اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مربی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام رضا(ع):

جوانان هنوز حلاوت دین را در زندگی خود نچشیده‌اند

مربی عقیدتی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام رضا(ع) شهرستان دشتی گفت: متاسفانه جوانان ما هنوز حلاوت دین را در زندگی خود نچشیده‌اند و نیاز به دین را ضروری برنشمرده‌اند.

جوانان هنوز حلاوت دین را در زندگی خود نچشیده‌اند

حجت‌الاسلام نوذر باقری‌راد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در دشتی به حضور خادمین رضوی در شهرها، شهرستان‌ها و استان‌ها اشاره کرد و گفت:  قطعا حضور خدام می‌تواند نقش تاثیر‌گذاری در ترویج فرهنگ رضوی داشته باشد زیرا صرف پیچیدن ناگهانی عطر رضوی و همگانی امام رضا(ع) می‌تواند حال و هوای شهرها، شهرستان‌ها، استان‌ها و حتی کشور را امام رضایی کند.

مربی عقیدتی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام رضا(ع) شهرستان دشتی افزود: به دلیل آنکه مردم مومن و متدین ما خدام حرم رضوی را به خاطر نزدیک بودن به حرم نوعی قدیس می‌شمارند این امر می‌تواند درترویج و نهادینه شدن فرهنگ رضوی نقش مهمی داشته باشد.

وی ادامه داد: جشن‌های زیر سایه خورشید و برگزاری اردوهای شهر نسبت به همایش‌های شناخت و شناساندن امام رضا(ع) یکی از کارهای فرهنگی خوبی است که توسط آستان قدس رضوی انجام می‌شود و مردم این چنین انتظاری از آستان قدس رضوی را داشته‌اند.

باقری‌راد خاطر نشان کرد: جشن‌های زیر سایه خورشید در شادی و نشاط مردم بسیار موثر بوده است و می‌طلبد مسئولان شهرها نیز در این زمینه همت والایی داشته باشند زیرا هنوز هم جای کار در این زمینه وجود دارد.

وی ترغیب جوانان به مباحث دینی و معنوی را مهم عنوان کرد و گفت: متاسفانه جوانان ما هنوز حلاوت دین را در زندگی خود نچشیده‌اند و نیاز به دین را ضروری برنشمرده‌اند بنابراین با به‌کارگیری سلیقه و استعدادیابی در این زمینه می‌شود حلاوت را به جوانان چشاند و آن وقت است که میل و رغبت جوانان را مشاهده‌گر خواهیم بود.

باقری‌راد یادآورشد: ما می‌توانیم با ایجاد شوق و اشتیاق در دل جوانان همراه با زیارت حرم رضوی و با معرفی فرهنگ رضوی، جوانان را با سبک زندگی رضوی آشنا کنیم.

وی در پاسخ به اینکه برنامه‌های فرهنگی تربیتی آستان قدس رضوی تا چه حد در کاهش اختلاف نسل امروز و دیروز در رابطه با پیاده کردن سبک و سیاق رضوی درزندگی موثر بوده است، افزود: متاسفانه نه تنها برنامه‌های آستان قدس رضوی بلکه همه برنامه‌های فرهنگی ما در این زمینه تاثیر چندانی نداشته است البته ذکر این نکته لازم است که آستان قدس رضوی همتی زیبا در این مسئله داشته است که جای قدردانی است و تشکر دارد و انتظارمی‌رود بخش‌های فرهنگی ما هم نسبت به این مسئله مهم توجه ویژه داشته باشند.

مربی عقیدتی نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه امام رضا(ع) شهرستان دشتی به سیره رضوی در تبیین حماسه اقتصادی گفت: ائمه معصومین (ع) به عنوان الگو متصل به مبدا و به عنوان کسانی که در همه زمینه‌ها تمام و کمال خود را از خداوند به ارث برده‌اند می‌توانند نقش سازنده و چراغ راه ما در همه زمینه‌ها باشند و از آنجا که بحث اقتصادی مبتلا به همه مردم و چیزی است که نقش پررنگی درزندگی همه ما دارد بنابراین دستور ائمه معصومین(ع) می‌تواند چراغ راه ما در مباحث اقتصادی بوده و سیره آنها می‌تواند کشتی نجاتی برای بیرون بردن ما از دریای فقر باشد.

باقری‌راد در پاسخ به این سوال که شما چه راهکارهایی برای کاربردی کردن سبک زندگی رضوی دارید، یادآور شد: شناساندن سیره رضوی به مردم به خصوص جوانان، پیاده کردن دین و فرهنگ در زندگی، بیان ایجاد متفاوت زندگی ائمه معصومین(ع) و امام هشتم را می‌توان در کاربردی کردن سبک زندگی رضوی موثر است.

انتهای پیام/66001/ق40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول