اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از ابتدای امسال صورت گرفت

اعزام بیش از 6 هزار نفر به عتبات عالیات در خراسان جنوبی

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون در خراسان جنوبی 6 هزار 174 زائر در قالب 136 کاروان زمینی و هوایی به عتبات عالیات اعزام شده‌اند.

اعزام بیش از 6 هزار نفر به عتبات عالیات در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، ابوالفضل نوفرستی بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در آستانه هفته حج اظهار داشت: زائرین از راهی شدن به سفرهای زیارتی به ویژه عتبات عالیات با گروه‎های غیرمجاز خودداری کنند.

وی افزود: متأسفانه برخی افراد سودجو با استفاده از احساسات پاک مردم استان و ارادت آنان به ائمه مدفون در عتبات عالیات، اقدام به اعزام غیر قانونی زائران به اماکن مقدسه کشور عراق می‌کنند و با انجام کار غیر قانونی سبب به خطر افتادن جان و مال زائران می‎شوند.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی گفت: سه نفر از این افراد که غیرقانونی در حال فعالیت بودند با همکاری ارگان‌های ذیربط  تاکنون شناسایی و با اعلام جرم به مراجع قانونی معرفی شده‌اند.

نوفرستی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون 87 کاروان زمینی به عتبات عالیات اعزام شده است، عنوان کرد: این کاروان‌‌های زمینی با ظرفیت 3 هزار و 567 نفر بوده و همچنین 76 کاروان هوائی با ظرفیت 2 هزار 607 زائر و عوامل اعزام شده‌اند.

وی اذعان داشت: برابر مصوبه بانک مرکزی به هر یک از زائران عتبات زمینی و هوایی که از طریق سازمان حج و زیارت به سفر زیارتی مشرف شوند 200 دلار ارز دولتی تعلق می‌گیرد و کاروان‌های آزاد و غیر مجاز از این امتیاز محروم هستند.

انتهای پیام/22481/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول