اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اهر خبر داد

صادرات ورنی به کشورهای آسیایی و اروپایی با برند اهر

فرماندار اهر، ورنی را یکی از محصولات استراتژیک صادراتی استان برشمرد و خواستار توجه ویژه مسئولان استان در بازاریابی و صادرات این محصول منحصر به فرد منطقه شد.

صادرات ورنی به کشورهای آسیایی و اروپایی با برند اهر

به گزارش خبرگزاری فارس از اهر، رضا صدیقی ظهر امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگاران برگزاری جشنواره‌ها و نمایشگاه ورنی را در شهرستان اهر به عنوان خاستگاه این صنعت دستی برای رونق اقتصادی و اشتغالزایی جامعه عشایری و روستایی بسیار مهم و تأثیرگذار عنوان کرد و خواستار برنامه‌ریزی مناسب برای ایجاد نمایشگاه دائمی ورنی و صنایع دستی منطقه در شهرستان و مرکز استان شد.

وی افزود: ورنی‌بافی یکی از صنایع مهم زنان و دختران جامعه عشایری و روستایی منطقه است که بعد از کشاورزی و دامداری، ورنی‌بافی از مشاغل مهم برای درآمدزایی و پرکردن اوقات فراغت است که این صنعت سینه به سینه از نسلی به نسل دیگر منتقل شده و امروز نیز از رونق خاصی در منطقه برخوردار است.

صدیقی ادامه داد: اگر بتوانیم مصالح مورد نیاز و سرمایه اولیه آنها و بازاریابی مناسب برای فروش تولیدات آنها را در شهرستان فراهم کنیم و به صورت تضمینی با نظارت بر تولیدات آنها زمینه فروش آنها را فراهم کنیم قطعاً رونق این صنعت را به دنبال خواهد داشت.

وی تأکید کرد: در صورت ایجاد انگیزه در جامعه عشایری و روستایی بخصوص زنان و دختران می‌توان با تنوع بخشی در محصولات تولیدی و خرید مناسب تولیدات آنها از مهاجرت بی‌رویه روستائیان به شهرها جلوگیری کرد. 

فرماندار شهرستان اهر برگزاری جشنواره ورنی را در راستای شناساندن صنایع دستی منطقه اهر و ارسباران مهم ارزیابی کرد و اظهار امیدواری کرد، در دولت جدید ضمن توجه به آداب و سنن و هویت و صنایع منحصر به فرد مناطق مختلف به حمایت از صنایع دستی و ورنی‌بافی منطقه توجه ویژه صورت پذیرد.

رئیس گروه میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان اهر صادرات ورنی با برند ویژه شهرستان اهر را با توجه به استقبال کشورهای آسیای میانه و کشورهای حاشیه خلیج فارس و اروپا ضروری برشمرد و خواستار برنامه‌ریزی مناسب اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری در این زمینه شد.

این مقام مسئول گفت: برگزاری جشنواره ورنی با برند منطقه بصورت ملی و کشوری به یک مطالبه عمومی مردم و مسئولان تبدیل شده است که امید داریم با تحقق این امر در سال‌های آتی یکی از خواسته‌های اصلی اهالی عملیاتی شود.

انتهای پیام/60001/ع30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول