اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر ستادی شعب بانک کشاورزی همدان خبر داد

رشد 43 درصدی وصول مطالبات

مدیر ستادی شعب بانک کشاورزی استان همدان از رشد 43 درصدی وصول مطالبات در سال جاری خبر داد.

رشد 43 درصدی وصول مطالبات

علیرضا طاهری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار کرد: مهم‌ترین اولویت کاری بانک کشاورزی همدان پرداخت تسهیلات طرح توسعه کشاورزی است.

وی افزود: بانک کشاورزی استان همدان در سال گذشته با جذب 100 درصد اعتبارات طرح توسعه کشاورزی بیش از 871 میلیارد ریال تسهیلات برای اجرای طرح‌های توسعه کشاورزی تصویب و پرداخت کرده است.

مدیر ستادی شعب بانک کشاورزی استان همدان اضافه کرد: این تسهیلات در قالب یک هزار و 520 فقره پرونده در زمینه‌های دام و طیور، باغبانی، صنایع تبدیلی و... پرداخت و برای 2 هزار و 500 نفر ایجاد شغل شده است.

به گفته وی؛ در کنار پرداخت تسهیلات، وصول مطالبات نیز همواره مد نظر بوده که با تلاش شبانه‌روزی همکاران و استفاده مطلوب از بخشنامه‌ها و اطلاعیه‌های صادره در پایان تیرماه سال جاری شاهد رشد 43 درصدی در مبلغ وصولی نسبت به مدت مشابه سال گذشته هستیم.

طاهری با اشاره به تعیین تکلیف 61 پرونده از املاک تملیکی به مبلغ 32 میلیارد ریال در سال گذشته، ابراز داشت: 139 پرونده اجرایی به مبلغ 61 میلیارد ریال به مرحله وصول درآمد.

وی، بخشودگی بیش از 30 میلیارد ریال جرائم تأخیر تأدیه، کاهش یک درصدی ریسک اعتباری نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش 10 درصدی قدرمطلق وصولی نسبت به سال گذشته و... را از دیگر دستاوردهای مهم حوزه اعتبارات و وصول در سال گذشته دانست.

* بهره‌برداری از دو طرح مهم قزل دانش نهاوند و دشت نوین ملایر

مدیر ستادی شعب بانک کشاورزی همدان ادامه داد: شرکت قزل دانش نهاوند و شرکت دشت نوین ملایر از جمله طرح‌هایی هستند که با حمایت بانک کشاورزی در استان به بهره‌برداری رسیده‌اند.

وی ابراز داشت: شرکت قزل دانش با سرمایه‌گذاری 37 میلیارد و 26 میلیون ریال و اشتغالزایی 28 نفر به صورت مستقیم از طرح‌های خوب استان همدان در شهرستان نهاوند به بهره‌برداری رسیده و ضمن تأمین بخشی از پروتئین مورد نیاز استان نسبت به صادرات بچه ماهی به خارج از استان فعالیت قابل توجه‌ای دارد.

به گفته طاهری؛ تاکنون بیش از 9 میلیارد و 900 میلیون ریال تسهیلات به شرکت قزل دانش پرداخت شده که با ظرفیت 2 میلیون قطعه بچه ماهی و 300 تن ماهی پرواری در سال فعالیت می‌کند.

وی عنوان کرد: شرکت دامداری 2 هزار و 500 رأسی دشت نوین ملایر با ظرفیت تولید 75 تن شیر در روز نیز از دیگر طرح‌های خوب بانک کشاورزی است که در شهر جوکار ملایر به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

مدیر ستادی شعب بانک کشاورزی استان همدان با بیان اینکه این دامداری زمینه اشتغال 111 نفر را به صورت مستقیم و غیرمستقیم فراهم آورده است، ابراز داشت: هزینه فاز نخست اجرای طرح بیش از 295 میلیارد ریال بوده و از این مبلغ 125 میلیارد ریال از طریق تسهیلات بانک کشاورزی تأمین شده است.

وی با اشاره به پروژه‌های شاخص استان که در چند سال اخیر با استفاده از مساعدت‌های بانک تکمیل و یا به مرحله بهره‌برداری رسیده‌اند، بیان داشت: از این پروژه‌ها می‌توان به شرکت صنایع غذایی سحر، شرکت صنایع غذایی مهیایی تولیدکننده پوره انواع میوه‌جات، شرکت همسان‌سازان جهانی واحد سورت و بسته‌بندی محصولات غذایی، شرکت دردانه غرب تولیدکننده خوراک دام، شرکت کامشیر نهاوند تولیدکننده فرآورده‌های لبنی، شرکت صنایع غذایی همدست تولیدکننده انواع شوریجات و ترشیجات اشاره کرد.

انتهای پیام/89006/ذ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول