اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار گیلان:

مراسم تحلیف منتخبان شوراهای گیلان فردا برگزار می‌شود

معاون امور عمرانی استاندار گیلان گفت: مراسم تحلیف حدود ۶ هزار و ۳۰۰ عضو شورای حوزه روستایی و ۲۹۸ نفر عضو شوراهای شهر فردا در گیلان برگزار می‌شود.

مراسم تحلیف منتخبان شوراهای گیلان فردا برگزار می‌شود

محمد آقاجانزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت اظهار کرد: اعضای شوراهای اسلامی طبق قانون یک ماه پس از مراسم تحلیف رئیس جمهور فعالیت خود را آغاز می‌کنند.

وی آغاز فعالیت شوراهای اسلامی شهر و روستا را با محوریت فرمانداری‌ها عنوان کرد و افزود: مراسم تحلیف اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا فردا در فرمانداری‌ها و بخشداری‌های گیلان برگزار می‌شود.

آقاجانزاده با بیان اینکه مراسم تحلیف شورای شهر رشت با محوریت فرمانداری در سالن غدیر استانداری برگزار می‌شود، تصریح کرد: آیین‌نامه شوراها در مراسم مذکور به اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستاها ابلاغ می‌شود.

معاون استاندار گیلان به روند فعالیت چهار ساله شوراها اشاره کرد و گفت: بیش از 22 ماه به فعالیت دوره سوم شوراهای شهر و روستاها اضافه شده است و در مجموع دوره حدود شش ساله را گذراندند.

وی عملکرد شوراها نسبت به ضوابط را مضاعف خواند و بیان کرد: اعضایی که در گذشته عضو شورا بودند با آیین‌نامه‌ها آشنایی کامل دارند.

آقاجانزاده از برگزاری کلاس‌های آموزشی برای اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا در گیلان خبر داد و یادآور شد: آموزش در حوزه روستایی زیرنظر مدیرکل دفتر روستایی و شوراهای استانداری گیلان آغاز شده است.

معاون امور عمرانی استاندار گیلان آموزش را سبب اشرافیت اعضای شوراهای شهر و روستا به قانون دانست و خاطرنشان کرد: تعداد 2 هزار و 700 آبادی و روستا در گیلان وجود دارد.

به گفته وی، حدود 6 هزار و 300 اعضای شورا برای 2 هزار و 86 روستای گیلان انتخاب شدند و تعداد 298 نفر عضو شورای 52 حوزه شهری استان هستند.

آقاجانزاده با بیان اینکه تعداد اعضای شورای روستاها بین سه تا پنج نفر است، اظهار کرد: شورا در روستاهای دارای جمعیت کمتر از 20 خانوار تشکیل نمی‌شود.

انتهای پیام/84001/ب30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول