اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اسدآباد خبر داد

بررسی مشکلات روستاها تحت عنوان روستاگردشی

فرماندار اسدآباد از بررسی مشکلات روستاها با عنوان روستاگردشی توسط مسئولان شهرستان خبر داد.

بررسی مشکلات روستاها تحت عنوان روستاگردشی

به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، حمزه عبدکوند ظهر امروز در مراسم تحلیف شوراهای اسلامی روستاهای بخش مرکزی و پیرسلمان اسدآباد و شورای اسلامی شهر آجین با تأکید بر اولویت‌بندی مسائل و مشکلات روستاها توسط شوراها و انتقال به دهیاران و مسئولان از آنان خواست با توجه به امکانات محدود برای پیشبرد اهداف تلاش کنند.

وی از بررسی مشکلات روستاها توسط مسئولان شهرستان با عنوان روستاگردشی خبر داد و گفت: اجرای این برنامه با برنامه‌ریزی بخشداران بخش پیرسلمان و مرکزی انجام می‌گیرد که مسائل و مشکلات روستاها را پیگیری می‌کنیم.

فرماندار اسدآباد به کاهش بارندگی و وجود خشکسالی در سال‌های اخیر در شهرستان اشاره کرد و گفت: شهرستان اسدآباد نسبت به دیگر شهرستان‌ها کمترین مشکل آب را در سطح روستاها دارد که این امر نیز با افزایش وسایل نقلیه و آبرسانی با تانکر انجام می‌شود.

امام جمعه اسدآباد نیز با تأکید بر تکریم اهالی روستاها توسط اعضای شورای اسلامی از آنان خواست برای رضای خداوند متعال و خدمت به مردم کار کنند.

حجت‌الاسلام سیدموسی حسنی‌مجد بر انتخاب دهیاران متعهد، دین‌دار، ولایت‌مدار و متخصص تأکید کرد و گفت: شوراهای اسلامی باید دهیارانی را انتخاب کنند که ایده نو داشته باشند چرا که دهیاران در اجرای برنامه‌های مختلف و توسعه و آبادانی روستا تأثیرگذارند.

بخشدار مرکزی اسدآباد هم با بیان اینکه بخش مرکزی اسدآباد دارای 68 روستا است، اظهار داشت: از این تعداد روستا 57 روستا دارای شورا هستند که در هشت روستا بالای یک هزار و 500 خانوار عضو 5 نفره و در 49 روستا عضو سه نفره انتخاب می‌شوند.

محمدرسول طاهری با بیان اینکه از 187 عضو شورای اسلامی انتخا ب شده سه نفر خانم و مابقی آقا هستند، افزود: از این تعداد شورا 141 نفر  زیر دیپلم، 28 نفر دیپلم، هفت نفر سیکل، پنج نفر فوق دیپلم، یک نفر لیسانس و پنج نفر فوق لیسانس هستند.

وی با اشاره به تشکیل فلسفه شورا، گفت: فلسفه تشکیل شوراها مشورت است که باید در انجام وظایف خود و پیشبرد اهداف نظام در نظر بگیرند.

بخشدار پیرسلمان نیز با تأکید بر امانت‌داری و ظرافت در امور مختلف، گفت: نقش شوراهای اسلامی در جامعه نقشی مهم و ضروری است چرا که با همکاری، همفکری و همدلی آنان می‌توان به آبادانی و توسعه روستاها کمک کرد.

محمدرضا شعبانی با بیان اینکه توسعه و آبادانی روستاها یافتنی نیست بلکه ساختنی است، خاطرنشان کرد: لزوم ساختن یک روستای آباد و توسعه یافته مشارکت و وحدت بین اهالی روستا، شوراهای اسلامی و مسئولان است.

مراسم تحلیف شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان اسدآباد با اعتراض جمعی از اهالی روستای دهنوش در خصوص نبود آب شرب مواجه شد.

انتهای پیام/89008/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول