اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی، محلی استان اردبیل:

جشنواره بازی‌های بومی، محلی شمال‌غرب در 10 رشته برگزار می‌شود

رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی، محلی استان اردبیل گفت: سومین جشنواره بازی‌های بومی، ‌محلی شمال و شمال‌غرب کشور در بیش از 10 رشته ورزشی در شهرستان نیر برگزار می‌شود.

جشنواره بازی‌های بومی، محلی شمال‌غرب در 10 رشته برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، علیرضا احدی عصر امروز در جلسه هماهنگی برگزاری این جشنواره در اردبیل اظهار داشت: این جشنواره روزهای 21 و 22 شهریورماه در منطقه نمونه گردشگری بولاغلار نیر و با حضور ورزشکارانی از استان‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در این دوره از رقابت‌ها ورزشکارانی از هشت استان کشور با هم رقابت کرده و منتخبان در رشته‌های مختلف به مسابقات کشوری راه می‌یابند.

احدی خاطر نشان کرد: استان‌های آذربایجان‌شرقی، غربی، همدان، اردبیل، زنجان، کرمانشاه، گیلان و کردستان میهمان این دوره از مسابقات هستند که امیدواریم برگزاری آن زمینه مساعدی را برای فعالیت‌های ورزشی روستاییان و عشایر فراهم آورد.

این مسئول اضافه کرد: در این دوره از رقابت‌ها بیش از 100 ورزشکار در دو گروه بانوان و آقایان و در رشته‌های دال‌پلان، سه‌گانه بانوان و همچنین برای آقایان در رشته چهارگانه، کشتی و کمانگیری برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: بانوان در سه‌گانه و در رشته پرتاب وزنه، لی‌لی و تیراندازی به اهداف ثابت رقابت کرده و نفرات منتخب بعد از برگزاری هر دوره مسابقه مشخص می‌شود.

رئیس هیئت ورزش‌های روستایی و بازی‌های بومی، محلی استان یادآور شد: در گروه چهارگانه آقایان نیز پرتاب وزنه، پرش طول، حمل پرس گندم و کمانگیری پیش‌بینی شده که در اوزان مختلف برگزار می‌شود.

احدی ادامه داد: بانوان در دو رشته سه‌گانه، دال‌پلان و همچنین رشته تیراندازی صبح و عصر رقابت کرده تا چهره قهرمان این دوره از مسابقات مشخص شود.

وی همچنین از ثبت ملی کشتی پهلوانی استان اردبیل «گولشمک» به نام استان اردبیل در آینده نزدیک خبر داد.

احدی در ادامه سخنان خود گفت:‌ ما تمام توان خود را به کار گرفتیم تا این جشنواره بهتر از سال گذشته برگزار شود تا با شناسایی ظرفیت‌ها بتوانیم ورزشکارانی مستعد شناسایی کرده و معرفی کنیم.

وی به برنامه‌های جنبی این جشنواره نیز اشاره کرد و افزود: برنامه عروس‌بران عشایر، موسیقی محلی و انتخاب بهترین لباس بومی، محلی از جمله این برنامه‌هاست که با جلوه‌ای خاص و متفاوت در روز 22 شهریورماه برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این جلسه دبیر هیئت ورزش روستایی و بازی‌های بومی، ‌محلی استان اردبیل نیز تصریح کرد: در کشور پهناور ایران که از تنوع اقلیمی و قوم و قبیله‌ای خاصی برخوردار است انواع بازی و سرگرمی رواج داشته و دارد که این بازی‌ها در مراسم عروسی، قبل و بعد از آغاز کاشت و برداشت محصولات کشاورزی و شب‌نشینی‌ها و... اجرا می‌شود.

بهنام دانشی خاطر نشان کرد: بازی‌های بومی، محلی ویژگی‌های خاص خود را داراست که می‌توان به ابزار و امکانات، مکان، گستره بازی، سن و جنسیت بازی اشاره کرد.

وی بیان کرد: یکی از بزرگ‌ترین دغدغه انسان حاضر به ویژه در کشور ما مخصوصاً در استان اردبیل چگونگی پر کردن اوقات فراغت است که به نظر می‌رسد گسترش بازی‌های بومی، محلی و ضرورت توجه جدی به ورزش در روستاها و مناطق محروم می‌تواند در این راستا مثمرثمر باشد.

انتهای پیام/62004/ک40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول