اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر و سرمایه‌گذار بزرگ‌ترین چاپخانه غرب کشور:

استان مرکزی فقیرترین استان کشور در صنعت چاپ و نشر است

مدیر و سرمایه‌گذار بزرگ‌ترین چاپخانه غرب کشور گفت: استان مرکزی فقیرترین استان کشور در بخش صنعت چاپ و نشر است.

استان مرکزی فقیرترین استان کشور در صنعت چاپ و نشر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک، محمد کیشانی ‌فراهانی بعد از ظهر امروز در جریان بازدید معاون برنامه‌ریزی استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مرکزی از روند ساخت چاپخانه شهرک صنعتی خیرآباد اراک اظهار داشت: صنعت چاپ دومین صنعت در کشورهای پیشرفته به شمار می‌رود، اما در کشور ما توجه کافی به این صنعت نمی‌شود و متأسفانه استان مرکزی فقیرترین استان کشور در بخش صنعت چاپ و نشر است.

وی با اشاره به احداث بزرگ‌ترین چاپخانه غرب کشور در منطقه خیرآباد اراک تصریح کرد: عملیات احداث این چاپخانه از سه سال گذشته در زمینی به مساحت دو هزار متر مربع آغاز شد.

مدیر و سرمایه‌گذار بزرگ‌ترین چاپخانه غرب کشور ادامه داد: این مرکز با زیربنای یک هزار و 100 متر سالن کاری و 600 متر فضای اداری در دست ساخت است که ظرف 20 روز آینده تکمیل و به بهره‌برداری خواهد رسید.

کیشانی ‌فراهانی متذکر شد: در این چاپخانه سه دستگاه ماشین SM52 چهار رنگ، ماشین KBA  4.5 چهار رنگ و ماشین دو ورقی رولند چهار رنگ ساخت سال 2000 در حال نصب است.

وی ادامه داد: این چاپخانه دارای سیستم تایپ، طراحی، لیتوگرافی، چاپ، صحافی، بسته‌بندی و دیگر سیستم‌های مورد نیاز چاپ و نشر کتاب است.

مدیر و سرمایه‌گذار بزرگ‌ترین چاپخانه غرب کشور بیان کرد: تاکنون برای ساخت این چاپخانه بیش از 35 میلیارد ریال هزینه شده است البته با توجه به خرید دستگاه‌های چاپ در یک سال و نیم قبل که یک سوم قیمت یورو امسال بوده این مبلغ هزینه شده است و اگر می‌خواستیم این دستگاه‌های چاپ را با قیمت امروز وارد کنیم به دلیل اینکه با این قیمت توجیه اقتصادی ندارد صرف نظر می‌کردیم.

کیشانی ‌فراهانی اذعان داشت: بیش از 90 درصد امور مربوط به چاپ و نشر کتاب در استان مرکزی با وجود صنعتی بودن این استان در خارج از استان و به ویژه در استان‌های قم، همدان و اصفهان انجام می‌شود که امیدواریم با حمایت‌های دستگاه‌های دولتی و با استقبال خوبی که از این چاپخانه می‌شود شاهد رونق فعالیت‌های چاپ و نشر در مرکز استان باشیم.

وی افزود: امیدواریم که با راه‌اندازی این چاپخانه همکاران دیگر در امور چاپ استان با یک رقابت زیبا دستگاه‌های خود را مجهز کنند و استان مرکزی را در بخش صنعت چاپ به رتبه‌های بالا ارتقا بخشند و در این مسیر هر کمکی که بتوانیم انجام خواهیم داد.

انتهای پیام/87002/ذ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول