اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس از مسابقات راگبی کشور در مرند گزارش می‌دهد

قهرمانی خراسان رضوی در مسابقات راگبی کشور/ راهیابی خراسان رضوی و سهند تبریز به لیگ برتر

خراسان رضوی قهرمان مسابقات راگبی کشور در مرند را به خود اختصاص داد.

قهرمانی خراسان رضوی در مسابقات راگبی کشور/ راهیابی خراسان رضوی و سهند تبریز به لیگ برتر

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند، در مسابقات راگبی کشور 10 تیم مطرح علوم پزشکی لرستان، موسسه آموزش عالی روزبه زنجان، سهند و دبیری تبریز، باران گیلان، ستارگان تهران، خلیج فارس تهران، خراسان رضوی، قم و مرند به مدت دو روز در هفتم و هشتم شهریور ماه به صورت گروهی و ضربدری در دو گروه پنج تیمی در ورزشگاه تختی مرند به رقابت پرداختند.

در این مسابقات پس از انجام 27 بازی در رقابت‌های مرحله گروهی، تیم مرند با کسب چهار برد در گروه ب به عنوان تیم نخست از این گروه راهی دور نیمه پایانی شد.

تیم قم نیز به عنوان تیم دوم از این گروه راهی دور بعدی شد.

همچنین در گروه الف این رقابت‌ها تیم سهند تبریز همانند تیم مرند با کسب چهار برد به عنوان تیم نخست راهی دور نیمه پایانی شد و خراسان رضوی به عنوان تیم دوم از این گروه به دور بعدی صعود کرد.

در نتیجه تیم خراسان رضوی مقام اول، سهند تبریز مقام دوم و آرد میلاد مرند مقام سوم این مسابقات را به دست آوردند و دو تیم برتر برای شرکت در مسابقات لیگ برتر راه یافتند.

اداره ورزش و جوانان به راگبی توجه نمی‌کند

رئیس انجمن راگبی ایران در حاشیه برگزاری رقابت‌های لیگ دسته یک راگبی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مرند، با بیان اینکه آذربایجان‌شرقی یکی از قطب‌های مهم و تاثیرگذار راگبی کشور است، گفت: اما چنین به نظر می‌رسد اداره ورزش و جوانان به این موضع توجه نمی‌کند و اهمیتی به آن قایل نیست.

حسن میرزا آقابیگ اظهار کرد: در زمان حاضر 10 بازیکن و مربی در سطوح ملی راگبی از آذربایجان‌شرقی حضور دارند، اما اگر بی‌توجهی‌ها همچنان ادامه یابد این شرایط بسیار بالا از بین می‌رود.

وی سطح مسابقات لیگ دسته یک کشور را بالا عنوان کرد و گفت: حضور 12 بازیکن ملی پوش در قالب تیم‌های شرکت کننده در این مسابقات نشان دهنده سطح بالای آن است.

رئیس انجمن راگبی ایران اضافه کرد: رقابت‌های راگبی دسته یک کشور هفت نفره است که قوانین آن با راگبی 15 نفره به طور کامل متفاوت می‌باشد.

میرزاآقابیگ دلیل برگزاری راگبی هفت نفره را برگزاری آن در مسابقات آسیایی و المپیک بیان کرد.

رئیس انجمن راگبی ایران با اشاره به اینکه این ورزش چون زیر نظر فدراسیون انجمن‌های ورزشی اداره می‌شود با مشکلات زیادی روبه‌روست، اظهار کرد: مشکل اصلی در این زمینه مسائل مالی است که باید توسط فدراسیون این مساله حل و فصل شود تا برنامه‌های رشد و توسعه‌ای آن به خوبی پیش رود.

میرزاآقابیگ ابراز امیدواری کرد وزیر جدید ورزش و جوانان با انتخاب درست خود تمام رشته‌ها را در وضعیت مناسب قرار دهد.

مرند زیرساخت کافی با وجود استعدادهای فراوان ورزشی ندارد

رئیس هیئت انجمن‌های ورزشی شهرستان مرند در حاشیه مسابقات راگبی در مرند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مرند گفت: انجمن ورزشی 17 رشته ورزشی را زیرپوشش دارد و یکی از این رشته‌ها راگبی است که مسابقات راگبی دسته یک کشوری در مرند برگزار شد و برای نخستین بار در کشور بود که خارج از مراکز استان و در یک شهرستان برگزار شد.

وحید پلسنگی افزود: این میزبانی هرچند با عدم کفایت امکانات و بودجه برگزار شد تلاش کردیم که به نحو احسن برگزار شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در کل با وجود برگزاری چنین مسابقات مهمی، زیرساخت‌ها در مرند آماده و کافی نیست چرا که میهمانانی که داریم مکان مناسبی برای اسکان نداریم از این رو از مسئولان امر تقاضامندیم با یک آینده‌نگری در این زمینه اقدام کرده و با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم شاهد برگزاری هر چه بیشتر و بهتر چنین مسابقاتی در شهرستان مرند باشیم.

پلسنگی با اشاره به هزینه اندک برخی رشته‌های جذاب ورزشی گفت: برخی ورزش‌هایی هستند که به هزینه بسیار کمی نیاز دارند و مثل بعضی رشته‌ها به هزینه کلان نیاز ندارند؛ مثل طناب‌کشی که اخیرا هم در مسابقات کشوری ورزشکاران مرندی خوش درخشیده و مقام کسب کردند و مسئولان می‌توانند با حمایت‌های لازم از این رشته‌های ورزشی ورزشکاران مرندی را راهی مسابقات استانی و کشوری کنند.

انتهای پیام/60008/ح40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول