اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

گزارش فارس از غوغای خیران در کرمان

خیران سلامت در سیرجان رکورد زدند/ کمک 92.5 میلیارد ریالی کریمان

خیران بخش سلامت در شهرستان سیرجان با اهدای 92.5 میلیارد ریال برای ساخت مراکز درمانی رکورد زدند.

خیران سلامت در سیرجان رکورد زدند/ کمک 92.5 میلیارد ریالی کریمان

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، طی مراسمی که ظهر امروز در بیمارستان امام رضا (ع) سیرجان برگزار شد، نیکوکاران سیرجانی 92 میلیارد و 500 میلیون ریال را برای ساخت بیمارستان اعصاب و روان، کلینیک تخصصی بیمارستان امام رضا (ع) و ساخت اتاق عمل این بیمارستان اهدا کردند.

مال و منال دنیا ماندنی نیست

سید حسین حسینی که از یک خانواده نیکوکار سیرجانی است و امروز موفق شد، 20 میلیارد ریال را پس از آغاز عملیات اجرایی ساخت کلینیک و درمانگاه تخصصی بیمارستان امام رضا (ع) سیرجان اختصاص دهد.

حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: من برای اجرای امر خدا بر اساس دستور قرآن کریم در زمینه کمک به ساخت بیمارستان سیرجان اقدام کرده‌ام.

وی با بیان اینکه می‌دانم، مال و منال دنیا فنا می‌شود و آن چه باقی می‌ماند، خیر و نیکی به مردم است، ابراز داشت: بخش درمان شامل همه مردم به ویژه فقرا می‌شود و شهر سیرجان با گستردگی و حاشیه‌نشینی فراوان نیازمند یک مرکز کلینیک درمانی تخصصی در بیمارستان است که من امروز به علت اینکه خانه آخرت خود را آباد کنم، تصمیم به کمک گرفتم و در حال حاضر 20 میلیارد ریال اهدا کردم و تا پایان ساخت این مرکز درمانی هم تمام هزینه‌ها را پرداخت می‌کنم.

مرحوم سید ابراهیم حسینی پدر این خیر سیرجانی هم طی 20 سال گذشته بیش از 50 میلیارد ریال برای ساخت مسجد جامع زیدآباد، مجموعه فرهنگی زیدآباد و کمک به مستمندان اهدا کرده است و وراث این خیر هم در ساخت بناهای مختلف اقدام می‌کنند.

آخرتم را با کار خیر می‌سازم

محمدنظام پورکیانی دیگر خیر سیرجانی است که امروز 60 میلیارد ریال را به ساخت بیمارستان اعصاب و روان شهر خود اختصاص داد.

وی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: بر اساس آیه قرآن کریم که فقرا عیال خدا هستند و کمک به آنها ابتدا به دست خدا می‌رسد و من بخش درمان را در کمک به فقرا اولویت می‌دانم و می‌بینم که نبود مراکز درمانی تخصصی چه مشکلاتی را برای مردم به ویژه فقرا دارد، لذا امروز تصمیم به ساخت بیمارستان اعصاب و روان گرفتم که نیاز نخست شهرستان سیرجان حتی استانهای همجوار است.

پورکیانی خاطر نشان کرد: در مرحله نخست 60 میلیارد ریال به این بخش درمانی کمک کردم و تا پایان این بیمارستان هزینه‌های دیگر را هم پرداخت می‌کنم و شتاب ساخت این مجموعه هم بستگی به تسریع عملکرد بخش درمان دارد و هزینه از ما کار از آنها است.

پورکیانی با توصیه به ثروتمندان جامعه برای انجام عمل خیر گفت: باید در امر خیر از یکدیگر پیشی گرفت و عقیده دارم باید تا دیر نشده در امر خیر با استفاده از ثروت خدادادی تعجیل کرد.

وی افزود: من آماده انجام امر خیر هستم و می‌دانم پول و اعتبار دنیا تمام‌شدنی است و هر چه به‌دست آورم را با کار خیر ذخیره آخرت می‌کنم.

دعای خیر مردم بدرقه راه خیران

قدرت‌الله علیخانی هم دیگر خیری بود که امروز برای ساخت اتاق عمل بیمارستان امام رضا (ع) سیرجان مبلغ 2 میلیارد و 500 میلیون ریال اختصاص داد.

مسئول شبکه بهداشت و درمان سیرجان به خبرنگار فارس گفت: بیمارستان امام رضا (ع) سیرجان 30 سال پیش توسط پزشک خیر علی حاج‌صادقی در منطقه محروم شهر سیرجان با نیت کمک به محرومان احداث شد.

سید علی رضوی بیان داشت: تاکنون بخش‌های درمانگاه، سی‌سی‌یو، آی‌سی‌یو، دیالیز، بخش زنان و زایمان، اتاق عمل زنان و بیمارستان شجاع‌پور در این بیمارستان توسط خیران و نیکوکاران ساخته شده است.

وی با بیان اینکه امروز رکورد کمک به بخش درمان سیرجان توسط خیران این شهرستان شکسته شد از خیران تشکر کرد و ابراز داشت: دعای خیر مردم برای خیران باقی می‌ماند.

===============

گزارش از محمد ایران‌نژاد

===============

انتهای پیام/80015/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول