اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خرمشهر:

ایران با ورود امام رضا (ع) به پایگاه تشیع تبدیل شد

امام جمعه خرمشهر گفت: ورود امام رضا(ع) ایران را به مرکز و پایگاه تشیع تبدیل کرد.

ایران با ورود امام رضا (ع) به پایگاه تشیع تبدیل شد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، حجت‌الاسلام سید عبدالنبی موسوی پیش ‌از ظهر امروز در چهارمین همایش جاده ولایت که با حضور مسئولان ادارات کل ورزش و جوانان خوزستان و خراسان رضوی، مسئولان محلی و ورزشکاران دو استان خوزستان و خراسان در زیارتگاه شهدای شلمچه برگزار شد در سخنانی با اشاره به سالروز شهادت امام صادق (ع) اظهار کرد: با توجه به اینکه در دوران امام صادق(ع) فضا و شرایط برای فعالیت آن امام بزرگوار فراهم بود تا مسائل اعتقادی، اخلاقی و دینی را بیان کنند امام صادق را به عنوان رئیس مذهب تشیع می‌نامند.

وی ادامه داد: همه انسان‌ها در طول تاریخ به دنبال سعادت هستند و برای رسیدن به این سعادت باید به قرآن و عترت پیامبر عمل کرد.

امام جمعه خرمشهر افزود: ائمه علیهم السلام تمام زندگی خود را در راه دین خدا و آخرت صرف کردند و مستکبران به همین دلیل به تقابل با آنها پرداختند.

موسوی تصریح‌کرد: امام رضا(ع) در زمان مامون به طوس دعوت شد و قرار شد از مدینه و سپس بصره عراق وارد ایران شده و به سمت طوس حرکت کند.

وی اضافه‌کرد: امام (ع) میلی بر این سفر نداشت اما این دعوت و حرکت اجباری بود و امام رضا(ع) مجبور به رهسپاری از مدینه به سمت طوس شد.

امام جمعه خرمشهر خاطرنشان‌کرد: مسیر حرکت امام رضا(ع) نیز طوری تعیین شده بود که از مناطق و شهرهایی بگذرند که کمتر شیعیان در مسیر قرار داشته باشند.

موسوی افزود: در ایران نیز در طول مسیر حرکت امام (ع) تنها دو شهر قم و سبزوار مرکز وجود شیعیان بود به‌گونه ای که امام رضا(ع) چند شبانه روز را در قم سپری کردند.

وی گفت: ورود امام رضا(ع) به ایران موجب شد تا کشورمان به مرکز تشیع و شیعیان جهان تبدیل شود.

امام جمعه خرمشهر تصریح‌کرد: امروز نیز شاهد برگزاری یک برنامه بزرگ فرهنگی هستیم و ورزشکاران خوزستان و خراسان مسیر کاروان امام رضا(ع) را از شلمچه تا بارگاه ملکوتیش خواهند پیمود.

انتهای پیام/72008/صا20/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول