وی در ادامه با بیان اهمیت کار شورایی، خاطرنشان کرد: در قانون اساسی که فصل‏الخطاب است، چند اصل به شوراها اختصاص یافته که مبین قائل بودن به مشارکت واقعی در اداره امور شهری و روستایی از سوی قانون‏گذار دارد.

نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند یادآور شد: زمانی کشور ساخته می‏شود که یک اراده جمعی بر آن حاکم باشد و همگان وظایف خود را به خوبی و درستی انجام دهند.

وی تصریح کرد: هر زمان نیازمندی‏ها، امکانات، زیرساخت‏ها و مطالبات مردم تأمین شود، آرامش و امنیت نیز بر کشور حاکم خواهد بود و بنابراین، همگان باید در این راستا عهد و میثاق ببندیم.

افشارنادری خطاب به اعضای شوراها بیان داشت: جلب‏شدن اعتماد مردمی به سوی شما عنایت خداوند و آبروی کار شماست.

وی هشدار داد: انجام هرگونه عملی به دور از انتظار مردم، کاهش و حتی سلب اعتماد از شوراها را به دنبال خواهد داشت.

فرماندار شهرستان دماوند ادامه داد: جایگاه شوراها همواره در معرض آسیب و آفت است و باید هوشیار بود مبادا حرکتی انجام شود که شیطان بر انسان غلبه یابد.

وی با اشاره به وظایف قانونی و تکلیفی که در قانون برای شوراها معین شده، گفت: باید نسبت به وظایف خود آشنایی کامل داشته باشید و از هرگونه آموزش، مشورت، تحقیق و پرسش در این راستا غافل نشوید.

افشارنادری همچنین اشراف کامل بر قوانین مالی، نحوه انجام معاملات شهرداری و بودجه‏ریزی آن را از دیگر مواردی برشمرد که اعضای شوراها باید در آن تبحر داشته باشند.

وی برخورداری از آموزش را سرمایه و اساس کار شوراها توصیف کرد و افزود: امروز اداره امور شهری کار آسانی نیست و باید تخصص‏های معماری، شهرسازی، عمران، جامعه‏شناسی، مردم‏شناسی و ... در اداره امور شهرها و روستاها نظر بدهند.

فرصت آزمایش و خطا نداریم

نماینده عالی دولت در شهرستان دماوند در حاشیه این مراسم در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران، با اشاره به گذشت 14 سال از عمر شورها در کشور، تصریح کرد: امروز که در دوره چهارم شوراها به سر می‏بریم، دیگر فرصتی برای آزمایش و خطا نداریم و باید این مسئله کاملاً نهادینه شده باشد.

وی اضافه کرد: جمعیت شهری در منطقه رو به افزایش است و روند و ترکیب جمعیتی نیز به سمت شهرهاست.

افشارنادری خاطرنشان کرد: در این راستا مطالبات شهروندان و ساکنان شهرها چندین برابر شده و رو به رشد است و بنابراین باید اداره امور شهرها در اولویت امور شوراها قرار بگیرد.

وی گفت: باید مطالبات مردمی را کاملاً بشناسیم و بر اساس امکانات، درآمدها و ظرفیت‏ها درخواست‏های مردم را اجابت کنیم.

فرماندار شهرستان دماوند خواستار آینده‏نگری، تعیین افق توسعه شهرها، حفاظت از حریم شهرها، استفاده از ظرفیت مشاوران و سرمایه‏گذاران و تصویب مصوبات مناسب از سوی اعضای شوراها شد و تصریح کرد: اعضای شوراها باید در چارچوب سیاست‏های عمومی دولت و اسناد فرادستی حرکت کنند.

انتهای پیام/2568/خ30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول