اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر اصفهان:

برخی ایرادات وارده به شورای سوم شهر، ربطی به این شورا ندارد

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: برخی از ایرادات وارد شده به دوره سوم شورای شهر مانند پروژه مصلی و یا برج جهان‌نمایی که به عنوان ضعف مدیریت شهری مطرح می‌شود ربطی به شورای اسلامی شهر ندارد و تنها عواقب این کار به آنها برگشت.

برخی ایرادات وارده به شورای سوم شهر، ربطی به این شورا ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، وحید فولادگر یک‌شنبه شب در سومین نشست بررسی چالش‌ها و فرصت‌های مدیریت شهری اصفهان که در پژوهشگاه شاخص پژوه برگزار شد، اظهار کرد: برخی از موارد مانند پروژه مصلی و یا برج جهان‌نمایی که در سال 82 احداث شده که به عنوان ضعف مدیریت شهری در این جلسه مطرح می‌شود ربطی به شورای اسلامی شهر ندارد و دوره دوم و سوم شوراها نقشی در این زمینه نداشته و تنها عواقب این کار به آنها برگشت.

وی در ابتدای سخنان خود با اشاره به اینکه انتظارات مردم از شورای اسلامی شهر در حد توقعات مردم از کارهای هر روزه شهرداری است، اضافه کرد: اختیارات شورای اسلامی شهر در برخی زمینه‌ها محدود است و نمی‌تواند جوابگوی تمام انتظارات مردم باشد.

عضو منتخب دوره چهارم شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه نبود مدیریت هماهنگ در شهرها در زمان بحران چندین برابر می‌شود، تاکید کرد: با تشکیل شوراهای اسلامی شهر شهرداری‌ها علاوه بر خدماتی بودنشان، به یک نهاد فرهنگی و اجتماعی تبدیل شدند و 130 مرکز فرهنگی، ورزشی توسط شهرداری‌ها به وجود آمد و این در حالی است که مباحث فرهنگی جز ضرورت‌های اصلی فعالیت شهرداری‌ها نیست.

وی با اشاره به مباحث مطرح شده در مورد مترو بیان کرد: قطار شهری سازمانی است که 50 درصد بودجه آن توسط دولت تأمین می‌شود و شهرداری‌ها هم در حد توان خود اعتبارات مترو را تأمین می‌کنند.

فولادگر ادامه داد: از سال 86 که احداث مترو آغاز شد اعتباری که برای خط شمال به جنوب پیش‌بینی شد یک هزار میلیارد تومان بود، در حالی که بودجه شهرداری 160 میلیارد در آن زمان بود که این خود نشان می‌دهد تأمین این بودجه در توان شهرداری و مردم نیست و باید احداث قطارهای شهری با عنایت به قانون ضرورت هزینه نمودن دولت در حمل و نقل عمومی، از سوی بودجه ملی تأمین شده باشد.

وی در مورد حمل و نقل عمومی و توسعه اتوبوس رانی در سطح شهر نیز گفت: در گذشته شهرداری‌ها عوارض سوخت داشتند که این عوارض قطع و به دولت واگذار گردید که پس از قطع این بودجه، اتوبوس رانی باید برای تعویض اتوبوس‌های فرسوده به جای اتوبوس‌های 100 میلیونی، 400 میلیون تومانی را تأمین می‌کرد، جالب توجه این است که در گذشته اتوبوس‌های شهری با مبلغ کمتر از 18 میلیون تومان خریداری می‌شد و در حال حاضر شهرداری برای تهیه هر اتوبوس باید مبلغ 400 میلیون تومان هزینه کند که صرف این هزینه از جیب مردم به سختی انجام می‌شود.

عضو شورای سوم شهر اصفهان با بیان اینکه شهر اصفهان جزو آلاینده‌ترین شهرهای کشور است اضافه کرد: به دلیل وارونگی هوا و توسعه صنایع، حمل و نقل در این شهر با مشکلات زیادی روبه روست و این مسئله که سوخت‌ وسایل نقلیه از استاندارد لازم برخوردار نیست یکی از معضلات شهری به حساب می‌آید.

وی اذعان داشت: حاشیه‌نشینی و بافت فرسوده و اینکه این بافت‌ها دارای اسناد قولنامه‌ای هستند از دیگر معضلاتی است که شهرداری و شورای اسلامی شهر با آن مواجه بودند.

فولادگر با اشاره به انتقاداتی که پژوهشگاه شاخص پژوه در مورد میدان امام علی (ع) انجام می‌دهد، اظهار کرد: نگاه منصفانه همیشه راه گشای بسیاری از مشکلات است و خوب است که پژوهشگاه شاخص پژوه ابتدا شاخص و نکات مثبتی که احیای میدان امام علی(ع) داشته است را عنوان و پس از آن انتقادات را مطرح کند.

وی افزود: تمام اقدامات صورت گرفته در پروژه میدان امام علی (ع) با تایید میراث فرهنگی انجام گرفت و در کنار این طرح، 900 مغازه آزاد شد، ضمن اینکه این کار در بافت فرسوده کار ساده‌ای نبوده و احداث خیابان و معبر در این بافت در این مدت اندک کار ویژه‌ای بوده است.

عضو منتخب دوره چهارم شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه ایجاد مراکز پژوهشی در دوره سوم شورای اسلامی شهر انجام گرفت، بیان کرد: با ایجاد معاونت برنامه و پژوهش در شهرداری چندین پروژه تحقیقاتی به دانشگاه‌ها سپرده شده و به این ترتیب با دانشگاه‌ها مشارکت مطلوبی در این عرصه صورت گرفته است.

وی در پایان به اولویت‌های دوره چهارم شورای اسلامی شهر اشاره و تاکید کرد: مطالبه حقوق مردم در خصوص آب زاینده‌رود با فلسفه وجودی شوراها، چندانی هم گونی ندارد، ولی شورای اسلامی شهر می‌تواند وظیفه مطالبه گری را داشته باشد و توسعه حمل و نقل عمومی و محیط زیست از نکات دیگری است که باید به آن بهای بیشتری داده شود.

انتهای پیام/63007/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول