اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هفته هشتم لیگ برتر کشور

نبرد فولادین در اهواز/ تقابل آبی‌های تازه لیگ ‌برتری در تبریز

در هفته هشتم لیگ برتر، نبرد آهنین فولاد و ذوب‌آهن در اهواز و تقابل آبی‌های تازه لیگ‌برتری در تبریز برگزار می‌شود.

نبرد فولادین در اهواز/ تقابل آبی‌های تازه لیگ ‌برتری در تبریز

به گزارش خبرگزاری فارس از خوزستان، هفته هشتم رقابت‌های لیگ برتر جام خلیج فارس از عصر فردا در شهرهای مختلف کشور برگزار می‌شود.

 

رقابت‌های هفته هشتم در حالی برگزار می‌شود که همه نگاه‌ها به بازی حساس روز جمعه تیم‌های استقلال و پرسپولیس دوخته شده و تقریباً متن همه صفحات، خبرهای ورزشی و به ویژه فوتبالی کشور به این دیدار و حواشی آن اختصاص داده شده است.

 

اما در این هفته بازی‌های دیگری نیز برگزار می‌شود که در آن تیم‌های بالانشین برای تثبیت جایگاه و تیم‌های قعرنشین برای فرار از ته جدول در برابر حریفان خود به میدان می‌روند.

 

در این بین تیم‌های فولاد خوزستان و استقلال خوزستان نیز در بازی‌های این هفته در برابر ذوب‌آهن و گسترش فولاد تبریز به میدان می‌روند.

 

*‌نبرد فولادین در اهواز

 

در یکی از دیدارهای هفته هشتم رقابت‌ها و در جدال آهنین لیگ برتر تیم‌های فولاد خوزستان و ذوب‌آهن اصفهان به مصاف هم خواهند رفت.

 

تیم فولاد خوزستان که تا هفته ششم با ارائه بازی‌ها و نتایج درخشان بر صدر جدول تکیه زده و خود را به عنوان یکی از مدعیان اصلی در این فصل معرفی کرده بود در هفته هفتم در برابر پرسپولیس با ارائه یک بازی پر انتقاد با نتیجه سه بر یک شکست خورد تا نوار پیروزی‌های پیاپی این تیم قطع شود.

 

سرخ‌پوشان اهوازی در حالی بازی هفته هفتم را واگذار کردند که امیدهای زیادی برای کسب نتیجه در این دیدار داشتند.

 

با وجود این شکست فولادی‌ها به لطف باخت دیگر تیم‌های بالانشین همچنان صدر جدول را نگاه داشتند تا در پایان هفته هفتم نیز آسمان لیگ برتر فولادی باشد.

 

شاگردان حسین فرکی اما در دیدار هفته هشتم برای حفظ صدرنشینی به سه امتیاز این دیدار خانگی نیازی مبرم دارند.

 

سرخ‌پوشان اهوازی که تمام بازیکنان خود را در این مسابقه در اختیار دارند، امیدوارند با اتکا به حمایت تماشاگران خود بتوانند نتیجه لازم را کسب کنند.

 

در سوی دیگر نیز ذوب‌آهنی قرار دارد که پس از کش ‌و قوس‌های فراوان سرانجام در لیگ سیزدهم ابقا شد.

 

این تیم برای فصل جاری لوکا بوناچیچ را برای سرمربی‌گری خود انتخاب کرد اما سرمربی کروات ذوبی‌ها آغازی ناامیدکننده را در این رقابت‌ها داشت.

 

ذوب‌آهن که تا پایان هفته پنجم در حسرت کسب پیروزی بود و جزو تیم‌های قعرنشین جدول رده‌بندی مسابقات محسوب می‌شد به یک باره در دو هفته پیاپی دو پیروزی در برابر ملوان در انزلی و نفت تهران در فولادشهر کسب و خود را از قعر جدول جدا کرد.

 

این تیم که حالا نسبت به هفته‌های نخست با انگیزه و روحیه بالاتری وارد میدان می‌شود امیدوار است حداقل امتیاز بازی را از اهواز کسب کند.

 

نکته مهم دیگر در خصوص بازی فردا تیم‌های فولاد خوزستان و ذوب‌آهن اصفهان شرایط آب‌ و هوایی این روزهای خوزستان است.

 

گرمای شدید هوا همراه با رطوبت بالای 80 درصد شرایط سختی را برای بازیکنان به ویژه تیم‌هایی که تجربه بازی در چنین شرایطی را ندارند ایجاد می‌کند.

 

با توجه به تداوم گرما و شرجی هوا در خوزستان بازی این دو تیم در چارچوب هفته هشتم رقابت‌ها نیز در شرایط دشوار به لحاظ آب و هوایی برگزار خواهد شد.

 

دیدار تیم‌های فولاد خوزستان و ذوب‌آهن اصفهان در چارچوب هفته هشتم لیگ برتر از ساعت 19 فردا در ورزشگاه تختی اهواز برگزار خواهد شد.

 

هم‌اکنون فولاد خوزستان با 15 امتیاز در صدر قرار دارد و ذوب‌آهن نیز با 9 امتیاز در جایگاه نهم است.

 

*تقابل آبی‌های تازه لیگ‌ برتری در تبریز

 

یکی دیگر از دیدارهای هفته هشتم لیگ برتر را تیم‌های آبی‌پوش تازه لیگ برتری شده گسترش فولاد و استقلال خوزستان برگزار می‌کنند.

 

استقلال خوزستان در حالی در این دیدار به مصاف حریف خود می‌رود که در هفته گذشته با کسب پیروزی درخشان در برابر هم‌نام تهرانی خود هم به ناکامی‌های خود پایان بخشید و هم نوار پیروزهای پیاپی استقلال تهران در خارج از خانه را پاره کرد و فولاد خوزستان را نیز در صدر جدول رقابت‌ها نگه داشت.

 

شاگردان عبدالله ویسی در بازی هفته هفتم بازی کم‌نقصی را به ویژه در خط دفاعی ارائه کردند و پس از هفته‌ها موفق شدند دروازه خود را بسته نگه دارند.

 

آبی‌های صنعتی در این دیدار در پی کسب نخستین برد خارج از خانه خود در این رقابت‌ها هستند هر چند که جدال سختی را در برابر شاگردان رسول خطیبی خواهند داشت.

 

اما در دیگر سو تیم گسترش فولاد تبریز قرار دارد؛ تیمی که کاملاً غیرقابل پیش‌بینی بوده و نتایج سینوسی این تیم نیز گواه این مسئله است.

 

شاگردان رسول خطیبی در بازی‌های این فصل نتایج کاملاً غیر منتظره‌ای را گرفتند به طوری که بازی‌هایی که احتمال پیروزی آنها در آن زیاد است را باخته و بازی‌های سخت را با نتایج مناسب پشت‌ سر گذاشته‌اند.

 

این تیم در حالی که در هفته ششم در خانه با دو گل مغلوب داماش شده بود در هفته هفتم در برابر راه‌آهن در تهران به برتری دست یافت.

 

دیدار تیم‌های فوتبال استقلال خوزستان و گسترش فولاد تبریز از ساعت 18 فردا در ورزشگاه یادگار امام تبریز آغاز خواهد شد.

 

هم‌اکنون تیم استقلال صنعتی خوزستان با هشت امتیاز در جایگاه یازدهم قرار دارد و گسترش فولاد نیز با 9 امتیاز در رده هشتم است.

 

انتهای پیام/72008/ز40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول