اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کرمان:

اعضای شوراها باید حافظ قانون باشند

فرماندار کرمان گفت: اعضای شوراهای اسلامی باید قانونمند و حافظ قانون باشند و بر تمام زوایای آن به طور کامل اشراف داشته باشند.

اعضای شوراها باید حافظ قانون باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، بهنام سعیدی صبح امروز در آیین تحلیف منتخبان چهارمین دوره شوراهای شهرهای شهرستان کرمان اظهار داشت: مردم با رأی خود به اعضای شوراهای اسلامی اعتماد کردند و سرنوشت خود، فرزندان و شهرسان را به این منتخبان دادند.

وی بیان کرد: تمام دست‌اندرکاران انتخابات در کرمان به قرآن کریم سوگند یاد کردند که حافظ رأی مردم باشند و 13 هزار نفر برای برگزاری انتخابات در کرمان همکاری کردند.

فرماندار کرمان انتخابات را مهمترین رویداد یک نظام برشمرد و تصریح کرد: اهمیت انتخابات در نظام الهی، اسلامی و ولایی جمهوری اسلامی ایران چند برابر سایر نظام‌ها است.

سعیدی با بیان اینکه اعضای شوراهای اسلامی باید توکل، تلاش و رضایت به رضای الهی را سرلوحه کار خود قرار دهند،‌ ابراز داشت: مردم کرمان منتخبان شوراهای اسلامی را از بین یک هزار و 516 نفر انتخاب کردند.

وی از اعضای سابق شوراهای اسلامی شهرهای کرمان قدردانی کرد و افزود: اعضای سابق شورای اسلامی شهر کرمان متدین، قانونمند و پیگیر بودند و تلاش شهرداران سابق هم قابل تقدیر است.

این مسئول خاطر نشان کرد: اعضای شوراهای اسلامی باید قانونمند و حافظ قانون باشند و بر تمام زوایای آن به طور کامل اشراف داشته باشند.

سعیدی ابراز داشت: شوراها باید در هر ماه دو جلسه عادی برگزار کنند و در صورت نیاز در جلسات فوق‌العاده به درخواست فرماندار یا شهردار حضور یابند. اعضای انتخاب شده شوراهای شهر باید ساکن محل انتخابی خود باشند و غیبت در شش جلسه متوالی و 12 جلسه متناوب موجب سلب عضویت می‌شود.

فرماندار کرمان اذعان داشت: شورای سابق شهر کرمان کمترین مشکل را در مصوبات خود داشت و در صورتی که مشکل جزئی در مصوبات وجود داشت را در سریع‌ترین زمان ممکن اصلاح می‌کردند.

سعیدی با بیان اینکه شهرستان کرمان دارای 13 شهر است، اذعان داشت: شورای شهر کرمان 15 نفری و بقیه شوراها پنج نفری هستند و منتخبان شوراها پس از سوگند یاد کردن به عنوان عضو شورا رسمیت می‌یابند.

انتهای پیام/80019/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول