اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با شکست در دیدار رده بندی

راگبی بازان قم از صعود به لیگ برتر کشور بازماندند

تیم راگبی مردان هیئت انجمن‌های ورزشی استان قم نتوانست جواز صعود به مسابقات لیگ برتر راگبی مردان کشور را به دست بیاورد.

راگبی بازان قم از صعود به لیگ برتر کشور بازماندند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، رقابت‌های لیگ دسته اول راگبی قهرمانی مردان باشگاه‌های کشور صادر کننده مجوز صعود دو تیم به لیگ برتر این رشته ورزشی بود، اما در نهایت راگبی بازان قمی نتوانستند در جمع برترین‌ها و صعود کنندگان به لیگ برتر قرار بگیرند.

تیم راگبی هیئت انجمن‌های ورزشی استان قم در حالی به مسابقات قهرمانی مردان کشور اعزام شد که این رقابت‌ها به صورت هفت نفره یا سونز به انجام رسید و هدف مهم فدراسیون از برگزاری این رقابت‌ها ارزیابی تیم‌های حاضر در لیگ دسته اول و در نهایت شناخت تیم‌های لیگ برتری بود.

بر اساس برنامه ریزی انجمن راگبی فدراسیون انجمن‌های ورزشی پیکارهای راگبی سونز یا هفت نفره قهرمانی مردان کشور به میزبانی هیئت انجمن‌های ورزشی استان آذربایجان شرقی به انجام رسید و سرانجام تیم قم نتوانست جواز صعود به لیگ برتر را کسب کند.

میزبان این مسابقات شهر مرند آذربایجان شرقی بود و تیم‌ها به مدت چهار روز در حالی با یکدیگر به رقابت پرداختند که هدایت تیم قم را محمد عبدالمحمدی و سرپرستی این تیم را عیسی امینی بر عهده داشتند و تیم قم با ترکیب 12 راگبی‌باز راهی این رقابت‌ها شده بود.

قم در حالی در این مسابقات شرکت کرد که در تیر ماه سال جاری تیم جوانان زیر 17 سال قم توانست در رقابت‌های قهرمانی کشور سکوی نخست را از آن خود کند، ضمن اینکه از آن تیم چهار بازیکن در ترکیب تیم راگبی بزرگسالان قم حضور داشتند اما این بار موفقیت پیکارهای جوانان کشور برای تیم بزرگسالان هیئت انجمن‌های ورزشی استان قم به دست نیامد.

10 تیم در مسابقات لیگ دسته اول راگبی هفت نفره مردان قهرمانی کشور حضور داشتند و بازی‌های خود را در مرحله نخست به شکل دوره‌ای در دو گروه به انجام رساندند تا بدین ترتیب چهره چهار تیم راه یافته به مرحله نهایی این پیکارها مشخص شود.

موفق‌ترین تیم حاضر در این دوره از رقابت‌های لیگ دسته اول راگبی کشور تیم راگبی هیئت خراسان رضوی بود که با شکست دیگر رقبا در جایگاه نخست ایستاد و بدین ترتیب هم فاتح این مسابقات لقب گرفت و هم اینکه به عنوان تیم قهرمان راهی لیگ برتر شد.

با انجام دیدارهای مرحله نیمه نهایی مسابقات راگبی قهرمانی لیگ دسته اول باشگاه‌های کشور، تیم راگبی خراسان رضوی در جایگاه نخست ایستاد، تیم راگبی سهند آذربایجان شرقی رتبه دوم را کسب کرد و تیم راگبی مردان مرند سوم شد در حالی که قم به مقام چهارم بسنده کرد.

انتهای پیام/78002/ب۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول