اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی بهشهر خبر داد

اهدای 35 هزار‌جلد کتاب توسط خیران بهشهری

رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهشهر گفت: از سال 83 تا‌کنون بیش از 35 هزار جلد کتاب و پنج هزار و 170 متر‌مربع زمین به کتابخانه‌های بهشهر اهدا شد.

اهدای 35 هزار‌جلد کتاب توسط خیران بهشهری

علی ذبیح‌پور در حاشیه افتتاح کتاب‌خانه عمومی شهر خلیل‌شهر در شرقی‌ترین بخش مرکزی بهشهر در گفت‌و گو با خبرنگار فارس در بهشهر به بیان عملکرد نهاد کتابخانه‌های عمومی این شهرستان پرداخت.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون 9 باب کتابخانه عمومی در بهشهر فعالیت دارند، اظهار داشت: زمین کتابخانه‌های «زاغمرز»، خلیل‌شهر، مرکزی، «گرجی‌محله»، «زینه‌وند» و «حسین‌آباد» به‌ترتیب توسط شورای اسلامی زاغمرز، خانواده شهید محمدیان، خانواده شهید علی‌پور، خانواده شهید اسحاقی، همچنین حبیب‌الله شاکری و غلام‌رضا جهانگیری، در مجموع به متراژ 5 هزار و 170 متر‌مربع به نهاد کتابخانه‌های عمومی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اهدا شد.

ذبیح‌پور در ادامه، گفت: از سال 83 تا‌کنون بیش از 35 هزار جلد کتاب توسط خیران و مردم بهشهر به کتا‌بخانه‌های این شهرستان اهدا شد، از سال 84 تاکنون هم بیش از 150 میلیون تومان کمک‌های مردمی از قبیل ملزومات کتاب‌خانه‌ای و تجهیزات اهدا شد.

وی همچنین از کلنگ‌زنی و آغاز ساخت کتابخانه عمومی روستای «زینه‌وند» در هفته کتابخوانی سال 92 گفت و اینکه دهیاری این روستا 15 میلیون تومان برای ساخت کتابخانه اختصاص داده است.

مرمت و احیای مجدد کتابخانه عمومی شماره یک، راه‌اندازی بخش روشن‌دلان کتابخانه عمومی مرکزی با مساعدت مدیر‌کل نهاد کتابخانه‌های عمومی استان مازندران با صرف 30 میلیون تومان هزینه، تجهیز همه کتابخانه‌های عمومی به اینترنت و اجرای سیستم امانت کتاب بصورت اینترنتی از دیگر فعالیت‌هایی بود که رئیس نهاد کتابخانه‌های عمومی شهرستان بهشهر برای افزایش سرانه مطالعه در این شهرستان نام برد.

وی در پایان سخنان خود، واریز نیم‌ درصد سهم شهرداری‌های شهرستان به حساب انجمن کتابخانه‌ها را عاملی برای افزایش تجهیزات و امکانات کتابخانه‌ای دانست.

انتهای پیام/86001/ت20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول