اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی پنج ماهه نخست سالجاری صورت گرفت:

افزایش 38 درصدی صادرات محصولات منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس

مدیر عامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس گفت: طی پنج ماهه نخست سال‌جاری صادرات محصولات در این منطقه 38 درصد رشد داشته است.

افزایش 38 درصدی  صادرات  محصولات منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس،  مسعود هندیان صبح امروز طی نشستی در این رابطه اظهار داشت: تولیدات  و صادرات  طی سال‌های گذشته پیشرفت مطلوبی داشته و توسعه و رشد صادرات از اولویت‌های استراتژیک  کاری این منطقه است.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمار موجود میزان محصولات صادر شده از شرکت‌های مستقر در منطقه 111،055 تن است، افزود: این میزان  در مقایسه با مدت مشابه  سال گذشته که با مجموع 68 هزار و890 تن بوده به لحاظ وزنی  38 درصد افزایش داشته است.

مدیر عامل منطقه ویژه با بیان اینکه  ارزش محصولات صادر شده  124 میلیون و 119 هزار و 793 دلار است، ادامه داد: محصولات شامل اسلب، شمش آلومینیوم و شمش روی بوده و عمده این محصولات به کشورهای چین، امارات متحده عربی و هند صادر شده است.

هندیان خاطرنشان کرد: در سال حماسه سیاسی و اقتصادی به همراه دیگر بخش‌های کشور عزم خود را جزم کرده‌ایم به عنوان بخشی از بدنه اقتصادی کشور در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری سهم خود را در تحقق بخش حماسه اقتصادی به نحو احسن اجرا نماییم.

هندیان در ادامه گفت: منطقه ویژه اقتصادی خلیج فارس به لحاظ امتیازات و تسهیلات قانونی و همچنین موقعیت استراتژیک مناسب، شرایط خوبی برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی فراهم کرده است.

وی همچنین در پایان  جذب سرمایه‌گذار، ایجاد فرصت‌های شغلی جدید و افزایش آن در سطح استان و کشور ،کاهش هزینه‌های تولید به منظور ورود به بازارهای رقابتی جهانی، ارتقا سطح تکنولوژی و بهره‌گیری از فناوری برتر را از اهداف مهم این منطقه ویژه اقتصادی برشمرد.

انتهای پیام/88001/خ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول