اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار دماوند:

شوراهای اسلامی حلقه‏ای از حاکمیت هستند/ اعضای شوراها در اتاق شیشه‏ای کار می‏کنند

فرماندار شهرستان دماوند گفت: شوراهای اسلامی شهر و روستا، حلقه‏ای از حلقه‏های حاکمیت مردمی هستند.

شوراهای اسلامی حلقه‏ای از حاکمیت هستند/ اعضای شوراها در اتاق شیشه‏ای کار می‏کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شرق استان تهران، سعید افشارنادری ظهر امروز در گردهمایی اعضای شوراهای اسلامی در دوره سوم و چهارمین دروه شورای اسلامی شهر و روستا در شهرستان دماوند اظهار کرد: شوراها باید بسترساز سیاست‏های عمومی دولت باشند؛ چراکه دولت مجری سیاست‏ها و برنامه‏های نظام جمهوری اسلامی است.

وی همچنین شوراهای اسلامی شهر و روستا را حلقه‏ای از زنجیره سازندگی و آبادانی کشور خواند و خاطرنشان کرد: در زنجیره خدمت به مردم و سازندگی کشور، شوراها نقش بی‏بدیلی دارند، چراکه ارتباط مستقیم با مردم داشته و مشکلات و مطالباتشان را می‏دانند.

افشارنادری در برشمردن بایدها و نبایدهای مدیریت در نظام جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه اخلاص مهم‏ترین و نخستین مرحله در مدیریت و مسئولیت است، افزود: پست و مقام جایگاه و امانتی است که مردم به ما داده‏اند و نباید در حق این امانت خیانت کرد.

فرماندار دماوند ادامه داد: خدمت به مردم و کمک به سازندگی باید در بستری توام با امنیت و آرامش باشد.

وی مردم را یک ضلع از سه ضلع آرامش و امنیت برشمرد و گفت: مسئولان و شوراهای اسلامی باید در ایجاد محیط امن در جامعه کوشا باشند.

افشارنادری همچنین اشراف به قانون و اطلاع از حدود قانونی و و ظایف را برای هر مسئولی ضروری خواند و خاطرنشان کرد: اعضای شوراها باید قبل از هر کاری به زوایای قانون و ظایف خود اشراف کامل داشته باشد تا بتوانند در شرایط مختلف بهترین برخورد و عملکرد را داشته باشند.

وی همچینن کار شورایی و اتحاد را مهم دانست و تصریح کرد: اگر در کار شوراهای اسلامی، منیت اعمال شود و هر کس حرف خودش را بزند، مردم ناامید می‏شوند.

فرماندار شهرستان دماوند، بی‏طرفی را از دیگر بایدها در سیستم کاری اعضای شورا برشمرد و گفت: شوراها از این پس باید بدانند که رقابت تمام شده و در این مسیر نگاه فرابخشی داشته باشند، نه اینکه محله یا روستایی را به دلیل رأی کم به خود، ندیده بگیرند.

وی همچنین با مردم و پاسخگو بودن در هر شرایط، حضور در صحنه‏ها و آوردن مردم به صحنه و پشتیبانی از نظام، اجتناب از التهاب‏آفرینی، اجتناب از کم‏فروشی در خدمت و ... را از ویژگی‏های اعضای شورای اسلامی موفق برشمرد.

شوراها و مدیران نباید به صورت جزیره‏ای عمل کنند

فرماندار شهرستان دماوند با اشاره به اینکه شوراها و مدیران نباید به صورت جزیره‏ای عمل کنند، ادامه داد: موفقیت در هر جایگاهی در گرو هماهنگی و تعامل و همکاری با سایر ادارات و نهادهاست.

افشارنادری اولوت‏بندی در هزینه و اعتبارات را بسیار مهم خواند و اظهار داشت: با شرایط اقتصادی موجود، شاید نتوان به همه مطالبات مردم که به‏حق هم هست، پاسخ داد؛ اما باید طوری اولویت‏بندی کنیم که مهم‏ترین آنها با اعتبارات موجود برآورده شود.

وی همچنین به لزوم توجه به سلامت در کار اشاره و بیان داشت: همه مسئولان و اعضای شوراها باید تصور کنند در اتاق شیشه‏ای کار می‏کنند و خداوند متعال و نیز مردم اعمال و حرکاتشان را می‏بینند و رصد می‏کنند.

گفتنی است؛ در پایان این گردهمایی که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی دماوند برگزار شد، از هشت نفر از اعضای سابق شورای اسلامی شهر و رستای شهرستان دماوند تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/2568/ع40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول