اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری استان یزد:

اسپانسری حاضر به مشارکت در برگزاری جشنواره سوره ماه در یزد نشد

رئیس حوزه هنری استان یزد با اشاره به برگزاری جشنواره منطقه‌ای سوره ماه در استان یزد به عنوان یک رویداد مهم فرهنگی و هنری در استان گفت: متاسفانه هیچکس به عنوان اسپانسر حاضر به مشارکت در برگزاری این برنامه نشد.

اسپانسری حاضر به مشارکت در برگزاری جشنواره سوره ماه در یزد نشد

به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، سید ناصر امامی میبدی، پیش از ظهر امروز در نشستی خبری اظهار داشت: از بخش‌های اقتصادی استان یزد گلایه داریم زیرا هرچه تلاش کردیم موفق نشدیم حتی یک اسپانسر برای جشنواره منطقه‌ای سوره ماه بگیریم در حالی که برخی صنایع استان یزد 6 میلیارد تومان برای ورزش فوتبال استان اسپانسر شدند بدون اینکه نتیجه رضایت‌بخشی در این زمینه گرفته شود.

وی تصریح کرد: با این رقم می‌توان 100 فیلم برای جشنواره‌ای مثل جشنواره رضوی یا جشنواره سوره ماه آماده کرد.

امامی میبدی با بیان اینکه این جشنواره 23 تا 26 شهریورماه جاری در استان یزد برگزار می‌شود، از هنرمندان تئاتر استان خواست تا آثار راه یافته به این جشنواره را حتما ببینند تا جشنواره بتواند بر روی کار هنرمندان استان نیز تاثیرگذار باشد.

* لزوم تعامل بیشتر سازمان فرهنگی شهرداری با حوزه هنری یزد

وی در بخش دیگری از این نشست با گلایه از شهرداری یزد خاطرنشان کرد: سازمان فرهنگی شهرداری تعاملی با حوزه هنری ندارد و در مجموعه شهرداری‌های استان نیز با توجه به اینکه پایان دوره شورا بود و به بهانه اینکه بودجه پیش‌بینی نشده بود، پای کار نیامدند.

امامی میبدی با بیان اینکه طرح ساختمان‌های بلک‌باکس در یزد و شهرستان‌ها با 120 میلیون تومان هزینه برای تمرین تئاتر، سالن سینما و برگزاری شب شعر تعبیه شده بود، افزود: این ساختمان‌ها هنوز به جایی نرسیده ولی اگر شهرداری تمایل داشته باشد، می‌توانیم این ساختمان‌ها را به پایان برسانیم.

رئیس حوزه هنری استان یزد عنوان کرد: از همکاری بخش خصوصی در برگزاری برنامه‌های حوزه هنری استقبال می‌کنیم و حتی مالکان سینماهای یزد که مشکل تجهیزات دارند، در صورت تمایل می‌توانند روی مشارکت حوزه هنری حساب کنند.

* درب حوزه هنری به روی همه هنرمندان یزد باز است

وی در بخش دیگری از سخنان خود، جایگاه حوزه هنری بین استان یزد را در هفت، هشت ماه اخیر بسیار بهتر دانست و ادامه داد: امروز درب حوزه هنری به روی همه هنرمندان باز است.

امامی میبدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر در حوزه تئاتر پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌ایم به نحوی که از 17 متنی که به حوزه هنری ارائه شد، چهار کار هم‌اکنون در حال آماده سازی است.

وی همچنین از راه‌اندازی دفتر تئاتر کاربردی در حوزه هنری خبر داد و افزود: این دفتر می‌تواند برای فعالان عرصه تئاتر استان یزد بسیار مفید و سودبخش باشد.

رئیس حوزه هنری استان یزد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی برای هنرمندان مختلف در استان یزد اظهار داشت: کلاس‌های تئاتر کاربردی، بازیگری مقدماتی و تکمیلی، نقاشی و ... برای اوقات فراغت تابستان امسال و بسیاری کلاس‌های دیگر از جمله عکاسی و .... در طول ایام سال برای هنرمندان استان برگزار می‌شود.

* فروش دو فیلم حوزه هنری یزد به کشور ژاپن و شبکه دو سیما

وی همچنین از فروش خوب و رضایت‌بخش دو اثر حوزه هنری استان یزد، یکی به کشور ژاپن و دیگری به شبکه دو جمهوری اسلامی ایران خبر داد و افزود: فیلم کوتاه چهار دقیقه‌ای با قیمت 1300 دلار به کشور ژاپن و یک فیلم بلند تلویزیونی به نام مسابقه به شبکه دو فروخته شد.

وی یادآور شد: فیلم مسابقه که به کارگردانی سید جلال اشکذری ساخته شده، قرار است در 24 مهر ماه مصادف با عید قربان از شبکه دو به نمایش گذاشته شود.

در این نشست همچنین از سایت ARTYAZD به منظور بهره‌مندی هنرمندان استان یزد و جمع‌آوری بانک اطلاعاتی از آنها، رونمایی شد.

انتهای پیام/2464/ح40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول