اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در جمع کودکان قزوینی صورت گرفت

افتتاح جشنواره اسباب‌بازی قزوین به دست آرمیتا رضایی‌نژاد

سومین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی بازی و اسباب‌بازی کودکان دیروز و امروز به دست آرمیتا فرزند شهید داریوش رضایی‌نژاد در قزوین گشایش یافت.

افتتاح جشنواره اسباب‌بازی قزوین به دست آرمیتا رضایی‌نژاد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سومین جشنواره و نمایشگاه بین‌المللی بازی و اسباب‌بازی کودکان دیروز و امروز ساعتی پیش با حضور دختر و همسر شهید داریوش رضایی‌نژاد از شهدای هسته‌ای ایران گشایش یافت.

این نمایشگاه که در بیش از یک صد غرفه در سرای تاریخی سعدالسلطنه قزوین، نخستین کاروانسرای درون‌شهری خاورمیانه برپا شده است، تا روز 23 شهریور ماه غیر از روزهای جمعه همه‌روزه از ساعت 9 تا 12 و 16 تا 22 پذیرای عموم علاقه‌مندان داخل و خارج از استان است.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در این مراسم در جمع مسئولان اظهار داشت: نمایشگاه امسال علاوه بر بخش نمایشگاهی، از غرفه‌های فروشگاهی نیز در شترخان سعدالسلطنه برای فروش برخی آثار ارائه شده در نمایشگاه به علاقه‌مندان برخوردار است.

سعید وزیری‌نژاد افزود: غرفه تاریخ ادبیات کودکان و نوجوانان نیز با ارائه آثاری از سیر بازی و اسباب‌بازی کودکان ایران در طول تاریخ آماده استقبال از کودکان و والدین است.

وزیری‌نژاد با بیان اینکه غرفه‌های ویژه خدمات فرهنگی و آموزشی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قزوین در راسته وزیر سرای سعدالسلطنه قرار می‌گیرند، ادامه داد: اجرای بازی‌های بومی و محلی سراسر ایران بخش دیگری از این جشنواره است؛ به طوری که در مدت برگزاری جشنواره حدود 70 بازی به بازدیدکنندگان معرفی می‌شود.

وی با اشاره به ارائه بازی‌های سالم رایانه‌ای در غرفه‌ای از این نمایشگاه خاطرنشان کرد: موزه اسباب‌بازی‌های قدیمی نیز امسال همچون دو جشنواره پیشین با نمایش 300 قطعه که 74 قطعه امسال به نمایشگاه افزوده شده، در معرض دید بازدیدکنندگان است.

به گفته این مسئول حضور سازمان‌های یونیسف و اکو در این جشنواره قطعی است.

یادآور می‌شود، این جشنواره در دو دوره پیشین خود در ایام نوروز برگزار می‌شد که بنا به اعلام مسئولان، امسال به دلیل تقارن با ایام فاطمیه و به منظور همزمانی با برنامه‌های جشنواره روز قزوین، در شهریور ماه برپا شده است.

انتهای پیام/77011/ق20/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول