اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه هنری استان اردبیل:

هنرمندان مناطق مرزی رکن امنیت فرهنگی هستند

رئیس حوزه هنری استان اردبیل گفت: هنرمندان شهرستان‌های مرزی از ارکان امنیت فرهنگی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

هنرمندان مناطق مرزی رکن امنیت فرهنگی هستند

ساسان ناطق در آستانه هفته دفاع مقدس در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت:‌ با وجود اینکه هنرمندان شهرستان‌های مرزی وظیفه‌ای سنگین و خطیر در حفظ دستاوردهای انقلاب و ادبیات بومی دارند کمتر در کانون توجه دستگاه‌های فرهنگی و مسئولان توزیع اعتبارات قرار دارند.

وی مرزنشین‌ها را پیشانی دفاع از انقلاب و آرمان‌های آن دانست و با اشاره به تشکیل اولین خط دفاعی در مقابل تجاوز روس در شهریور 1320 در منطقه توسط مرزنشینان شهرستان‌های بیله‌سوار، پارس‌آباد و گرمی گفت: کم‌توجهی به اجرای برنامه‌های مناسب و حمایت از هنرمندان این مناطق در کنار تخصیص اعتبار اندک برای این مناطق، به معنی گشودن خاکریزهای مقاومت به روی دشمن است.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل رصد حرکت خزنده تهاجم فرهنگی در شهرستان‌های مرزی را از وظایف مهم دستگاه‌های متولی فرهنگ و هنر استان دانست.

ناطق ادامه داد: باید به تهاجم فرهنگی و حمایت و پشتیبانی از هنرمندان مناطق مرزی دقت و توجه بیشتری نسبت به سایر استان‌ها و شهرستان‌ها معطوف کرد چرا که هنرمندان شهرستان‌های مرزی می‌توانند از ارکان امنیت فرهنگی باشند.

این مسئول بیان داشت: شهرستان‌های مرزی باید پایگاه انتقال دستاوردهای انقلاب اسلامی باشند و هنرمندان با توجه به شناختی که از منطقه دارند، می‌توانند با تولید آثار هنری و ادبی ارزشمند در انتقال مفاهیم و معانی تاثیرگذار باشند.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل با اشاره به اعتبار ناچیز حوزه هنری استان گفت: علی‌رغم اعتبار اندکی که همه ساله به حوزه هنری اختصاص داده می‌شود، پوشش فعالیت‌ها و حمایت از هنرمندان متعهد شهرستان‌ها را از وظایف مهم خود می‌دانیم.

ناطق تصریح کرد: ما خود را نسبت به برگزاری کارگاه‌های هنری و ادبی و تکمیل دانش علمی و عملی هنرمندان موظف می‌دانیم و به همین منظور امسال سعی کرده‌ایم توجه ویژه‌ای به شهرستان‌های مرزی داشته باشیم.

وی افزود:‌ در همین راستا دو کارگاه داستان‌نویسی و تاریخ شفاهی خاطره‌نویسی دفاع مقدس را در شهریور ماه برای هنرمندان و ادب‌دوستان شهرستان پارس‌آباد برگزار خواهیم کرد.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل در پایان سخنان خود به خبرنگار فارس در اردبیل گفت: هنرمندان ما امروز با احساس مسئولیت و تکلیف بیشتر در عرصه هنر دفاع مقدس و شناساندن ابعاد این دفاع ارزشمند وارد فعالیت شده و اقدامات خوبی را نیز انجام داده‌اند که امیدواریم همین حرکت‌ها استمرار پیدا کند.

انتهای پیام/62007/س40/پو3002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول