اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رشت خبر داد

جشن‎های مردمی زیرسایه خورشید در آستانه دهه کرامت

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه رشت جشن‎های مردمی زیرسایه خورشید در آستانه دهه کرامت و حضور خدام رضوی در استان‌ها را سبب ترویج فرهنگ رضوی دانست.

جشن‎های مردمی زیرسایه خورشید در آستانه دهه کرامت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حجت‌الاسلام حمیدرضا کریمی ظهر امروز در جلسه ستاد خبری ششمین جشن‎های مردمی زیرسایه خورشید در آستانه دهه کرامت، حضور خدام رضوی در استان‌ها را سبب ترویج فرهنگ رضوی دانست.

وی اظهار کرد: فرهنگ هر جامعه تابع فضای حاکم بر آن است و فرهنگ دینی و معنوی زمانی بر جوامع حاکم می‌شود که فضا به طرف دین و معارف با عظمت و والای دینی سوق داده شود.

این مسئول، توجه به فضای محیط بر جوامع غربی را بیان کننده آشکار مطلوب مذکور خواند و گفت: در ماه مبارک رمضان با تصدیق سازمان های ذی‌صلاح آمار جرم و جنایت و تخلف کاهش می‌یابد و این به معنای حاکم شدن فضای معنوی و فرهنگ بندگی بر جامعه است.

وی متذکر شد: حضور خدام آستان قدس رضوی (ع) در استان‌ها و ایجاد فضای رأفت و محبت و در کنار آن انتقال سیره اهل بیت عصمت و طهارت به ویژه سیره ثامن‌الحجج (ع) و پیام ملکوتی آن امام همام که تبعیت از ولایت است، تأثیر زیادی بر جامعه به ویژه قشر جوان می‌گذارد.

به گفته رئیس اوقاف رشت، بازشناسی سیره و شیوه زندگی اهل بیت به ویژه امام رضا (ع) تأثیر ژرفی در اصلاح جامعه با استفاده از خلقیات عملی دارد.

وی گفت: نحوه زندگی اهل بیت مروج اخلاقیات عملی متعالی‌ساز انسان، خانواده و جامعه است و نقش سازنده‌ای در تحکیم ارزش‌ها و در نتیجه تقویت بنیان جامعه ایفا می کند.

کریمی، با اشاره به فرموده امام صادق (ع) مبنی بر اینکه مردم را با اعمال  خود فرا خوانید و با زبان هایتان دعوت‌کنندگان مردم نباشید، تصریح کرد: استفاده از روش های عملی به جای نصیحت و شعار بهترین روش که سبک تبلیغی پیامبر اسلام(ص) و ائمه (ع) بود.

وی درباره راهکارهای ترویج فرهنگ رضوی، خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ و سیره رضوی با توزیع بسته‌های فرهنگی، توجه به توصیه ها در رسانه‌ها، ساخت سریال  و فیلم‌ها با این هدف والا، از جمله راهکارهای توسعه و گسترش فرهنگ و سبک زندگی رضوی در جامعه است.

رئیس اداره اوقاف رشت به برنامه های این نهاد در ایام دهه کرامت اشاره کرد و یادآور شد: برگزاری مراسم روز دختر در حرم مطهر خواهر امام رضا (ع) و معرفی دختر شاخص استان گیلان در این روز با همکاری امور بانوان استانداری گیلان همزمان با سالروز ولادت با سعادت حضرت معصومه (س) مهم‌ترین برنامه‌هاست.

وی، برگزاری مراسم شب ولادت با سعادت حضرت معصومه و امام رضا (ع) همزمان در بقاع متبرکه شهرستان رشت و برگزاری همایش بزرگداشت امامزادگان در روز 21 شهریور با سخنرانی حجت‌الاسلام راشد یزدی و مداحی حاج محسن طاهری را از جمله برنامه‌ها برشمرد.

کریمی، تلاوت قرآن کریم توسط قاری ممتاز و بین‌المللی حاج‌حامد شاکرنژاد در امامزاده حسن خمام را از دیگر  برنامه های دهه کرامت ذکر کرد.

انتهای پیام/2300/ق30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول