اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بانوان استانداری گیلان خبر داد

اجرای 500 برنامه فرهنگی ویژه دهه کرامت در گیلان

مدیرکل بانوان و خانواده استانداری گیلان از اجرای بالغ بر 500 برنامه فرهنگی ویژه دهه کرامت با هدف شناسایی جایگاه امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س) در این استان خبر داد.

اجرای 500 برنامه فرهنگی ویژه دهه کرامت در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، طیبه بزرگی ظهر امروز در جلسه هم‌اندیشی ویژه دهه کرامت استانداری گیلان با تبریک فرا رسیدن دهه کرامت، بهره‌گیری از ظرفیت‏های مردمی را در ترویج فرهنگ ارزشمند رضوی موثر خواند.

وی اظهار کرد: اجرای ویژه برنامه‌های دهه کرامت از روز میلاد امام رضا (ع) آغاز می‌شود و تا روز ولادت حضرت معصومه (س) ادامه می‌یابد.

*هنرمند جوان گیلانی دختر نمونه سال شد

این مسئول با بیان اینکه معرفی دختر نمونه گیلانی یکی از بارزترین برنامه‌های امسال در این دهه است، افزود: مرحومه «مبارکه بلوکی» از فعالان قرآنی و مجری برنامه‌های شبکه باران بود که بر اثر بیماری ریوی همزمان با ایام شب‌های قدر امسال درگذشت.

وی با اشاره به اینکه مرحومه بلوکی حافظ و مدرس قرآن مجید بود، ادامه داد: چنین شخصیت‌های تأثیرگذار باید به جوانان به ویژه دختران معرفی شوند تا دریابند که دستیابی به الگوهای برتر و مناسب در جامعه امروز امکانپذیر است.

بزرگی همکاری تمام دستگاه‌های اجرایی گیلان را در نهادینه کردن این فرهنگ قرآنی ضروری دانست و ادامه داد: هر کدام از دستگاه‌ها در ایام کرامت یادی از این هنرمند نمونه گیلانی داشته باشند.

وی تصریح کرد: در سال‌های آینده برای انتخاب دختر نمونه باید تمام جنبه‌های اجتماعی، مذهبی و فرهنگی افراد ارزیابی شود.

*اجرای بالغ بر 500 برنامه فرهنگی در دهه کرامت

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان از اجرای بالغ بر 500 برنامه فرهنگی ویژه دهه کرامت در استان خبر داد و گفت: این برنامه‌ها با هدف شناسایی جایگاه امام رضا (ع) و حضرت معصومه(س) در جامعه اجرا می‌شود.

وی برخی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی ویژه دهه کرامت در گیلان را برشمرد و افزود: برگزاری محفل انس با قرآن در مسجد خواهر امام رضا (ع) با حضور دختران و بانوان و غبارروبی مزار سه دختر شهید در رشت از جمله برنامه‌هاست.

بزرگی، بازدید از مرکز توانبخشی دختران و خانه شبانه‌روزی شایگان، هماهنگی با استخر کوثر برای شنای رایگان، برگزاری نشست و گفتمان با دختران، برگزاری دوره‌های مشاوره برای ازدواج، اردوهای تفریحی و زیارتی، مسابقات ورزشی و پیامکی و ... را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد.

وی استفاده از تخفیف 20 درصدی رستوران‌های بین راهی ویژه مسافران در دهه کرامت را از جمله برنامه‌های تفریحی اعلام کرد.

به گزارش فارس، وجود بارگاه ملکوتی و مقدس امام ‏رضا(ع) در ایران یک شفافیت و بصیرت خاصی به زندگی سیاسی و اجتماعی مردم وارد کرده است به‏گونه‏ای که نه تنها در داخل کشور بلکه خارج از مرزهای ایران اسلامی نیز علاقه‌مندان و مشتاقان زیادی دارد و این مسئله فرصت ارزشمندی است که باید از آن به بهترین نحو برای ترویج فرهنگ رضوی استفاده کرد و هر روز به وسعت این دریای عظیم افزود.

در جلسه مذکور با حضور مشاوران دستگاه‌های اجرایی و فرمانداری‌های استان، از مسئولان خواسته شد تا با همکاری بیشتر در ترویج سیره رضوی برای رسیدن به اهداف کوتاه‏ و بلندمدت اقتصادی و راهکارهای عملی گام برداشته شود.

روز شنبه 16 شهریور جاری چادر ویزیت رایگان هلال احمر گیلان نیز در صحن مطهره فاطمه اخری خواهر امام رضا (ع) برپا می‌شود.

جشنواره اقوام نیز 14 شهریور جاری با همکاری سازمان فرهنگی‌ورزشی شهرداری رشت و اداره کل میراث فرهنگی گیلان در رشت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/84002/ی40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول